Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس بنیاد مسکن اسدآباد  لازمه توسعه و عمران روستاها را در مشارکت مردم دانست و گفت:اگر بخواهیم شاهد رشد و شکوفایی در جوامع روستایی باشیم باید مردم در اجرای طرح های عمرانی مشارکت داشته باشند.
مهندس محمدکرم معصومی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سال جاری فعالیت عمرانی توسط این بنیاد در سطح 20 روستای شهرستان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سال 1400 آسفالت، بهسازی و جدولگذاری در سطح 20 روستای اسدآباد انجام می شود.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد اظهار داشت: امسال در 13 روستا عملیات آسفالت ریزی، و در 7 روستای شهرستان فعالیت بهسازی و جدولگذاری صورت می گیرد.
معصومی گفت: از 11هزارو400 واحد مسکن روستایی تا به حال 5هزارو215 واحد مقاوم سازی شده ( 50 درصد ) و بقیه واحدها کم دوام یا بی دوام هستند که نیاز به مقاوم سازی دارند وبا توجه به اینکه براساس قانون هرگونه ساخت وساز در روستاها بدون اخذ پروانه ونظارت نظام فنی روستایی ممنوع می باشد لذا باتوجه به آماربسیار بالای واحدهای بی دوام وکم دوام وخطرات ناشی ازحوادث وبلایای طبیعی نظیر سیل وزلزله و..... روستائیان با استفاده ازتسهیلات بانکی ارزان قیمت ونظارت ناظرین نظام فنی روستایی نسبت به نوسازی ومقاوم سازی مساکن خود اقدام نمایند.
معصومی در بخش دیگر از این گفتگو به تسهیلات اعطایی ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 948 فقره وام مقاوم‌سازی به شهرستان اسد آباد اختصاص یافت که در این بین835 نفر از متقاضیان به بانک های عامل معرفی شدند.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد گفت: پس از نامه نگاری های متعدد  818 متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شدند که امیدواریم با همکاری بانک ها مشکلی در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی به وجود نیاید.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد همچنین یادآور شد در سال گذشته 323 فقره سهمیه مسکن محرومین به شهرستان ابلاغ شد، که تا کنون286  فقره از این تحصیلات با اعتباری بالغ بر 8میلیارد و 250 میلیون تومان به متقاضیانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند پرداخت شده است.
معصومی گفت: پرداخت مبلغ یک و نیم میلیارد تومان ازمحل طرف حساب 100 امام جهت تکمیل مسکن روستایی محرومان توسط این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.
وی در خصوص وضعیت طرح هادی در شهرستان گفت: در حال حاضر 98 روستای اسدآباد دارای طرح هادی می باشد که عملیات بهسازی در 73 روستا  روستا صورت گرفته و فاز اول عملیات بهسازی و آسفالت 22 روستا نیز خاتمه یافته است.
معصومی  در خاتمه افزود: تا کنون 11 هزار و 600 جلد سند مالکیت منازل روستایی صادر شده است که صدور سند منازل روستایی باعث تثبیت مالکیت اماکن روستایی و کاهش اختلافات و بهره مندی روستاییان از تسهیلات گوناگون با استفاده ازاسناد مالکیتی بعنوان وثیقه گردیده است.



 




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد مسکن اسدآباد تسهیلات مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت