Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اعضا شورای اسلامی شهر در چهل و هشتمین جلسه علنی با خبرنگاران نشستی برگزار کردند، در این نشست پرسش‌ها و دغدغه‌های اصحاب رسانه مطرح و اعضا هم پاسخ‌هایی را مطرح کردند.

شفاف سازی اولویت اعضا

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این جلسه با بیان اینکه شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق همچنین نظارت بر شهرداران سطح شهر و مسائل فرهنگی جزو اولویت‌های شورای شهر ششم است، عنوان کرد: در راستای مطالبه‌گری مردم باید امکانات و زیرساخت‌ها فراهم شود تا شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع و درست از طریق رسانه‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا بیرانوند بیشترین درآمد شهرداری را در حوزه ساخت و ساز و ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: سهم شهرداری خرم‌آباد از ارزش افزوده ماهانه کمتر از ۲ میلیارد تومان است، در حالی که سهم ارزش افزوده شهری مانند یزد ۴۲ میلیارد تومان است، متاسفانه شهرداری خرم آباد در حال حاضر یک شهرداری بدهکار است.

۲۷ پروژه فعال در سطح شهر 

وی گفت: با وجود درآمد اندک شهرداری اما در حال حاضر ۲۷ پروژه فعال در شهر وجود دارد.

بیرانوند در پایان صحبت‌های خود به ساخت ۳ تقاطع غیر هم سطح در خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: امیدوارم با اجرا این ۳ تقاطع که به زودی ساخت آنها شروع می‌شود بخشی از گره ترافیکی شهر برطرف شود.

اوقاف و آب و فاضلاب پای کار بیایند 

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه به بودجه سال جاری شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه امسال ۷۲۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری است که امیدواریم باعث شکوفایی پروژه‌های عمرانی در سطح شهر شود.

هوشنگ نصیری در خصوص پروژه سراب شهوا هم توضیح داد: در بحث سراب شهوا شرکت آب و فاضلاب و اداره اوقاف هم باید پای کار باشند، یعنی ساماندهی سراب شهوا تنها با ورود شهرداری انجام نمی‌شود.

وی گفت: اوقاف از ما پول می‌خواهد، شهرداری هم که ندارد پیشنهاد زمین را مطرح کردیم اما اوقاف نپذیرفت.

نامگذاری معابر به نام جانبازان و قهرمانان ملی 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه شهروندان خرم‌‌آبادی خبرهای خوبی از شورای دوره ششم به گوششان می‌رسد، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که با فرهنگ‌سازی اعتماد‌ بین مردم، شورا و شهرداری ایجاد کنیم.

حمیدرضا صفریان در خصوص نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدا همچنین تجلیل از جانبازان و قهرمانان ملی ، گفت: علاوه بر نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدا به دنبال این هستیم که نامگذاری معابر را به نام جانبازان و قهرمانان ملی هم داشته باشیم.

وی افزود: تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز جزو اقداماتی است که در دستور کار داریم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: سامانه شفاف سازی شهرداری راه اندازی شده و تمام مصوبات شورا در این سامانه بارگزاری شده است ، در ادامه هم بارگزاری قراردادها و پیمانکاری‌ها را خواهیم داشت.

صفریان در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری نیز گفت: شهردار فعلی خرم‌‌آباد یکی از پاکدست ‌تریم شهرداران است و انتخاب وی نه بر اساس رای طایفه‌‌ی و نه محله‌ی بوده است.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: انتظار ما این است که اصحاب رسانه و شهروندان بر اساس داشته‌های شهرداری مطالبه کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه به مشکل پرداخت حقوق کارکنان فضای سبز و تنظیف اشاره کرد و گفت: مشکل عمده‌ی که در این حوزه وجود دارد این است که چون شهرداری منابع مالی درستی ندارد، پیمانکاران خاصی با شهرداری کار می‌کنند که از خود سرمایه اولی داشته باشند.

کرم نعمتی افزود: شهرداری چون منابع مالی در اختیار ندارد در مواردی ناچار است در مقابل خواسته پیمانکاران تسلیم شود، از طرفی پولی که به حساب پیمانکار واریز می‌شود پیمانکار به کارگر پرداخت نمی‌کند و این یک چالش است.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس ما در شش ماهه گذشته تمام تلاشمان را به کار بردیم که پول به دست کارگر برسد اما کافی نیست. 

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: به دنبال این هستیم که حساب مشترک کارگر و پیمانکار باز شود، همچنین اعلام کردیم  نیروی رسمی حق دریافت حقوق و مزایا ندارد مگر اینکه نیروهای تنظیف و فضای سبز حقوق دریافت کنند.

نعمتی بیان کرد: البته ما به دنبال این هستیم که اگر امکان داشته باشد حوزه تنظیف و فضای سبز در قالب نیروهای حجمی به شهرداری وصل بشود که در این صورت مشکل حقوق کارکنان فضای سبز و تنظیف حل می‌شود.

تعیین تکلیف املاک در مسیر تعریض 

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شهرداری خرم‌‌آباد در این نشست به راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری اشاره کرد و گفت: این سامانه کامل راه‌اندازی نشده و می‌طلبد شهرداری پیگیر باشد تا داده‌های مورد نیاز با بارگزاری در سامانه در اختیار مردم قرار بگیرد.

یونس امرایی افزود: تعیین تکلیف املاک در مسیر تعریض خیابان‌های اصلی، مصوب خرید املاک باغ فیض و تعیین تکلیف لچک‌های بدون استفاده در شهر جزو برنامه‌های آینده شورای شهر ششم است.

وی در خصوص وضع برج‌های دوقلو نیز توضیح داد: قراردادی در گذشته بسته شد و در حال حاضر هم تعطیل است، اما نکته مهم اینکه متاسفانه طرف شهرداری شکایت کرده و شهرداری را ملزم به انتقال یک دانگ کرده که رای غیر منصفانه نیست چون  کار را تمام نکرده است.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی در شهر می‌توانند مهمترین منبع درآمد پایدار برای شهرداری باشند که متاسفانه معطل مانده‌اند.

دریافت حق‌الزحمه قانونی بود

امرایی اما در خصوص حواشی پیش آمده در خصوص پاداش ۱۸ میلیونی اعضا شورا توضیح داد: هر ساله وجهی به عنوان حق الزحمه روی بحث تجمیع عوارض تنظیم و تصویب بودجه پرداخت می‌شود و ردیف بودجه‌ی دارد و ما نقشی در تصویب آن نداریم.

وی افزود: بودجه شورا عمومی نیست  بلکه بودجه داخلی شهرداری و شورای شهر است،  شهرداری پیشنهاد این حق‌الزحمه را مطرح شورا تصویب و کمیته تطبیق هم تابید کرده در واقع  تمام موارد قانونی رعایت شده است.

۱۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر خاکی و تخریب شده 

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با بیان اینکه ۲۷ پروژه عمرانی در دست اقدام است، اظهار کرد: بیش از  ۱۲۰ میلیارد تومان آسفالت برای معابر خاکی و تخریب شده در سال جدید داریم که تا حدودی بخشی از مشکلات آسفالت در شهر را رفع کند.

حجت احمدی پور به پروژه دفع آب‌های سطحی نیز اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی دفع آب‌های سطحی گلدشت تاکنون ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده، برای سال جدید  هم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشخص شده، همچنین  12 میلیارد تومان برای ساماندهی آب‌های سطحی  سطح شهر تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ درصد از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری در ۶ ماهه اول سال جاری تکمیل می‌شود.

عدم نصب چند دستگاه علت افتتاح نشدن شهربازی کیو

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم در خصوص تحقق پیدا نکردن افتتاح شهربازی کیو توضیح داد: با توجه به اینکه چند وسیله نصب شد اجازه ندادیم افتتاح شود، مهلت داده‌‌ایم تا سرمایه‌گذار دستگاه‌ها را نصب کند و طرف ۳ یا چهار ماه آینده شهربازی افتتاح می‌شود.

هادی زینی وند در خصوص جمع‌آوری ضایعات از سطح شهر هم گفت: در مقطعی جمع‌آوری ضایعات را انجام دادیم اما از طریق مسوولان بابا دستی مجدد باز شدند.

وی در خصوص معضل دستفروشان  و سد معبر هم توضیح داد: ما برخورد با دستفروشان  را انجام دادیم اما با خودسوزی یک نفر آماج حملات قرار گرفتیم.

تکمیل سند چشم انداز ۱۴۱۴ خرم‌آباد در پایان سال جاری 

نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم در این جلسه ضمن عذر خواهی از مردم به خاطر کمبودها و کاستی‌ها  به رونمایی از اولین کتاب  شهرداری با عنوان بافت تاریخی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این کتاب که برای اولین بار  توسط مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد چاپ شده در روز خرم‌‌آباد رونمایی می‌شود، همچنین دو کتاب دیگر با عنوان باغ شهر خرم‌آباد و خرم‌آباد به روایت اسناد در دست چاپ است.

مجید دریکوند افزود: همچنین مکاتباتی انجام داده‌ایم که بر اساس آن هفته آینده مجوز شعبه کتابخانه ملی ایران و مرکز اسناد تحت برند شورای راهبردی را بگیریم.

وی به سند چشم انداز خرم‌آباد ۱۴۱۴ نیز اشاره کرد و گفت: تیم نگارش سند تشکیل و تا پایان سال ۱۴۰۱ سند را تحویل می‌دهیم.

مرمت ۶ هکتار از بافت تاریخی 

نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مرمت ۶ هکتار از بافت تاریخی خرم‌‌آباد اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه درآمدهای پایدار هفته آینده ۶ هکتار از بافت تاریخی خرم‌‌آباد در محله بابا طاهر  محدوده دوازده برجی، میدان بزرگ،  ۲۴ متری و راستای بروجردی‌ها شروع می‌شود.

دریکوند بیان کرد: قرار است دیواره سازی، کف سازی جداره سازی و  نورپردازی این محدوده انجام و در نوروز ۱۴۰۲ آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

وی در خصوص تجمیع حقوق شهرداری نیز توضیح داد: از ۱/۱/۱۴۰۱ هیچ سازمانی از شهرداری ساز و کار مستقل ندارد و یک ریال هم بدون برنامه ریزی هزینه نمی‌کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: حذف اضافه کاری های بی حد و حساب از دیگر کارهای انجام شده در قالب تجمیع حقوق شهرداری است، اتفاقی که کاهش ۵ میلیارد تومانی حقوق ۱۸ میلیارد تومانی شهرداری را به دنبال داشته است.

دریکوند تاکید کرد: براساس تجمیع حقوق یا همه با هم حقوق دریافت می‌کنند یا همه باهم نمی‌گیرند.

 وی در پایان به واگذاری فعالیت‌‌های مرسوم شهرداری به 12دفتر کارگزاری اشاره کرد و گفت:  برای شکل‌گیری دفاتر کارگزاری  ناگزیر به فعال کردن زیر ساخت‌های الکترونیک  هستیم که این هم شفاف سازی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرمت بافت تاریخی خرم آباد سراب شهوا شورای اسلامی شهر خرم آباد ۶ هکتار از بافت تاریخی دنبال این هستیم بافت تاریخی خرم اشاره کرد و گفت نامگذاری معابر میلیارد تومان رییس کمیسیون خرم آباد شورای شهر سراب شهوا شفاف سازی فضای سبز سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان