Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@05:00:26 GMT

تورم به زیر ۴۰ رصد رسید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۲۸۶۶

تورم به زیر ۴۰ رصد رسید

نرخ تورم ماهانه نیز در فروردین افزایشی بوده و به ۳.۳ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، دو درصد افزایش داشته است. 

به گزارش ایسنا، نرخ تورم در فروردین امسال با کاهش یک درصدی به زیر ۴۰ درصد رسیده و ۳۹.۲ درصد ثبت شده است؛ با این حال تورم ماهانه و نقطه‌به‌نقطه افزایشی بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌ها به ۳۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، یک درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری و روستایی به ترتیب ۳۸.۷ درصد و ٤١.٦ درصد اعلام شده که برای خانوار‌های شهری یک درصد کاهش و برای خانوار‌های روستایی ١.٢ درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم نقطه‌به نقطه (تغییر شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل) در فروردین ١٤٠١ به عدد ۳۵.۶ درصد رسیده که در مقایسه بااسفند سال گذشته، ۰.۹ درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با افزایش ۲.۷ درصدی به ٤٣.٤ درصد و گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» با کاهش یک درصدی به ٣١.٣ درصد رسیده است.

نرخ تورم ماهانه نیز در فروردین افزایشی بوده و به ۳.۳ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، دو درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٤.٩ درصد و ٢.٥ درصد بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نرخ تورم برای خانوار ها درصد رسیده تورم ماهانه نرخ تورم یک درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از رفع هشت نقطه پرتصادف در شبکه راه های این استان با هدف ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده ای خبر داد.

محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هشت نقطه پرتصادف با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شبکه راه های استان به منظور ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده ای رفع می شود.

وی افزود: رفع سه نقطه پرتصادف در محدوده بابا امان (دوربرگردان و تقاطع روستای حمید و پمپ بنزین باباامان) و رفع چهار نقطه پرتصادف در ورودی شهر فاروج در دست اجرا است.

مشتری اظهارکرد: برطرف کردن یک نقطه پرتصادف در ورودی محور بدرانلو(بجنورد - آشخانه) نیز به منظور ارتقای ایمنی تردد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های یاد شده شهریور امسال به پایان می‌رسد، ادامه داد: در طرح ملی شناسایی نقاط پرتصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۱۶ نقطه در راه‌های برون شهری این استان احصا شد که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در سال گذشته، رفع هفت نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود اما با تلاش راهداران هشت نقطه پرتصادف رفع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • تورم مسکن به کمترین رقم ۲ سال اخیر کاهش یافت
  • ستون رشد نقدینگی ریخت
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • نرخ رشد پایه پولی با ۱۶٫۹ درصد کاهش به ۲۸٫۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • نرخ رشد پایه پولی به ۱۶.۹ درصد رسید