Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@14:02:42 GMT

چین: مخالف تحریم‌های یکجانبه هستیم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۱۶۶۵

چین: مخالف تحریم‌های یکجانبه هستیم

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز (پنجشنبه) گفت که حاکمیت چین تحریم‌های یکجانبه را نمی‌پذیرد و قصد ندارد از استانداردهای دوگانه در حل و فصل مسائل بین‌المللی پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی در یک سخنرانی ویدئویی در مراسم افتتاحیه بخش اصلی مجمع آسیایی «بوآئو» در استان «هاینان» گفت: ما مخالف تحریم‌های یکجانبه هستیم و قصد نداریم سیاستی را با هدف ایجاد بلوک‌ها و تشدید تقابل دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین از هر تلاشی برای حل و فصل شرایط بحرانی حمایت خواهد کرد و از استانداردهای دوگانه پیروی نخواهیم کرد.

به گفته شی جین پینگ، پکن قاطعانه با دست درازی قضایی (گسترش برون مرزی قوانین ملی) برخی کشورها مخالف است. وی افزود: مخالف سوء استفاده از تحریم‌های یکجانبه هستیم و قاطعانه از امنیت در حوزه‌های سنتی و جدید محافظت می‌کنیم، به طور مشترک مسائل جهانی از جمله مقابله با درگیری‌ها، تروریسم و ​​تغییرات آب و هوایی را حل خواهیم کرد و همچنین حل مسائل امنیت آنلاین و بیولوژیکی را دنبال خواهیم کرد.

پیش‌تر  «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در اشاره به اقدامات تحریمی و دست درازی آمریکا به دارایی‌های سایر کشورها از جمله ایران و روسیه، واشنگتن را راهزن اقتصادی شماره یک در جهان توصیف کرد.

وی در توییتی نوشت: برداشتن کلاه جهان با تسهیل کمی (QE) عظیم. مسدود کردن ذخایر تبادل ارزی (فارکس) ایران. تصرف دارایی‌های افغانستان. مسدود کردن ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و تبادلات ارزی روسیه و دارایی‌های خارجی نهادها و افراد این کشور. مطمئناً این‌ها برای تبدیل شدن ایالات متحده به راهزن اقتصادی شماره یک در جهان کافی است.

مجمع بوآئو برای آسیا در سواحل شرقی هاینان از سال ۲۰۰۱ به طور منظم با ۲۹ کشور شرکت کننده (کشورهای آسیایی-اقیانوس آرام) برگزار می‌شود. این مجمع در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد، اما در سال ۲۰۲۱ سازماندهی شد. این مجمع داووس شرقی نامیده می‌شود زیرا بستر بزرگی برای امضای موافقت‌نامه‌های مهم و هماهنگی مواضع بین نمایندگان محافل تجاری و دولتی کشورهای آسیایی و سایر نقاط جهان است. مقامات چینی توجه زیادی به توسعه آن دارند و این سازوکار را ابزار کارآمد دیپلماسی نرم می‌دانند که باعث تقویت ارتباطات بین‌المللی پکن می‌شود.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: چین تحریم های یکجانبه تحریم های یکجانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟