Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@22:53:38 GMT

۲۰ درصد از حق آبه دریاچه ارومیه تامین شده است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۲۱۲۶

۲۰ درصد از حق آبه دریاچه ارومیه تامین شده است

به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال آبی جاری از ۳.۴ میلیارد متر مکعب حق آبه دریاچه ارومیه، ۷۰۰ میلیون مترمکعب به سوی دریاچه رهاسازی شده‌است.

حجت جباری افزود: یکی از علل این عدم رهاسازی کامل آب به دریاچه مربوط به خشکسالی و کاهش بارندگی ها در حوضه آبریز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تا یک‌ماه در صورت ذوب شدن برفها ورهاسازی منابع آبی ذخیره شده فرصت برای آبگیری دریاچه وجود دارد که بررسی نشان می‌دهد میزان آبگیری و وضعیت دریاچه نسبت به سال قبل وضعیت خوبی نخواهد بود.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به مکاتبات انجام شده در راستای اخذ حق آبه زیست محیطی دریاچه و تالابها، ادامه داد: هم اکنون ارتفاع آب دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۷ متر از سطح آب‌های آزاد است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۶ سانتیمتر کاهش دارد.
جباری با بیان اینکه سطح ارتفاع آب دریاچه در آبان‌ماه ۱۲۷۰.۵۲ متر از سطح آب‌های آزاد بود، گفت: هم اکنون با ۲۵ سانتیمتر افزایش آبگیری نسبت به آبانماه مواجهیم که ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب را شامل می شود.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۰ تالاب فصلی و دایمی در استان وجود دارد، اضافه کرد: تالاب یادگارلو هم اکنون دچار مشکل کم آبی است که علت آن وجود زهکش در اطراف این تالاب است که به رغم هزینه های انجام شده امکان آبگیری مشکل است‌.
وی با بیان اینکه تالاب سولدوز در مجاورت تالاب یادگار لو وضعیت مطلوبی دارد گفت: تالاب دورگه سنگی هم اکنون ۶۵ درصد آبگیری شده و تالاب قوری گل و نوروزلو در حال آبگیری است.
آذربایجان غربی دارای حدود ۳۰ تالاب فصلی و چندین تالاب دائمی است که این تالاب‌ها یکی از مهمترین زیستگاه پرندگان و جانوران دیگر کنار ابزی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله دعای روز هجدهم رمضان شب قدر محیط زیست آذربایجان غربی حجت جباری منابع آبی ماه رمضان میانکاله دعای روز هجدهم رمضان شب قدر آذربایجان غربی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی از کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه توسط مرزبانان هنگ مرزی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار محمد احمدی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک و سریعاً آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که در بخش مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه راننده خودرو از محل متواری شد، گفت: تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 749600

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟