Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه بندرعباس گفت: علمای شیعه و سنی هرمزگان سرمایه ملی هستند و از وجود آن‌ها می‌توان ظرفیت‌های جدیدی در جامعه برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ایجاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده عصر امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه اهل سنت بندرعباس، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان جزو ماه‌های پر برکت سال است که توجه به آثار و برکات آن باید مدنظر باشد تا دست خالی از این ماه بیرون نرویم  لذا اگر ماه مبارک رمضان را به سه قسمت تقسیم کنیم، دهه سوم مربوط به  برداشت محصول تلاش‌های این ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ماه مبارک رمضان ایامی است که انسان باید با استفاده از آن جان و روح خود را صیقل دهد لذا اگر انسان بتواند در دهه اول این ماه مبارک قلب خود را خالی از رذایل کند  دهه دوم روح و جانش  صیقل پیدا می‌کند از این رو در دهه سوم شیرینی این ماه را می‌چشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان‌کرد: شب‌های قدر در دهه سوم ماه مبارک رمضان قرار داده شده است ماهی که در دهه سوم آن پیامبر اسلام(ص) رختخواب خود را جمع کرده و تا پایانش به اعتکاف می‌پرداخت و این مسئله به دلیل اهمیت شب و روزهای دهه سوم ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: همواره سرمایه‌های یک جامعه از دل حضور مؤثر افراد در مسائل اجتماعی، دینی، فرهنگی و اداری بیرون می‌آیند لذا ما هرچه بتوانیم این فضا را باز و سرمایه‌سازی کنیم و سرمایه‌های جدید تولید کنیم در بحث رشد و شکوفایی جامعه می‌توانیم به سرمایه‌های بیشتری اتکا داشته باشیم.

عبادی زاده ادامه داد: چرخش نخبگان همیشه به نفع مردم و جامعه است و موجب ظهور و بروز شخصیت‌های جدید در بدنه جامعه می‌شود و با همین رویکرد که بتوانیم نیروهای خود را افزایش دهیم در چرخه نخبگان ورود کردیم و این مسئله برای ما در هرمزگان توفیق بزرگی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان‌کرد: استفاده از جوانان طلبه می‌تواند منجر به نیروسازی در بدنه انقلاب شود لذا ما باید سرمایه‌هایی در استان پرورش دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت در استان و کشور استفاده کنیم و این مسئله نیز به مرور زمان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: با این رویکرد به دنبال این هستیم که در این جابجایی‌ها هم از سرمایه‌های قبلی استفاده کنیم و هم سرمایه‌سازی‌های جدید داشته باشیم.

معاون بهره برداری فولاد هرمزگان: برنامه ریزی صحیح و همدلی کارکنان دو رکن اصلی افزایش تولیداستاندار هرمزگان: تلاش برای اخذ مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد در هرمزگان ادامه دارد140 ردیف از اموال تملیکی استان هرمزگان به مزایده گذاشته شده است

عبادی زاده عنوان کرد: علمای اهل سنت و شیعه ما در استان سرمایه‌های ملی هستند و می‌توانند در مسائل مختلف نقش‌آفرینی داشته باشند و اگر هر روز یک چهره نو را مطرح کنیم استان‌های دیگر می‌دانند که دست ما خالی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: از شیخ قتالی تشکر می‌کنم که در این جابه‌جایی با آرامش ما را همراهی کرد و با همراهی سایر علمای اهل سنت این اتفاق مبارک در حال شکل‌گیری است؛ ان‌شاءالله این رویه الگویی برای استان‌های دیگر نیز باشد و آرامش، همدلی و وفاق ما قطعاً به استان‌های دیگر منتقل می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شیخ قتالی تشکر می‌کنم که همواره همراه نظام و انقلاب بودند و تعامل خوبی با ما داشتند و ما برای استفاده از این سرمایه نیز برنامه‌هایی داریم تا به عنوان پشتوانه فکری و عملی در جاهای دیگر از وجودشان استفاده شود. 

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: برای شیخ جمالی نیز آرزوی موفقیت و سرعت و شتاب بیشتر متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی را دارم تا با کمک هم با شتابی فزاینده در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حرکت کنیم و جامعه اسلامی را به مراحل تعالی و پیشرفت بیشتر پیش ببریم و در راستای اهدافی که رهبر معظم انقلاب در خصوص تمدن نوین اسلامی معین فرمودند، گام برداریم. ما ابتدا باید این تمدن و تعامل را در کشور خودمان ایجاد کنیم و با هم در کنار هم این تمدن نوین را بسازیم. 

انتهای پیام/865

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه ماه مبارک رمضان دهه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها از سبد ایجاد کسب‌وکار‌ها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسب‌وکار جزو بالاترین سهم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانه‌ای منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی با محیط پیرامون کمک می‌کنند.

ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک می‌کند و این دو موضوع را می‌توان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.

اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی

در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌هایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.

حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئله‌ای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریع‌ترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان است.

دانش بنیان‌ها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند

از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیت‌های دانش بنیان‌ها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیان‌ها با شیوه‌های مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوری‌های نرم شده اند.

وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکت‌های خلاق واحد‌هایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد فناوری‌های پیچیده و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.

آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیان‌ها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت