Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به موضوعات مورد مذاکره با مقامات کی‌یف، یادآور شد که پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و فرانسه) می‌توانند ترکیب اصلی کشورهای ضامن امنیت اوکراین را تشکیل دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آلکسی پولیشچوک" مدیر اداره دوم جامعه کشورهای مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه امروز در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (یعنی: روسیه، چین، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه) می‌توانند ترکیب اصلی کشورهای ضامن امنیت اوکراین را تشکیل دهند و این موضوع از هم اکنون در مذاکرات بین هیئت‌های روسی و اوکراینی مورد بحث قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات یادآور شد: «در واقع، در این گفتگوها، علاوه بر وضعیت مسئله بی طرفی، غیربلوکی و غیرهسته‌ای اوکراین که شرایط برای غیرنظامی شدن و نازی‌زدایی آن را فراهم می کند، موضوع ارائه ضمانت‌های امنیتی از سوی تعدادی از کشورها به طرف اوکراینی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل می توانند نامزد خوبی در این زمینه باشند، البته گزینه‌های دیگر نیز منتفی نیست و این فهرست هنوز بطور کامل مشخص نشده است.»

این مقام وزارت خارجه روسیه همچنین افزود، مقامات مسکو مستقیماً بر گنجاندن بلاروس به عنوان یک شرکت کننده در توافقات آتی با اوکراین و یکی از کشورهای ضامن امنیت آن اصرار دارند. وی با اشاره به اینکه مقامات بلاروسی در ابتدا بستر لازم برای مذاکرات را فراهم کردند، گفت: «مسکو نه تنها به مینسک اجازه می دهد در مذاکرات با طرف اوکراینی شرکت کند، بلکه مستقیماً بر گنجاندن جمهوری بلاروس به عنوان یک شرکت کننده در توافقات آتی و یکی از کشورهای ضامن اصرار دارد. این امر تعادل در "باشگاه" کشورهای ضامن را تضمین خواهد کرد.»

این دیپلمات روس در پاسخ به سئوال دیگری گفت: «عملیات ویژه نظامی ویژه روسیه طبق برنامه و وظایف تعیین شده پیش می‌رود و تمامی اهداف آن تحقق خواهد یافت. این عملیات زمانی پایان خواهد یافت که تهدیدات ناشی از افزایش حضور نظامی ناتو در خاک اوکراین از بین برود. از جمله وظایف تعیین شده برای عملیات نظامی، حفاظت از مردم غیرنظامی منطقه دونباس، غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین و همچنین از بین بردن تهدیدات برای فدراسیون روسیه از خاک اوکراین به دلیل تسلط کشورهای عضو ناتو بر این کشور است.»

پوشش زنده تحولات اوکراین|روسیه موشک قاره‌پیما آزمایش کرد/ پوتین: تا برقراری امنیت در دونباس عملیات در اوکراین ادامه می‌یابدپوشش زنده تحولات اوکراین| زلنسکی: آماده 10 سال جنگ با روسیه هستیم/ کرملین: در مقابل اعمال فشار غرب ایستادگی خواهیم کردپوشش زنده تحولات اوکراین| اتحادیه اروپا درصدد تسریع در ارسال سلاح به کی‌یف/ روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بحران اوکراین اخبار روسیه بلاروس بحران اوکراین اخبار روسیه کشورهای ضامن شورای امنیت ضامن امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

مجارستان هشدار داد چنانچه یکی از کشورهای هم پیمان در این ائتلاف نظامی مستقیما خود را درگیر جنگ اوکراین کند، آنگاه جهان شاهد وقوع یک جنگ جهانی جدید خواهد بود.

به گزارش مشرق، تارنمای هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت: «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در جریان مراسمی که توسط حزب حاکم «اتحاد مدنی فیدز-مجارستان» (Fidesz-Hungarian Civic Alliance) برگزار شد، نسبت به افزایش دخالت کشورهای عضو ناتو در جنگ روسیه و اوکراین هشدار داد.

وزیر امورخارجه مجارستان در باره این هشدار گفت: اگر تنها یک کشور اروپایی (عضو ناتو) هم درگیر این جنگ (اوکراین) شود، زمینه ساز خطر بروز جنگ جهانی می شود چراکه این کشور، قطعا یک کشور ناتو خواهد بود.

سیارتو افزود: اگر یکی از کشورهای عضو ناتو بطور مستقیم وارد درگیری با روسیه شود، پیامد آن بطور اجتناب ناپذیری یک جنگ جهانی جدید خواهد بود.

نیوزویک نوشت: ماده پنج پیمان ناتو تصریح می کند که حمله نظامی به یکی از اعضای ناتو به منزله حمله به تمامی کشورهای عضو آن تلقی می شود.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان پیشتر در ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواستار پایان هر چه سریعتر جنگ در اوکراین شده بود که به گفته وی ممکن است به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود.

سیارتو با اشاره به وضعیت اوکراین یادآور شد که پس از شروع درگیری، «سیاستمداران غربی قول داده بودند که فقط کلاه و پتو در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهند، اما بعدها سلاح، تانک، سیستم های پرتاب چندگانه و جنگنده در اختیار آنها قرار دادند و اکنون امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه رویای اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در سر می پروراند.»

وی افزود: متأسفانه، این جنون جنگ طلبانه غرب ابعاد جدیدی پیدا کرده و به جنون جنگ هسته ای تبدیل شده است. ما قبلاً اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین را شنیده ایم، علاوه بر این، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان هم در مورد یک جنگ هسته ای بالقوه صحبت کرده است.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است