Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:03:32 GMT

صدور قبض ۸۰ میلیونی برق برای مشترک پرمصرف

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۰۰۰

صدور قبض ۸۰ میلیونی برق برای مشترک پرمصرف

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: بیشترین قبوضی که برای مشترکان پرمصرف صادر شده در محدوده پنج میلیون تومان است اما در این بین مشترکی نیز وجود دارد که قبض برق ۲۰ یا ۲۵ میلیون تومانی هم کرده است. حتی در زمان‌هایی قبض ۸۰ میلیون تومانی نیز صادر شده اما نمی‌توان این قبض را برای یک خانه تصور کرد چراکه متعلق به واحدهایی است که ویژگی‌های خاصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالامیر یاقوتی با اشاره به وضعیت قبوض مشترکان پرمصرف، اظهار کرد: بررسی‌هایی در این زمینه روی مجموعه قبوضی که هزینه دوره آن‌ها بیش از پنج میلیون تومان باشد صورت گرفت که تعداد آن‌ها زیاد نبود و تقریبا ۲۸۰۰ مشترک را در بر می‌گرفت.

وی با اشاره به تاثیر افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بر میزان مصرف، تاکید کرد: یکی از عواملی که می‌تواند مشترکان را نسبت به نحوه مصرف آن حساس کند، قیمت آن کالا است. طبیعتا قبوض جدید برای مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها مطابق الگو بود تغییری نیافت، اما مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشتند، با تغییراتی در قبوض خود مواجه شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اجرای این طرح مردم را نسبت به میزان مصرف حساس کرده است، گفت: شاید از اکنون زود باشد که بخواهیم در مورد تاثیر اجرای این طرح بر کیلووات ساعت صحبت کنیم؛ چراکه عوامل زیادی روی کیلووات ساعت اثر می‌گذارد و صرفا در این حوزه بحث نرخ و تعرفه مطرح نیست؛ اما در کل باید گفت که اجرای این طرح مشترکان را حساس کرد و امیدواریم با روند و فرصت‌هایی که برای صرفه‌جویی وجود دارد مشترکان بتوانند خودشان را به سطح الگوی مصرف نزدیک کنند.

یاقوتی با اشاره به مشترکان کم مصرف نیز گفت: در تابستان به دلیل اینکه سطح الگوی مصرف افزایش پیدا می‌کند، طبیعتا تعداد مشترکان مشمول نیز افزایش می‌یابد و میزان مصرف نیز روند صعودی دارد اما با این حال در تابستان نزدیک به ۸۰ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف قرار دارند که آمار آن در پنج منطقه تعریف شده متفاوت است.

وی افزود: میزان الگو در مناطق عادی حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت، گرم ۱ در حوزه جنوبی ۳۰۰۰ کیلووات ساعت، گرم ۲ که تعداد آن کم و عموما در مرکز بوده حدود ۲۰۰۰ کیلووات ساعت، گرم ۳ که شامل مناطقی مانند قم، کاشان و قسمت‌هایی از استان یزد می‌شود حدود ۱۰۰۰ کیلووات ساعت و گرم ۴ که استان‌های شمالی هستند ۴۰۰ کیلووات ساعت است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر با اشاره به مشترکانی که قبوض برق آن‌ها رایگان شده است، اظهار کرد: طبق قانون جدیدی که ابلاغ شد، مشترکان کمیته امداد و بهزیستی شامل این طرح شدند. در سامانه بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده تا کنون نزدیک به ۸۰۰ هزار مشترک شناسایی شدند و البته هنوز آمار دقیقی از تعدادی که هزینه برقشان صفر شده در دسترس بنده نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قبض برق شرکت توانیر مشترکان پرمصرف کیلووات ساعت میزان مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایلنا نوشت: فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالاها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902069

دیگر خبرها

  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟