Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:38:38 GMT

شناسایی ۷۹ بیمار هموفیلی در دزفول

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۳۰۳۷

شناسایی ۷۹ بیمار هموفیلی در دزفول

علی کریمیان راد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار  ایرنا افزود : در حال حاضر۱۱۵ بیمار شناخته شده هموفیلی در  این انجمن ثبت شده  که ساکن  شهر های دزفول و حومه، اندیمشک، شوشتر،  دهلران و  آبدانان هستند.
وی افزود:  ۳۷ نفر از این بیماران هموفیلی  زن و ۶۸ نفر مرد هستند.
کریمیان راد ادامه داد:  مسن ترین بیمار هموفیلی این انجمن  ۷۸ ساله و کم سن ترین آنها  کمتر از یکسال سن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه  از نظر اساسنامه اجازه دخالت در امور درمانی را نداریم و فقط پیگیری مشکلات درمانی هستیم  گفت: پیگیری لازم در خصوص  مسائل درمانی، تحصیل،  ازدواج اشتغال،  اقتصاد و مسایل فرهنگی بیماران هموفیلی انجام می شود .
مدیر کانون هموفیلی دزفول ادامه داد:همچنین پیگیر مشکلات حوزه درمان بیماران هموفیلی از جمله آب درمانی،  استخر،  فیزیوتراپی و انجام  آزمایشات ژنتیک و تشخیص نیز  هستیم.
وی با بیان اینکه  آزمایشگاه های دزفول امکانات لازم برای تشخیص هموفیلی را ندارند گفت: آزمایشات  ژنتیک باید به تهران ارسال  شوند. 
 کریمیان راد اظهارداشت:  این انجمن یک سازمان مردم نهاد است  که ردیف بودجه ای ندارد در حالی که  برای  گره گشایی کار  بیماران نیازمند اعتبار هستیم .
وی افزود: با گرایش خیران به کمک به انجمن سرطان و کرونا کمک‌های خیران به انجمن هموفیلی دزفول کمتر شده که امیدواریم این بیماران نیز از خدمات بیشتر خیرین بهره‌مند شوند .
وی  بزرگترین دغدغه کانون هموفیلی را  مشکل اعتبار  دانست و گفت:  فعالیت برخی دفاتر کانون هموفیلی در  نقاط مختلف  کشور با وجود مجوز  به علت مشکلات مالی لغو شده ولی دفتر کانون هموفیلی دزفول در کنار سایر دفاتربه فعالیت خود ادامه می دهد. 
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد  تولد بیماران هموفیلی  در خانواده های سابقه دار و ۳۰ درصد از  خانواده های عادی اتفاق می افتد بیان داشت: با اقدامات پیشگیرانه ای که انجام شده  تولد بیماران هموفیلی را کنترل کردیم به طوری که از سال ۹۱،  تولد فرد هموفیلی در خانواده هموفیلی  سابقه دار  نداشتیم .
وی افزود: امکان  تولد بیمار هموفیلی در خانواده‌ های عادی قابل کنترل نیست.
کریمیان راد گفت:  هر آزمایش ژنتیک برای تشخیص هموفیلی  ۱۰۰ میلیون ریال  برای خانواده ها هزینه دارد که بخشی از این هزینه ها توسط خیرین تامین می شود .
مدیر کانون هموفیلی دزفول اظهارداشت: نیکوکاران می توانند برای کمک به بیماران هموفیلی دزفول به آدرس دفتر دزفول بیمارستان بزرگ دزفول مرکز جامع بیماران خاص کانون هموفیلی مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۶۱۴۲۴۲۷۱۶۰ تماس بگیرند و کمک های نقدی خود را به شماره حساب 
۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۶۵۱۳ واریز کنند .

برچسب‌ها دزفول هموفیلی خوزستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول هموفیلی خوزستان دزفول هموفیلی خوزستان بهداشت و سلامت بیماران هموفیلی کانون هموفیلی هموفیلی دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد

با پیگیریِ ستاد معراج شهدا جمهوری اسلامی ایران و پس‌از بررسی و انجام تست دی‌ان‌ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگیِ محمدیاسین مرادی، فرزند میرزامحمد به‌عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز شد.

سال ۹۹ و در جریان تفحص پیکرهای شهدای دفاع مقدس، شهیدی از اتباع کشور افغانستان به‌‌نام «نسیم افغانی» فرزند میرزامحمد شناسایی شده بود و فرمانده کمیتهٔ جست‌وجوی مفقودین خواستار کمک همگانی در شناساییِ خانوادهٔ این شهید شده بود.

وسایلی که به همراه پیکر مطهر شهید نسیم افغانی کشف شده و بعد از گذشت ۳۷ سال از زیر خاک بیرون آمده‌ است، شامل پلاک هویت، کارت شناسایی، قرآن، تسبیح، مُهر نماز، کارت بهداشت، دستمال و چند عدد سکه است. 

در پی تفحص پیکر مطهر مجاهد افغانستانی دفاع مقدس، شهید «نسیم افغانی» که در عملیات «والفجر 1» در ارتفاعات 141 و 142 عراق در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، پیکر این شهید والامقام 9 تیر ماه 1399 به دست خادمان حرم رضوی در این استان مقدس تشییع و تدفین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید