Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@04:50:51 GMT

ثروتمندترین استان کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۰۸۳

ثروتمندترین استان کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم رضایی در نشست مشترک فراکسیون جنوب مجلس با وزیر بهداشت با تقدیر از سفر وزیر بهداشت به دشتستان و تشکر از تلاش کارکنان حوزه سلامت در استان بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر رتبه آخر را در تعداد تخت‌های بیمارستانی دارد و باید فکری به حال آن شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی در استان بوشهر، عنوان کرد: استانی که ثروتمندترین استان در حوزه درآمد است در حوزه سلامت فقیرترین استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین چالش‌های وزارت بهداشت را مشکلات بودجه‌ای و تامین مالی برای پروژه‌ها و برنامه ها دانست و افزود: باید به دنبال راه‌های جدید تامین منابع مالی بود و در این راستا می‌توان از ظرفیت خیرین سلامت، واگذاری اموال بلااستفاده یا امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

رضایی با اشاره به مطالبات و نارضایتی‌های کادر درمان، گفت: ماه‌هاست که بسیاری از کارکنان نظام سلامت از جمله پزشکان و پرستاران کارانه خود را دریافت نکرده‌اند که باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

وزارت بهداشت نیروهای قراردادی و شرکتی را تعیین تکلیف کند

وی یکی دیگر از مشکلات اصلی وزارت بهداشت را تعیین تکلیف نشدن نیروهای قراردادی و شرکتی این دستگاه خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروها و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور امنیت شغلی ندارند و تبدیل وضعیت نشده‌اند و ضرورت دارد که وزارت بهداشت با ارائه لایحه‌ای به هیأت دولت و در نهایت به مجلس آنها را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پر نشدن ظرفیت برخی رشته‌های دستیاری پزشکی را چالش‌زا خواند و تاکید کرد: ایجاد جذابیت برای رشته‌های تخصصی که ظرفیت آنها پر نمی‌شود باید مد نظر باشد.

رضایی با بیان اینکه این روزها مورد مراجعه دانشجویان پزشکی محصل در کشور اوکراین هستیم، ادامه داد: این دانشجویان پس از بازگشت به ایران وضعیت خوبی ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند و زمینه برای ادامه تحصیل آنها در داخل فراهم شود.

وی با یادآوری مشکلات تلخ ناشی از بحران کرونا در تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد: انتظار داریم نیازهای ابتدایی در بیمارستان‌ها تامین شود تا به مشکلات تابستان گذشته دچار نشویم.

اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: انتظار داریم که اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید. برخی مراکز درمانی و بهداشتی به تجهیزات کوچکی نیاز دارند که بتوانند خدمات دهی مناسبی داشته باشند.

رضایی با برشمردن مشکلات دشتستان در حوزه سلامت، تصریح کرد: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، ایجاد دانشکده داروسازی در دشتستان، آموزشی شدن بیمارستان شهید گنجی و رفع مشکلات آن، رفع کمبود نیروی انسانی متخصص، اختصاص تجهیزات مورد نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی دشتستان، تامین آمبولانس، افتتاح کلینیک تخصصی برازجان، ساخت پایگاه اورژانس بین جاده‌ای، صدور مجوز بیمارستان شبانکاره و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کلمه و آبپخش باید با جدیت دنبال شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر دعای روز نوزدهم رمضان روز سعدی نماینده مجلس بوشهر ثروتمندترین استان امکانات درمانی تخت بیمارستانی ماه رمضان میانکاله شب قدر دعای روز نوزدهم رمضان روز سعدی وزارت بهداشت حل کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ نفر شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش الجزیره، این وزارت اعلام کرد: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غرب رفح را هدف قرار داده و یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در حملات توپخانه‌ای علیه پل «وادی غزه» ۴ فلسطینی را به شهادت رساندند.

توپخانه‌های صهیونیستی مناطق شرقی خان‌یونس را نیز هدف قرار دادند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل یک منزل متعلق به خانواده العمور واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هم بمباران کردند.

منابع رسانه‌ای از بمباران منازل مسکونی در منطقه الخزاعه در شرق خان‌یونس نیز خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که از شب گذشته تاکنون در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف رفح ۸ نفر به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها کودک هستند.

محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی نیز در جریان بمباران منزلش در رفح توسط جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که با شهادت محمد بسام الجمل تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۴۱ نفر رسید.

در بمباران شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه نیز یک زن شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

در حملات هوایی به اردوگاه البریج هم یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد که در بیمارستان الناصر بعد از خروج نیروهای اشغالگر ۳۹۲ جسد کشف کردیم که ۵۸درصد از آن‌ها را نتوانستیم شناسایی کنیم.

این سازمان  تاکید کرد: اجساد چندین کودک نیز در گورهای جمعی در بیمارستان الناصر کشف کردیم. بر روی اجساد برخی از شهدا جای شکنجه وجود دارد. رژیم صهیونیستی اعدام‌های میدانی در بیمارستان الناصر انجام داده و ما خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم. رژیم اشغالگر اجساد برخی از شهدا را در کیسه‌های پلاستیکی در عمق ۳ متری دفن کرده است. ما معتقدیم که اسرائیل دست‌کم ۲۰ نفر را زنده در بیمارستان الناصر دفن کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید