Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@15:08:46 GMT

لامپ هالوژن ال ای دی و مزایای آن

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۱۴۵۳

لامپ هالوژن ال ای دی و مزایای آن

لامپ های هالوژنی ال ای دی در ساله ای نخست ظهور به دنیای روشنایی با استقبال بی نظیری رو به رو شدند و در فضاهای مختلفی نظیر گالری ها، نورپردازی های تاکیدی در خانه، نورپردازی های تزئینی اداره و اماکن تجاری و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفتند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل مزایای آن ها را مورد برسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای لامپ هالوژن ال ای دی

اگر بخواهیم به عناوین پر تکرار ترین مزایای لامپ های هالوژن ال ای دی اشاره کنیم، شامل موارد زیر می باشد:

کیفیت و شدت نور بالا ابعاد و اندازه کوچک امکان انتخاب رنگ نور آفتابی ، مهتابی، ترکیبی و رنگ نور خاص ارزان بودن آن ها

حال در ادامه به بررسی موشکافانه تر ویژگی های مثبت و به عبارتی مزیت های لامپ هالوژن ال ای دی می پردازیم.

صرفه جویی در مصرف برق با لامپ هالوژن ال ای دی

یکی از اصلی ترین مزایای لامپ هالوژن ال ای دی کاهش مصرف برق و صرفه جویی در انرژی است. مصرف برق این لامپ ها بسیار پایین بوده و در مقابل نورپردازی مناسبی که در محیط به وجود می آورد، باعث صرفه جویی درمصرف برق ساختمان می شود. نکته بسیار مهم و یا اشتباه رایج فکری در مورد لامپ این است که هر چه وات مصرفی آن بالاتر باشد پرنور تر و بهتر است اما لامپ را نباید به وات آن بلکه باید به لومن آن شناخت. (لومن واحد اندازه گیری میزان نور خارج شده از منبع نوری است) به این معنی که یک وات مصرفی چند لومن به شما نور می دهد. الزاما این مصرف زیاد انرژی نیست که نور زیاد تولید میکند بلکه تکنولوژی و طراحی نوین و هوشمندانه ست که باعث می شود با مصرف بسیار کم انرژی نور با کیفیت و زیادی داشته باشیم. برخلاف این موضوع لامپ های بسیار زیادی نیز در بازار موجودند که با مصرف انرژی بسیار زیاد ( وات بالا) نور دهی (لومن) بسیار پایینی دارند و بعد از مدتی حدود 3 الی 6 ماه افت نور دارند. لامپ های تولیدی شرکت لامپ رهنما براساس همین الگو تولید شده اند که با مصرف بسیار کم انرژی تولید نور و عمر بالایی دارند.

لامپ هالوژن ال ای دی اس ام دی رهنما را بیشتر بشناسید

لامپ رهنما تولید کننده برتر محصولات ال ای دی اس ام دی

کارخانه لامپ رهنما با تکیه بر دانش بومی و تکنولوژی روز دنیا موفق به تولید انواع محصولات LED SMD شده است . از جمله محصولات این شرکت لامپ های لوستری بلالی، فلت ، هالوژنی سوزنی و هالوژنی سر پیچ دار می باشد. تمامی محصولات تولید شده در این کارخانه دارای دو سال گارانتی می باشند. و عمر لامپ های تولیدی این شرکت حداقل 4 سال می باشد و عموما در امکانی که چراغ های آن هیچگاه خاموش نمی شوند مانند: حرم مطهر رضوی و هتل های پر تردد مانند هتل عباسی اصفهان استفاده میشوند. پس اگر قصد خرید لامپ هالوژن ال ای دی و یا لوستری برای خانه یا محل کار خود دارید. لامپ رهنما بهترین گزینه برای شماست.

جنس بدنه لامپ هالوژن ال ای دی تولیدی شرکت رهنما

با توجه به استحکام بالا و انعطاف پذیری مواد تعیین می شود. یکی از جدید ترین موادهایی که در ساخت این لامپ ال ای دی مورد استفاده قرار گرفته ، مواد ABS است.

ABS پلی استری نوظهور است که وزنی کم تر و استحکامی بالاتر از سایر مواد های مورد استفاده در این حوزه را دارد که نصب لامپ هالوژن ال ای دی را برای مصرف کنندگان به سهولت امکان پذیر می کند.

علاوه بر این جنس ABS دارای مقاومت چندین برابری نسبت به اکثر مواد های مورد استفاده برای ساخت بدنه است که عمر مفید بدنه لامپ هالوژن ال ای دی رهنما را افزایش داده و آن را در برابر شکستگی ایمن می کند.

لامپ هالوژن ال ای دی رهنما، لامپ مقاوم در برابر نوسان برق

تمامی لامپ های ال ای دی اس ام دی که در مجموعه رهنما به تولید می رسند، دارای قطعه ای به نام درایور هستند که این قطعه از لامپ در برابر نوسانات برق و شوک های الکتریکی که به خصوص در روز های تابستانی در کشور ما به وفور رخ می دهد، محافظت می کند.

درایور موجود در لامپ هالوژن ال ای دی با محافظت از مدار لامپ در برابرگرم شدگی ال ای دی ها، نوسانات و شوک های الکتریکی، عمر لامپ هالوژن را طولانی تر می کند.

پس توجه داشته باشید در هنگام خرید لامپ هالوژن ال ای دی حتما محصول خریداری شده دارای درایور باشد.

کیفیت و شدت نور بالای هالوژن ال ای دی

لامپ های هالوژن ال ای دی به صورت خاص، جهت نورپردازی های تاکیدی به تولید رسیده اند از این رو شدت نور بالایی را از خود ساطع می کنند.

البته در اکثر لامپ های هالوژن، خصوصا در هالوژن های ال ای دی برند های متفرقه از حداکثر ظرفیت دیود های نورگسیل(LED) استفاده می شود تا تعداد کمتری ال ای دی استفاده شود. این موضوع شاید برای تولید کننده مقرون به صرفه باشد، زیرا که با تعداد ال ای دی مصرفی کمتری همان میزن نور را به کاربر ارائه می دهد.اما در طولانی مدت در می یابیم که لامپ های هالوژن ال ای دی که تعداد کمتری از چیپ ست ال ای دی بر روی برد الکتریکی آن ها نصب شده است، عمر کوتاه تری دارند.

لامپ های هالوژن ال ای دی SMD که در کارخانه لامپ رهنما به تولید می رسند از تعداد بالایی چیپست ال ای دی ساخته شده اند که از هرکدام به اندازه نصف ظرفیت اسمی آنها استفاده می شود و در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می کشد تا این لامپ ها فرسوده شوند.

کیفیت نور عالی در لامپ های هالوژن LED SMD رهنما

همانطور که پیشتر نیز گفته شد هالوژن های ال ای دی اغلب برای نورپردازی تاکیدی و تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به همین موضوع می توانیم دریابیم که یکی از مهم ترین مشخصات لامپ های هالوژن ال ای دی که در مورد آن ها ضروری است، وجود نور با کیفیت است.

نور با کیفیت دارای ویژگی های مختلفی است که برخی از آن ها عبارتند از:

CRI یا شاخص تفکیک رنگ که این ویژگی سبب می شود سوژه ای که نور به آن تابیده می شود با وضوح بیشتری دیده شود و همچنین به رنگ واقعی خود نزدیک تر باشد. مقدار استاندارد این پارامتر بالاتر از 80 می باشد و هرچه مقدار آن به 100 نزدیک تر باشد، نور از تفکیک رنگ بالاتری برخوردار است.

از دیگر فاکتور های مشخص کننده کیفیت نور THD است. اعوجاج یا همان THD مقدار نوسان موج نور را نشان می دهد.

تعیین کردن مقدار آن نیز به این صورت است که، با توجه به این که موج نور در حالت آرمانی دارای حالتی شبیه به موج سینوسی است، هرچه نوسانات موجود در بدنه این موج کمتر باشد و شکل موج نور خروجی از لامپ هالوژن ال ای دی به شکل موج سینوسی نزدیک تر باشد، مقدار اعوجاج کمتر بوده و متعاقبا کیفیت نور بالاتر می باشد.

شما میتوانید چهت خرید لامپ رهنما به سایت www.rahnamalamp.ir مراجعه کنید و یا با شماره تماس ۴۴۸۹۱۹۲۳ - ۰۲۱ تماس بگیرید.

کد خبر 1623922

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مورد استفاده مصرف برق لامپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره صنعت، معدن تجارت برخوار گفت: این شهرستان بیش از ۳ هزار واحد صنفی و صنعتی دارد که بخش گسترده‌ای از مصالح ساختمانی ازجمله آجر و سنگ، تریکو و صنایع پلیمری رادر استان تامین می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مردانشاه افزود: در راستای افزایش اشتغال در شهرستان هدف گذاری شده تا موانع تولید برطرف و رشد تولید در برخوار محقق شود.

دیگر خبرها

  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما | ویدئو
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • ببینید | توصیه جالب و متفاوت بهرام بیضایی به بهاره رهنما
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • تولید رقم جدید بذر کلزا در کشور
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟