Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:09:37 GMT

سلب آرامش شهروندان آبادانی توسط خودروهای دوره‌گرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۲۴۴۹

سلب آرامش شهروندان آبادانی توسط خودروهای دوره‌گرد

به گزارش خبرنگار ایرنا فعالیت دستفروشان در خیابان‌های اصلی آبادان بیش از پیش افزایش یافته، به طوری که خیابان‌های اصلی این شهر از جمله لین ۱۵ احمد آباد، ابتدای خیابان ذوالفقاری ومیدان طیب در تسخیر دستفروشان درآمده و جمع آوری و ساماندهی آنها به یک خواسته عمومی مبدل شده چرا که قربانیان اصلی این معضل، بازاریان و عابران پیاده و رانندگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لین یک احمد آباد، ذوالفقاری، کوی بهار، بیمارستان شهید بهشتی، طیب  به محل تجمع دستفروشان و فروشندگان ماهی و تره بار تبدیل شده است، وضعیتی که سلامت شهروندان را از سویی به مخاطره انداخته و از سوی دیگر  افزایش ترافیک را در این مناطق ایجاد کرده است. 

مشاغل کاذبی مانند دستفروشی، بساطی و دوره‌گردی که گاها با وسایل مختلف توسعه یافته از جمله بلندگو و خودروهای وانت صورت می‌گیرد و در بسیاری موارد با ایجاد مشکلاتی نظیر سد معبر، ترافیک، آلودگی صوتی و همچنین مخدوش کردن چهره شهرمواجه شده  اعتراض و گلایه‌مندی شهروندان را به دنبال دارد.

 عرضه میوه توسط ماشین‌های وانت در تمام سطح شهر خود نمایی می‌کنند که علاوه بر آسیب جدی به چهره شهر، باعث ترافیک، تصادف‌های خسارتی و تضییع حقوق سایر فروشندگانی می‌شود که با دریافت پروانه و پرداخت عوارض و مالیات در حال  فعالیت هستند که حضور این فروشندگان وانتی به صورت فصلی بر درآمد آنها تاثیر منفی می‌گذارد.

‏یکی از دلایل بسیار مهم رشد قارچ گونه این شغل کاذب، استقبال خوب شهروندان ‏از آنان است چرا که قیمت ‏اجناس ارائه شده این افراد با بودجه و درآمد مردم ‏همخوانی بیشتری دارد. ‎

هرچند قیمت پایین فروش میوه توسط وانت بارها نسبت به مغازه‌های شهر باعث ‏استقبال مردم شده و این باعث فعالیت ادامه دار وانت بارها شده است، اما ازدحام ‏این میوه فروشان در بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر آبادان منجر به ‏ایجاد ترافیک شده و تردد خودروها را ‏با مشکل مواجه کرده است موضوعی که شهروندان بارها خواستار ساماندهی آن ‏شده اند.

یکی از رانندگان تاکسی که از مسیر بولوار طیب در حال تردد بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی مناسب وانت بارهای میوه فروش شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی شدیدی در خیابان‌های مختلف شهر به ویژه در ساعات پرتردد هستیم.‏

مسلم بناپور اظهار داشت: برخی شهروندان نیز رعایت حال سایر مردم را نکرده و برای خرید از وانت باری که خود حاشیه زیادی از خیابان را گرفته به صورت دوبله پارک کرده و از داخل خودرو دستور خرید را به فروشنده می‌دهند و این امر باعث تشدید ترافیک می‌شود.

وی افزود: ساماندهی وانت بارها نیازمند عزمی جدی از سوی تمامی دستگاه‌های ذیربط  از جمله فرمانداری، دادگستری و نیروی انتظامی است که نباید شهرداری را در برخورد مناسب با معضل سد معبر وانت بارها تنها بگذارند.

یکی دیگر از شهروندان آبادانی نیز گفت: ساماندهی وانت بارها به منظور فروش ‏میوه، تره بار ‏و دیگر اقلام غذایی، امری لازم و ضروری است چراکه چهره و ‏منظر خیابان‌ها ‏و ورودی‌های شهر را ناپسند و زشت جلوه می‌دهد پس ‏نیاز است ‏مسئولان ذیربط برای رفع این معضل و مشکل، فکر و چاره‌ای ‏بیندیشند.

سارا اخوان اظهار داشت: کسب درآمد حلال کاری خوب و شایسته‌ است اما باید ‏توجه ‏داشت که اگر وانت بارها ساماندهی نشوند و مکان مشخصی برای آنان ‏تعیین ‏نشود و یا آنان به قانون تمکین نکنند با ایجاد سد معبر و ترافیک و حتی آلودگی ‏صوتی موجب نارضایتی شهروندان می‌شوند.

وی افزود: قدمت این شهر به بازارهای محلی آن، بازار کویتی‌ها و حاشیه خیابان امیری است که شهرهای دیگر از آن الگو می‌گیرند نه دستفروشانی که چهره شهر را مخدوش کرده‌اند.

دیگر شهروند آبادان نیز گفت:تردد در خیابان‌هایی که در اختیار دستفروشان قرار گرفته سخت است و ورود نکردن مسئولان شهری به این موضوع کمی سوال بر انگیز است.

محمد حراتیان افزود: برخی افراد با وانت از کردستان و کرمانشاه و سایر نقاط خوزستان به آبادان می‌آیند و به فروش برخی اقلام مبادرت می‌کنند و در کمال تعجب برخوردی از سوی شهرداری با آنها نمی‌شود. 
 وی بیان کرد: شهرداری باید با در نظر گرفتن مکان‌هایی تحت عنوان بازار روز و یا هر اسم دیگری نسبت به ساماندهی این خودروها اقدام کند، یعنی اول باید مکانی برای استقرار آنها در نظر گرفته شود و بعد از آن نسبت به جمع آوری آنان اقدام عملی و جدی صورت گیرد.

ساماندهی خودروهای دست فروش در دستور کار شهرداری

شهردار آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور خودروهای دوره‌گرد و میوه فروش بخصوص در بلوار طیب باعث گره ترافیکی شده که برای استقرار و ساماندهی این خودروها محلی در نظر گرفته شده تا به آنجا منتقل شوند.
حسین حمیدپور افزود: پیش از عید نوروز محل استقرار و ساماندهی این خودروها توسط سازمان عمران شهرداری آبادان مشخص شد و تنها آسفالت آن باقی مانده که پس از تعمیر کارخانه آسفالت این اقدام نیز اجرایی خواهد شد.
شهردار آبادان گفت: تعمیر و اورهال کارخانه آسفالت ۲ هفته دیگر به پایان خواهد رسید و پس از آن محل مورد نظر جهت انتقال خودروهای میوه فروش، آسفالت خواهد شد.
حیمدپور بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ساماندهی و انتقال خودروهای میوه فروش حدود یک ماه دیگر عملیاتی شود تا گره ترافیکی در بلوار طیب برطرف گردد.
شهردار آبادان گفت: هماهنگی‌های لازم با شورای تامین و فرمانداری ویژه آبادان در این خصوص صورت گرفته ضمن اینکه محل در نظر گرفته شده ظرفیت استقرار خودروهای میوه فروش واقع در بلوار طیب را داراست.
حمیدپور گفت: ساماندهی این خودروها هدف شهرداریست تا کسب و درآمد آنها به خطر نیفتد اما حضور پراکنده آنها در سطح شهر ضمن نازیبا کردن چهر شهر باعث گره ترافیکی نیز می‌شود.

شناسنامه‌دار شدن خودروهای دوره‌گرد

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری مکانی را برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این خودروها در نظر گرفته که طی یک ماه آینده آنها را به این محل منتقل کند.

احسان عباس‌پور اظهار داشت: با شناسنامه شدن این خودروها می‌توان به تخلف آنها نیز رسیدگی کرد ضمن اینکه گره ترافیکی شهر نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، تاثیرات منفی دستفروشان به شکل‌های مختلف در شهر نمود دارد که مهم‌ترین آنها تخریب نما و زیبایی شهر، نبود آرامش برای شهروندان، ایجاد ترافیک، مزاحمت برای پیاده‌ها و تشدید بی‌اعتمادی از جمله معضلات حضور خودروهای دوره گرد در شهر است. 

برچسب‌ها شورای شهر خوزستان شهرداری آبادان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر خوزستان شهرداری آبادان شورای شهر خوزستان شهرداری آبادان آبادان خودروهای دوره گرد خبرنگار ایرنا گره ترافیکی وانت بارها میوه فروش خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شورای روستا نهاد مردمی که برای آبادانی و‌پیشرفت روستا با حمایت اهالی آن منطقه تلاش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر