Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی احمد زاده گفت: در پی شیوع آفت پروانه جوانه‌خوار در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد سطح وسیعی از درختان بویژه جنگل‌های بلوط استان مورد هجوم این آفت قرار گرفته به گونه ای که در شهرستان باشت از هر دو درخت بلوط یکی از آن‌ها دچار آفت پروانه جوانه‌خوار شده است.

او می گوید: براساس برآورد‌های انجام شده تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدزاده گفت: با پیگیری از رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با این آفت در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد با محوریت شهرستان بحرانی باشت اختصاص داده شد و به زودی نیز یک تیم از سوی سازمان جنگل‌های کشور برای بررسی و اقدام وارد استان می‌شود.

استاندار با بیان اینکه براساس برآورد‌های انجام شده این مبلغ جوابگو برای مبارزه با این آفت در جنگل‌های استان است گفت: اگر در اسرع وقت چاره اندیش نشود سطح وسیعی از درختان بلوط در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر این آفت خشک شده و از بین خواهد رفت.

او با اشاره به اینکه از هر ۱۰ درخت بلوط، ۸ درخت به علت این آفت خشک شده اند که باید هر چه سریع تر بررسی و اقدام شود می گوید: پارسال مبارزه با آفت پروانه سفید برگ خوار در سطح ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان انجام شده، و ضروری است برای اثرگذاری بیشتر، باید این مبارزه تداوم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد پروانه برگ خوار جنگلها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد آفت پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد