Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – گرد و غبار وضعیت دو شهرستن سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در استان کرمانشاه را در وضعیت بحرانی قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، براساس شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا AQI امروز اول اردیبهشت ماه برای ایستگاه‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب، این دو شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب عدد شاخص 500 و وضعیت قهوه‌ای –خطرناک و بحران را نشان می‌دهند که براین اساس لازم است در شهرهای بحرانی، گروه‌های حساس شامل مادران باردار، سالمندان، افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی، کودکان زیر پنج سال و افرادی که شیمی درمانی می‌شوند از منزل خارج نشوند و سایر افراد جز در موارد ضروری تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

هم‌اکنون هوای استان در نواحی مرزی استان غبارآلود است که پیش‌بینی می‌شود به تدریج تا اواخر وقت، از غلظت غبار در این مناطق کاسته شود و انتظار می‌رود غبار، در حرکت شرق سوی خود، هوای مناطق مرکزی و احتمالاً شرقی استان را نیز کم و بیش غبارآلود کند.

حاکمیت گرد و غبار بر آسمان لرستان/ ریزگردها امان مردم را برید/ وعده‌هایی که با گردوغبار می‌آید و می‌رود + فیلم320 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار اختصاص یافتموج جدید گرد و غبار استان زنجان را فرا می‌گیرد

براساس پیش‌بینی هواشناسی از فردا تا شنبه هفته آینده، به استثنای ابرناکی آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت. همچنین؛ متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا به طور نسبی کاهش می‌یابد، در روز شنبه مختصراً افزایش خواهد یافت.

به دنبال این وضعیت، از اواخر وقت یکشنبه تا پایان هفته آینده، سامانه‌ای بارشی جو منطقه را تحت تأثیر گرفته علاوه بر کاهش محسوس دمای روزانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود بارش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از نمود و گستردگی بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی هوا گرد و غبار سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم