Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد که ماموریتش به پایان رسیده است، به دیدار «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق رفت.

به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری رسمی عراق (اینا) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد که ماموریتش به پایان رسیده است، با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، مسجدی و زیدان در این دیدار همکاری دو کشور را در زمینه قضایی و حقوقی به ویژه در دوره فعالیت به عنوان سفیر ایران را بررسی و بر گسترش مناسبات تهران - بغداد تاکید کردند.
مسجدی دیروز چهارشنبه نیز به دیدار «مصطفی الکاظمی » نخست وزیر عراق رفت.
الکاظمی در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی به گونه ای که به سود دو ملت دوست ایران و عراق باشد، تاکید کرد.
در این دیدارکه به مناسبت پایان ماموریت مسجدی انجام شد، نخست وزیر عراق اظهار کرد که بغداد مصمم است که نفش سیاسی خود به عنوان حامی تلاش‌های صلح و تحکیم ثبات در منطقه که بر امنیت و رفاه مردم منطقه و تثبیت همکاری‌های بین آن‌ها منعکس خواهد شد را انجام دهد. 
«ایرج مسجدی» سفیر سابق ایران در عراق نیز علاقه مندی تهران به تقویت روابط دوستی و همکاری با بغداد و همکاری دوجانبه مشترک بر اساس آرزوهای دو کشور دوست را بیان کرد.
مسجدی پیش از این نیز روز دوشنبه در کاخ السلام بغداد با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق به مناسبت پایان ماموریتش دیدار کرده بود.
ایرج مسجدی ۲۶ دی ۱۳۹۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق معرفی شد و کار خود را از اوایل فروردین ۱۳۹۶ در بغداد آغاز و تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در این سمت انجام وظیفه کرد. 
با پایان ماموریت «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق، «محمد کاظم آل صادق» معاون اول سفیر، جانشین وی در بغداد شد. 
محمد کاظم آل صادق سفیر جدید ایران در بغداد برای بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، دینی و اجتماعی عراق شناخته شده است. 
«آل صادق» متولد شهر نجف اشرف، از خانواده‌ای حوزوی، برادر جوان شاعر علامه و ادیب، «شیخ محمدرضا آل صادق»، مسلط به زبان عربی و خصوصاً لهجه عراقی و دارای روابط قوی و موثر با نیروهای شیعه عراق است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایرج مسجدی ، مصطفی الکاظمی ، بغداد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایرج مسجدی مصطفی الکاظمی بغداد ایرج مسجدی آل صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر