Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:32:15 GMT

جزئیاتی از رانش زمین در بزرگراه همت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۱۱۸۸

خبرگزاری آریا-لغزش زمین در بزرگراه همت، کوچک و بسیار محدود و فاقد تلفات جانی بود، اما باعث ترافیک سنگین شد
به گزارش خبرگزاری آریا، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از رانش زمین در بزرگراه همت را اعلام کرد. رانش زمین حوالی ساعت 9 صبح چهارشنبه 31 فروردین در مسیر شرق به غرب اتوبان همت در مجاورت تقاطع با بزرگراه چمران رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیت‌اللهی گفت: دو عامل شیب بالا و جنس زمین و خاک منطقه در وقوع زمین لغزش از عوامل اصلی بودند.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود ضخامت خاک لغزیده در بخشی حدود 0.5 و در بخشی 3 متر تخمین زده می‌شود که بر این اساس حجم خاک جابجا شده حدود 400 مترمکعب است.
بیت الهی افزود: ابعاد حادثه زمین لغزش بزرگراه همت، کوچک و بسیار محدود و فاقد تلفات جانی بود، اما درس مهمی برای مدیریت شهری از دیدگاه مدیریت بحران داشت. اینکه کوچکترین انسداد مسیر در اثر حرکت دامنه‌ای در معابر اصلی سبب ترافیک شدیدی می‌شود.
به گفته این عضو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیشنهاد دادیم تا دامنه‌های خاکی پرشیب از نظر پایدار بازبینی (کنترل سیستم زهکش، وجود سازه‌های نگهبان) به‌ویژه در طرفین معابر اصلی مورد بررسی و بازدید دوره‌ای قرار گیرد. همچنین در آبیاری فضای سبز دامنه‌های پرشیب به‌ویژه دامنه‌های چمن کاری شده و خاکی، آب کمتری استفاده شود و در این خصوص آموزش‌ها و تاکیدات لازم به کارگران داده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رانش زمین بزرگراه همت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق با هشدار سطح زرد و هشدار نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید فعالیت متناوب امواج ناپایدار تا شنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن وزش باد لحظه‌ای و شدید، گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی استان و در بعضی ساعات رگبار ساعتی و شدید و رعد و برق در نقاط مختلف استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز پنج شنبه آسمان ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک و بارش پراکنده در بعضی ساعات و کاهش نسبی دما است، مطرح کرد: فردا جمعه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار ساعتی و شدید در بعضی ساعات، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک و شنبه آسمان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی ساعات و رگبار و رعد و برق است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ضمن پیش بینی آسمانی کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات برای روز یکشنبه، با اشاره به پیش بینی جاده‌ای استان نوع مخاطره موجود را رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دانست و افزود: اثر آن نیز آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریزش سنگ و رانش کوه و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل های فصلی است.

کد خبر 6095108

دیگر خبرها

  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب