Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوه قضائیه خیلی صریح و شفاف به بازی وزیر اقتصاد با نام دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد که احتمالاً برای ایفای نقشی خاص در موضوع اختلافات در بحث بانک و بانکداری، خبری کذب را به این دیوان نسبت داده بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ روز گذشته در بخش اقتصادی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر ابطال ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده به مالک این بانک از سوی دیوان عدالت اداری که این دیوان خبر منتشره را تکذیب و اعلام کرد؛ چنین رأیی از سوی این مرجع قضائی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنطور که قوه قضائیه اعلام کرده است؛ منبع خبر از اساس کذب مربوط به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص بانک آینده در کمال شگفتی وزیر اقتصاد بوده است!

ابتدا خبری منتشر مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری با صدور یک رأی، مالک واحد سهام بانک آینده را تغییر داده است که این خبر خیلی زود از سوی دیوان عدالت تکذیب و اعلام شد؛ اصلاً پرونده‌ای در این خصوص در دیوان عالی کشور وجود خارجی ندارد.

بلافاصله در ادعایی جدید گفته شد؛ ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده در دیوان عدالت اداری باطل شده است که این خبر نیز از سوی دیوان عدالت اداری تکذیب شد تا مشخص شود اصل این خبر به کلی کذب و نادرست است.

مرکز رسانه قوه قضائیه آخرین ساعات دیشب اعلام کرد؛ پیگیری‌های رسانه‌ای در خصوص انتشار این اخبار نادرست از منابع متواتر و مختلف نشان داد؛ متأسفانه منشأ خبر «ابطال ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده به مالک این بانک توسط قوه قضائیه» وزیر اقتصاد و سکاندار یکی از وزارتخانه‌های مهم دولت، بوده است.

گویا سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه‌ای که با اصحاب رسانه‌ها داشت، بدون تحقیق از قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری و بر اساس شنیده‌هایی که منبع و اساس موثقی ندارند، خبر کذب را اعلام کرد و برخی رسانه‌ها هم به اعتبار بیان مطلب از زبان وزیر اقتصاد، آن را منتشر کردند.

قوه قضائیه خیلی صریح و شفاف به بازی وزیر اقتصاد با نام دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد که احتمالاً برای ایفای نقشی خاص در موضوع اختلافات در بحث بانک و بانکداری، خبری کذب را به این دیوان نسبت داده بود.

گفتنی است؛ آرای دیوان عدالت اداری در تارنمای رسمی آن برای عموم و نیز از طریق روابط عمومی برای رسانه‌ها و نهادها و ارگان‌های دولتی و حکومتی در دسترس است و استعلام از واقعیت خبری به این مهمی از دیوان عدالت تنها در چند دقیقه ممکن بود که متأسفانه حوزه وزارتی وزارت اقتصاد و شخص وزیر نسبت به آن بی‌توجه بودند

رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاتباع است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک آینده دیوان عدالت اداری قوه قضائیه بانک آینده دیوان عدالت اداری قوه قضائیه دیوان عدالت اداری وزیر اقتصاد قوه قضائیه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص  صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • مجتبی حسینی: سه سال کار کنید و موفق شوید!
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد