Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:56:17 GMT

سند توسعه چهار ساله شهرستان نیر تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۰۹۸۶

سند توسعه چهار ساله شهرستان نیر تدوین می‌شود

شهرام محمدی گفت: کار‌های اولیه سند در حال انجام است و برخی استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران اهل شهرستان نیر به عنوان ترکیب کمیته علمی کار تدوین سند توسعه را انجام خواهند داد.

او می گوید: در این زمینه فراخوانی صادر خواهد شد تا سایر افراد توانمند اهل نیرهم در صورت تمایل در این زمینه همکاری کنند تا به سرعت سند توسعه چهارساله شهرستان نیر را تدوین کرده و در دستور کار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نیر گفت: علاوه بر این تدوین شناسنامه روستایی نیر هم در دستور کار قرار دارد که در قالب آن مشخصات عمومی زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز هر روستا جمع‌بندی خواهد شد تا با اولویت‌بندی به مقامات استانی و کشوری ارائه شود تا مشکلات در حد توان مدیریت شود و امور به پیش برود.

کارآمدی، تعهد و بومی بودن اولویت انتصابات است

وی در ادامه یکی از مسائل مدیریتی نیر را انتصابات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گفت: انقلابی بودن، تعهد و کارآمدی از جمله شاخص‌های مد نظر است و البته اولویت در مدیریت دستگاه‌های اجرایی با نیرو‌های بومی خواهد بود.

محمدی می گوید: برای اینکه کارآمدی دستگاه‌های اجرایی بالا برود، عملکرد دستگاه‌های اجرایی رصد می‌شود تا اگر مشخص شد در دستگاهی کارآمدی وجود ندارد، نسبت به اعمال تغییرات اقدام شود.

او گفت: البته در مواردی نیز تغییرات به این دلیل صورت می‌گیرد که مدیران در آستانه بازنشستگی قرار دارند و یا ممکن است مدیریت در سطح استان اردبیل تمایل به اعمال برخی جابه‌جایی‌ها داشته باشد.

فرماندار نیر می گوید: برای برخی دستگاه‌ها نیز انتصاب نیرو‌های بومی توانمند پیگیری شده که به دلایلی پذیرش مسئولیت نکردند، اما به هر روی، رویکرد مدیریت این شهرستان استفاده از نیرو‌های توانمند بومی است، اما اگر در جایی نیروی مورد نظر در چارچوب بدنه دستگاه پیدا نشود، از دیگر نیرو‌های موجود استفاده خواهد شد.

شهرستان نیر با جمعیت حدود ۲۷ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند چشم انداز وزارت راه و شهرسازی دستگاه های اجرایی شهرستان نیر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است

به گزارش خبرنگار مهر، استان چهارمحال و بختیاری سال‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال بود که همین امر در زمینه اشتغال نیز تأثیرگذار بود.

اما در سال‌های اخیر شاهد تحرک در زمینه اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری هستیم، مسئله‌ای که توانسته کمی از رنج بیکاری در استان کم کرده و باعث شده است استانی محروم چون این استان را در عرصه‌های کشوری و حتی بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و درصدد جذب سرمایه‌گذار و توسعه زیرساخت‌ها برآید.

اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری رقم خورده است

محمدکاظم منزوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی افزود: سیاست استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی به ویژه در سفر اول و دوم رئیس جمهور، پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین برای استفاده از ظرفیت‌های مشرک استانی و از همه مهم‌تر سیاست توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در چهارمحال و بختیاری ظرفیتی شده است برای اینکه سرمایه‌گذاران در این استان حضور پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرمایه‌گذاران بر اساس نقشه راهی که در سرمایه‌گذاری استان تدوین شده است، اقدام به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی می‌کنند.

زنجیره فولاد و نساجی مورد توجه قرار گرفته است

منزوی عنوان کرد: در زنجیره‌های راهبردی چهارمحال و بختیاری، زنجیره بادام، آبزیان و گیاهان دارویی در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفت، خوشبختانه نقشه راه زنجیره بادام آماده شده، همچنین سیاست‌های کلی همراهی در زنجیره آبزیان به وقوع پیوست، کما اینکه یکی از واحدهای تولیدی استان زنجیره ارتباطی خود در زمینه آبزیان را کامل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری، زنجیره فولاد و زنجیره نساجی مورد توجه قرار گرفته است ضمن اینکه اقبال بسیار خوبی در توسعه شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد و تقریباً بیش از ۸۰ درصد زمین‌های قابل واگذاری در شهرک‌های متقاضی محور استان به سرمایه‌گذار واگذار شده و نتیجه این تلاش توسعه بیش از ۵۰۰ طرح صنعتی است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نکته مهم ورود هلدینگ‌ها به استان است، با پیگیری‌های بسیاری که انجام شد، چندین هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری وارد استان شدند که نتایج خوبی به دنبال داشت.

حضور هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری

منزوی بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور بسیاری از اعلام آمادگی‌ها از سوی هلدینگ‌ها تبدیل به امضای تفاهم‎نامه شد و الان در حال تبدیل به انعقاد قرارداد است.

وی تاکید کرد: یکی از این طرح‌های بزرگ در چهارمحال و بختیاری پتروشیمی بروجن است که پس از سال‌ها راه‌اندازی می‌شود، همچنین شرکت پالایش زاگرس توسط صندوق بیمه روستایی و عشایری و بخش خصوصی راه‌اندازی شد، شرکت پگاه با تعریف ۹ پروژه توانست در قالب سرمایه‌گذاری حدود ۲ همت را وارد استان کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح توسعه پتروشیمی لردگان مورد توجه چندین هلدینگ قرار گرفته است و در دست بررسی است، طرح دامپروری ۳ هزار رأسی هلدینگ شستا در استان کامل شده و طرح واگذاری کشتارگاه جونقان به صندوق بازنشستگی کشوری در مرحله نهایی قرار دارد.

منزوی یادآور شد: پنج پروژه مهم شرکت شیر خشک پگاه باعث افزایش ظرفیت دریافت شیر این شرکت از ۱۰۰ تن به ۳۵۰ تن، تولید کره، تولید روغن، تولید شیر مایع مادران و احداث سردخانه می‌شود، این طرح‌ها جز پروژه‌های مهمی هستند که امسال یا نهایتاً سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: کماکان در حال مذاکره با هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری ازجمله هواپیمایی ماهان، سازمان اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به صنعت چهارمحال و بختیاری هستیم.

تلاش می‌شود استعدادهای استان به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تلاش داریم تا استعدادهای سرمایه‌گذاری استان را به اطلاع سرمایه‌گذاران برسانیم.

منزوی عنوان کرد: در کنار سرمایه‌گذاری‌های ذکر شده در بخش صنعت و کشاورزی، استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است، با تغییر فرمان گردشگری به سمت بوم‌گردی و گردشگری‌های خاص همچون طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، عشایری، سلامت و ورزشی، برای اولین بار مباحث مربوط به این حوزه نفس تازه‌ای کشید و با استقبال بسیار خوب مردم محلی روبرو شد.

وی خاطرنشان کرد: نقش گردشگری روستایی و عشایری در توسعه اقتصاد و بهبود معیشت جوامع محلی بسیار پُر رنگ است و می‌تواند در توسعه استان چهارمحال و بختیاری مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ورود به هدایت درست تسهیلات بانکی تسهیل‌گرانی که برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت کار می‌کنند، جز سیاست‌های اساسی برای توسعه اقتصادی مناطق محروم بوده که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را در بحث منابع طبیعی شهرستان‌های استان به ظهور رسانه است.

طرح‌های کشاورزی جهت توسعه مناطق محروم در دستورکار است

منزوی بیان کرد: در بسیاری از مناطق محروم در استان چهارمحال و بختیاری، استعداد ایجاد صنعت وجود ندارد، بنابراین برای توسعه این مناطق یا باید در قالب طرح‌های کشاورزی همچون پروژه‌هایی مثل جهش تولید در دیمزارها که مهم‌ترین آن در زنجیره گیاهان دارویی در دست بررسی است، ورود کنیم و یا به واسطه مناطق زیبای گردشگری و پتانسیل‌های صنایع دستی که وجود دارد، بتوانیم توسعه متوازنی را در شهرستان‌های محروم استان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: حوزه دیگری که سال‌های قبل بسیار روی آن کار شد، بخش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان چهارمحال و بختیاری است که خوشبختانه با تکمیل سخت‌افزاری پارک علم و فناوری، امکان واگذاری زمین‌های اطراف پارک به وجود آمد و برای اولین بار توانستیم شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را به این ساختمان انتقال دهیم، همچنین فازهای توسعه‌ای جدیدی برای آن‌ها تعریف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین در زمینی در شهرک صنعتی شهرکرد پردیس پارک علم و فناوری استان تأسیس شد تا فناورانی که به مرحله تولید می‌رسند بتوانند مورد حمایت قرار گیرند و سریعاً دانش را به تولید تبدیل کنند.

منزوی تصریح کرد: در حال حاضر حوزه علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، حوزه بسیار فعالی است و آمادگی دارد تا با سرمایه‌گذاران مشارکت کند.

وی افزود: تعدادی از فناوران استان چهارمحال و بختیاری به حدی از قدرت جهت سرمایه‌گذاری رسیده‌اند که خود زمین مورد نیاز واحد تولیدی را خریداری کرده و اقدام به راه‌اندازی شرکت و تولید کرده‌اند.

کد خبر 6094104

دیگر خبرها

  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران