Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@02:27:41 GMT

کشاورزی پایدار در ۱۵ سایت حوزه تالاب بختگان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۲۳۴۹

کشاورزی پایدار در ۱۵ سایت حوزه تالاب بختگان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این سازمان و سازمان محیط زیست کشور، گفت: اجرای کشاورزی پایدار در حوزه آبریز تالاب بختگان یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه نشست با مهری اثنی‌عشری مدیر حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع "تعمیم دستاوردهای احیاء دریاچه ارومیه در تالاب بختگان" بین این سازمان و سازمان محیط زیست کشور، اظهار داشت: استقرار کشاورزی پایدار در حوزه آبریز تالاب بختگان یکی از اهداف اصلی تفاهم‌نامه مذکور است که توسط جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه در شهرستان‌های بختگان، ارسنجان و شهرستان استهبان روستاهایی مشخص شده است که پس از اعتمادسازی و ورود به جامعه محلی؛ 15 سایت متعلق به کشاورزان پیشرو انتخاب و تکنیک‌های کشاورزی پایدار اجرا می‌شود.

دهقان‌پور عنوان کرد: در حوزه تالاب‌ها به طور مشخص باید سه راهبرد سازگاری، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله‌های کوتاه مدت با خشکسالی را دنبال کنیم.

تجلیل از قهرمانان ملی تالاب؛ 100 میلیون مترمکعب حقابه برای بختگان رهاسازی شودبرگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها در تالاب بختگانتخصیص حقآبه مشخص به تالاب بختگان وظیفه قانونی وزارت نیرو است

وی با اشاره به ضرورت مستندسازی فعالیت‌ها در پروژه مذکور، ابراز کرد: اثرات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی طرح در بازه‌های زمانی مشخص ارزیابی و از تصاویر ماهواره و فن‌آوری فضا پایه به منظور پایش بهره‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: موافقت‌نامه "تعمیم دستاوردهای احیاء دریاچه ارومیه در تالاب بختگان استان فارس" در قالب طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، بر اساس سند همکاری دولت ژاپن، برنامه توسعه، برنامه توسعه ملل متحد UNDP و سازمان حفاظت محیط زیست و در راستای خروجی 1، 2 و 3 پروژه بین معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مجری ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به امضا رسیده است.

انتهای پیام/422/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس کشاورزی پایدار تالاب بختگان تفاهم نامه محیط زیست تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو