Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@19:33:36 GMT

نشست اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۰۵۱

نشست اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

این نشست با مشارکت وزرای امور خارجه قطر، مصر، مراکش، تونس، فلسطین و دبیرکل اتحادیه عرب برگزار می شود.

قرار است وزرای امور خارجه کشورهای مذکور و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، اوضاع حساس در قدس، توقف اقدامات تنش زای اسرائیل و بازگرداند آرامش اوضاع به قدس را بررسی کنند.

کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل در قدس، شامل اردن که ریاست آن را برعهده دارد، الجزائر، عربستان، فلسطین، قطر، مصر، مراکش، تونس به عنوان رئیس نشست سران کشورهای عربی، امارات به عنوان عضو شورای امنیت و دبیرکل اتحادیه عرب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میدل ایست نیوز پیش از این وزیر امور خارجه اردن اعلام کرده بود که امان پنجشنبه میزان نشست کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با تعرضات اسرائیل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل قدس اتحادیه عرب فلسطین اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد