Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، نشست محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با فعالان رسانه ای بعداز ظهر امروز(چهارشنبه ۳۱ فروردین) برگزار شد.

عارف در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی(ع) در بخشی از اظهاراتش با اشاره به اهمیت مطالبه گری و پاسخگویی اظهار داشت: اگر مطالبه گری راهبرد، جایگاه خوب و واقعی خودش را در نظام ما پیدا کرده بود و همچنین یک نگاه ارزشی به مطالبه گری می شد، وضعمان این نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: مردم به دلایل مختلف سرخورده شده‌اند و به مشکلات معیشتی شان توجهی نشده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: بر اساس تجربه ۴ دهه گذشته نظام ما باید به سمت حکومت حزبی برود که متاسفانه نه نظام ما و نه سیاست ما توانایی این کار را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همه دولت ها کارشان نفی دولت های قبل است و این زنجیره وار ادامه دارد؛ این‌ مسئله باید در کشور حل شود و از نظرات کارشناسی دول گذشته بهره برد.

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در بخشی دیگر درباره تعامل بین‌جناح های سیاسی گفت: برخی اقدامات در این باره صورت گرفته است و ما این را راهبرد اصلی خود می‌دانیم. خیلی مشترکات داریم و در این باره اعلام آمادگی هم کرده‌ایم.

وی در خصوص مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک فریضه ملی است؛ ما باید در انتخابات شرکت کنیم هرچند ما از نهادهای نظارتی گلایه داریم.

معاون اول رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره از دست دادن سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان گفت: ما دولت روحانی را دولت اصلاحات و روحانی را کاندیدای اصلاحات نمی‌دانستیم؛ در سال ۹۲ از کاندیداهای اصلاح طلب عبور کردیم و به روحانی رسیدیم هرچند امروز ظرفیت برگرداندن سرمایه اجتماعی را داریم.

حتما باید در انتخابات شرکت کنیم

عارف در پاسخ به این سوال که «آیا برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه ای دارید؟» عنوان کرد: طرح این مسئله که آیا اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند یا خیر،  یک سوال انحرافی است، ما یک جریان سیاسی در داخل نظام هستیم و حتما باید در انتخابات شرکت کنیم هر چند از نهادهای نظارتی گله های جدی داریم اما انقدر ظرفیت این جریان و مردم بالاست که اگر قشر نخبه کشور با اصلاح طلبان نیایند جذب اصولگراها هم نمی شوند.

وی ادامه داد:  نظام باید قدر این جریان سیاسی را بداند، زیرا می تواند رای هایی که اصولگرایان نمی توانند جذب کنند را جذب کند.

نماینده سابق تهران در مجلس خاطر نشان کرد: من به آقای حداد عادل هم گفتم که قطار شما به هر ایستگاهی که می رسد، یک عده را به بیرون هول می دهید اما ما در هر ایستگاه اول دست طرف را می گیریم و بعد او را گزینش می کنیم و در واقع ما برای یک فرد ارزش قائل می شویم.

عارف افزود: شرکت در انتخابات یک فریضه ملی و دائمیِ سیاسی است، حالا چگونگی حضور  طبیعتاً مستلزم نظارت در جبهه های مختلف است.

عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «وضعیت فعلی جریان اصلاحات در سپهر سیاسی کشور را با توجه به شکست در انتخابات ۱۴۰۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: وضعیت فعلی نگران کننده است، اگر همان روند انتخابات گذشته پیش برود که عده ای آن را تحریم کردند، نگرانی خیلی بیشتر از این می شود.

وی افزود: انتخابات یک مسئله جناحی نیست؛ همه سیاسیون، نخبگان و رسانه ها باید مشارکت جدی تری در انتخابات داشته باشند.

رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم ادامه داد: نهادهای دست اندکار امور سیاسی به خصوص نهادهای نظارتی هم باید به مسئولیت سنگین خود با توجه باتوجه به سهمی که در این فضای فعلی و از دست دادن سرمایه اجتماعی داشتند، توجه کنند.

عارف خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی نمی توانند بگویند ما وظیفه خودمان را انجام دادیم و کاری به مشارکت مردم نداریم این ها زنجیره های واحد برای یک هدف خاص هستند.

کد خبر 671395 برچسب‌ها خبر ویژه محمدرضا عارف حسن روحانی اصلاح‌ طلبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه محمدرضا عارف حسن روحانی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با هزینه‌هایی که خودش به زندگی مردم تحمیل می‌کند نمی تواند انتظار داشته باشد تورم، شرایط کاهشی داشته باشد. کدام یک از اقلام که در اختیار دولت است سیر نزولی پیدا کرده است؟ در واقع آنها از یک سری شاخص های مربوط به رشد صحبت می‌کنند اما عملا آنچه در زندگی مردم مشاهده می شود متفاوت است.‌

دولت برای اینکه مصارف و منابع خود را تراز کند قیمت ارز ترجیحی را کاهش می‌دهد طبیعتا آن گرانی به زندگی مردم تحمیل می‌شود. ممکن است در بودجه، تراز منابع و مصارف برقرار شده باشد اما در زندگی مردم، درآمدها و هزینه با یکدیگر همخوانی ندارد به بیان دیگر ما مشکلات را به زندگی مردم منتقل کردیم و در مقابل مردم هم امکان تأمین این کسری را نخواهند داشت.

دولت افزایش حقوق کارگران را نپذیرفت و بدون اینکه نماینده کارگران پذیرفته باشد در نهایت حداقل حقوق را مبنا قرار دادند. این وضعیت در شرایطی است که تورم قیمت های اقلام اساسی به طور جدی احساس می شود و برخی از اقلام حتی از سفره های مردم حذف شده است. علاوه بر این، هزینه درمان، ایاب و  ذهاب و سایر موارد نیز وجود دارد.

به عنوان مثال در شهری مثل تهران، هزینه حمل و نقل حدود ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است آن هم در شرایطی که دولت در تأمین منابع مناسب خود برای اداره کشور در بودجه سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد به مالیات افزوده است و نمی تواند این رقم را به همه استان های کشور تعمیم داد. به عنوان مثال وضعیت اقتصادی یک استان وضعیت رو به رشدی دارد اما در مقابل استان دیگری با وجود وسعت و امکانات و ظرفیت، چندان مناسب نیست. برای این استان به عنوان مثال سهم ۳۰ درصدی درنظر می گیرند و ۲۰ درصد سهم را برای استان دیگری که وضعیت اشتغال و اقتصادی بهتری دارد در نظر می گیرند.‌ بنابراین وقتی این ۸۰ درصد در کنار هم قرار می گیرند تورم ۸۰ درصدی به کشور تحمیل می شود و این موضوع، زندگی مردم را متاثر می کند.‌

دیگر خبرها

  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند