Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا احمدی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، گفت: پس از تصویب این قانون در مجلس و ابلاغ آن برای اجرا به دولت قوه مجریه پیش‌نویس این آئین‌نامه را تدوین کرده است.

لایحه نظام رتبه بندی معلمان ۱۶ اسفند ماه پارسال در شورای نگهبان تأیید شده بود و رئیس جمهور آن را بیست و سوم همان ماه برای اجرا در دستگاه ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قانون کارمندان رسمی آموزش و پرورش را که در هفته ۲۴ ساعت در کلاس حضور دارند، به عنوان معلم، از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رتبه بندی می کند.

به گفته احمدی روز یکشنبه گذشته نیز مسئولان وزارت آموزش و پرورش با حضور در مجلس متن این آئین‌نامه را برای اعضای کمیسیون آموزش تشریح کردند که از نظر اعضای کمیسیون ایراداتی وجود داشت که باید برطرف شود.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه باید به سرعت این آئین‌نامه از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و برای تصویب به هیئت‌ وزیران ارسال شود، اضافه کرد: این آئین‌نامه باید بگونه‌ای تدوین شود که فرهنگیان از مزایای رتبه‌بندی به خوبی استفاده کنند. باید در آئین‌نامه تدوین شده شرایط بگونه‌ای باشد که بحث علمی، جامع‌نگری و صلاحیت معلمان درنظر گرفته شود تا شاهد ارتقا شغلی این قشر زحمتکش در کشور باشیم.

مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، با افزایش بودجه ۲۵ میلیارد تومانی دولت، آن را به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رساند.

دولت در نیمه دوم فروردین ماه باید آیین‌نامه های این قانون را تهیه کند تا احکامش صادر شود.

مسئولان می‌گویند میانگین حقوق معلمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تومان بوده که این میانگین امسال با اعمال رتبه‌بندی می‌تواند ۳ میلیون تومان افزایش یابد.

احمدی با بیان اینکه قطعاً مجلس برای معیشت فرهنگیان اهمیت قائل است، گفت باید آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی به‌گونه‌ای باشد که کف افزایش حقوق معلمان طبق این قانون ۴۵ درصد باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس رتبه بندی معلمان آئین نامه رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود

دریافت 23 MB کد خبر 6092578

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)