Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@17:02:02 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم اردیبهشت‌ماه

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۲۵۵

عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از آمادگی آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان در شب‌های قدر تا پاکسازی حاشیه‌های شهر گرگان و راه‌اندازی میدان میوه شهرداری بیرجند را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ جدید کرایه حمل‌ونقل درون شهری ساوه

علی‌اصغر آرمیده، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساوه گفت: از امروز پنجشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نرخ جدید کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌های درون شهری با تصویب شورای شهر ساوه و تأیید کمیته انطباق فرمانداری ابلاغ و اجرایی شد.

آمادگی آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان در شب‌های قدر

علی رمضانی‌نژاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان ضمن اعلام تمهیدات آتش‌نشانی رفسنجان به مناسبت شب‌های قدر از مسئولان مراکز تجمعی درخواست کرد تا به ایمنی این مراکز توجه کنند.

آغاز بهسازی محور امام رضا (ع) شریف‌آباد

محسن پارسا، شهردار شریف‌آباد گفت: به منظور سهولت تردد خودروهای عبوری از محور ترانزیتی شرق کشور، عملیات بهسازی روکش آسفالت محور امام رضا (ع) در محدوده شهر شریف‌آباد پاکدشت آغاز شد.

پاکسازی گسترده زمین‌های خالی و حاشیه‌های شهر گرگان

احمد سالاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از انجام عملیات گسترده علف تراشی سنتی و مکانیزه، تسطیح و پاکسازی زمین‌های خالی و حاشیه‌های سطح شهر گرگان خبر داد.

راه‌اندازی میدان میوه شهرداری بیرجند

حسین دلپسند، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: کاهش قیمت و افزایش کیفیت میوه مورد نیاز مردم از اهداف راه‌اندازی میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری و یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان است که با منافع عده‌ای همخوانی ندارد.

ساماندهی ارگ تاریخی گوگد

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد گفت: با وجود اینکه ارگ تاریخی «گوگد» متعلق‌به بخش خصوصی است، در راستای زیباسازی محوطه اطراف ارگ، ساماندهی، چمن‌کاری، گل‌کاری بلوار، تأمین آب و آبیاری بارانی فضای سبز اقدامات خوبی انجام شده است.

آغاز عملیات مبارزه با آفت پسیل زیتون در سمنان

سیدمحمد قاسمی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از سم‌پاشی درختان زیتون علیه آفت پسیل خبر داد.

افزودن ۶۰۰ مخزن زباله جدید به چرخه خدمات شهری اسلامشهر

شهرداری اسلامشهر در راستای نوسازی سیستم مکانیزه جمع‌آوری زباله سطح ۶۰۰ مخزن جدید با اعتبار سه میلیارد تومان را به چرخه خدمات شهر اضافه کرد و برای سال ۱۴۰۱ نیز جهت نوسازی مخازن جمع‌آوری زباله مبلغ پنج میلیارد تومان تخصیص داده است که پیش بینی می‌شود حدود هزار مخزن دیگر نوسازی شود.

کد خبر 570081

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران میوه و تره بار پنل خورشیدی آرامستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

احمد احمدی صدر گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده‌های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه‌هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی، چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سرا‌ها و... را چندین برابر افزایش دهیم.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز