Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در چارچوب سفر کاری «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان به آذربایجان و دیدار با «الهام علی اف» همتای آذربایجانی خود بیانیه همکاری استراتژیک بین دو کشور را امضا کردند.

علی اف در ضمن دیدار در سخنرانی خود خاطر نشان کرد که امضای بیانیه یک رویداد مهم است، زیرا در طول سال‌ها تعامل بین کشورها هیچ روابطی در این سطح بالا وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشارکت استراتژیک یک مزیت بزرگ و مسئولیت بزرگ است. من مطمئن هستم که ما به حمایت از یکدیگر در ساختارهای بین المللی ادامه خواهیم داد و به طور فعال دوجانبه همکاری خواهیم کرد.

جباراف با اشاره به اینکه قرقیزستان و آذربایجان هیچ گونه تضاد سیاسی ندارند، گفت: ما موظف هستیم از شرایط مساعد استفاده کنیم و با تلفیق تلاش‌های سازنده، حجم همکاری‌ها را به نفع ملت‌های برادر دو کشور افزایش دهیم. 

شایان ذکر است که در حضور روسای دولت‌هایی قرقیزستان و آذربایجان اسناد زیر امضا شد:

یادداشتی در مورد ایجاد شورای بین ایالتی قرقیزستان و آذربایجان موافقتنامه ارتباطات هوایی بین کابینه وزیران جمهوری قرقیزستان و دولت آذربایجان موافقتنامه همکاری بین وزارتخانه های کشاورزی تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های دارایی تفاهم نامه توسعه همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات تفاهم نامه همکاری بین سرویس مقررات ضد انحصار جمهوری قرقیزستان و سرویس دولتی - ضد انحصار و کنترل بازار مصرف آذربایجان یادداشت تفاهم و همکاری در زمینه حمایت از مالکیت معنوی تفاهم نامه همکاری بین آکادمی‌های مدیریت دولتی زیر نظر روسای جمهور دو کشور توافقنامه همکاری بین شرکت پخش تلویزیون و رادیو عمومی قرقیزستان و پخش تلویزیونی و رادیویی آذربایجان

لازم به ذکر است که در این سفر کاری رئیس جمهور قرقیزستان، با رئیس پارلمان آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکای استراتژیک سادیر جباراف یادداشت نامه همکاری بین تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان