Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آرش مصلح در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بارش ۱۱ میلیارد مترمکعبی داشته و هشت و نیم میلیارد متر مکعب روان آب داریم که رتبه سوم کشور به ما اختصاص یافته است.

وی گفت: متوسط بارندگی ما از مهرماه ۵۴۸ میلیمتر بوده که ۵ میلیمتر بیشتر شده بیشترین بارش در منطقه سپیدار با ۱۵۰۰ میلی‌متر و کمترین آن در منطقه بی‌بی‌ حکیمه بوده لذا در سالی که خشکسالی داریم متوسط بارندگی استان دو برابر متوسط کشوری است و متوسط بارندگی در سپیدار یک و نیم برابر اروپا بوده اما اغلب مناطق استان با تنش آبی روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در همین روزها بازدیدی از برخی مناطق داشتیم بسیاری از روستاها آب لوله کشی آنها قطع شده است در تلچگاه از توابع شهرستان باشت ۶۵۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و هنوز روی کوه خامی آن برف وجود دارد اما آب لوله کشی آن‌ها قطع شده.

وی با طرح این پرسش که چرا در استانی که دو برابر کشور بارندگی دارد خشکسالی داریم گفت: تمام بارش‌های ما در ۴ ماه از سال صورت می‌گیرد و در هشت ماهی که نیاز داریم هیچ گونه بارشی نداریم و چاره‌ای نیست جز اینکه بارش ۴ ماهه خود را در استان مهار کنیم تا جبران هشت‌ماه غیر بارشی را داشته باشیم.

مصلح ادامه داد: بعد از انقلاب نسخه‌ای پیچیده شد دو سد کوثر و شاه قاسم را داشتیم یک سری طرح‌ها در حال انجام است که افزون بر سه هزار میلیارد تومان طرح در دست اجرا داریم برای اجرا و تکمیل آنها البته به اعتبارات و تلاش بیشتری نیاز است.

وی گفت: یک سری پروژه ها برای مهار آب در حال انجام است سد تنگ سرخ که ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تامین آب شرب خواهد کرد و ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین را نیز آبیاری کرده و آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی و سایر صنایع ما را نیز تامین می کند.

مصلح افزود: دشت غربی دهدشت با ۵۵۵۸ هکتار مناقصه آن را با ۴۱۷ میلیارد تومان باز کردیم که بزرگترین مناقصه در استان به شمار می‌رود و از هفته آینده قرارگاه خاتم کار خود را شروع خواهد کرد.

وی گفت: آبرسانی به چهار شهر در کهگیلویه بزرگ 250 هزار نفر را شامل می شود طرح آبرسانی به دیشموک و چاروسا که جمعیت ۶۵ هزار نفری را پوشش می دهد در چمشیر و سقاوه هم کار صورت می‌گیرد و برخی طرح های فعال دیگر که همگی جمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان را پوشش می‌دهد و ۶۰ هزار هکتار از اراضی ما آبیاری می‌شود که سالانه ۶ ترلیون تومان درآمد از این راه حاصل خواهد شد و از این پس مردم تامین کننده منابع بانک های استان ما خواهند بود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از سفر آیت الله رئیسی به استان به استناد آمارها این طرح ها پیشرفت فیزیکی بسیار عالی داشته  برای مثال تخصیص آبرسانی به لیکک از سد کوثر ۱۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد که دولت به تعهدات خود عمل کرده است و در دهه فجر ۱۴۰۲ افتتاح می شود امیدواریم در دولت اول آیت الله رئیسی تمام این پروژه های آبی تمام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس یاسوج شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد