Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمیته وزیران امور خارجه عرب که از سوی اتحادیه عرب موظف به اقدام برای مقابله با سیاست‌ها و رویه‌های رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس شده است، در این نشست بر لزوم احترام رژیم صهیونیستی به وضعیت موجود و بازگشت به اوضاع قبل از سال ۲۰۰۰ تاکید کرد.
شبکه خبری «روسیاالیوم» اعلام کرد که وزیران خارجه عرب در این نشست با محکومیت اقدام اسرائیل تاکید کردند که اقدام های تل آویو، تحریک آشکار احساسات مسلمانان در هر مکان و تضعیف آزادی عبادت در مسجد الاقصی و ورود آزادانه نمازگزاران به این مکان محسوب می شود و هشداری برای شعله ور کردن چرخه خشونت است که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کمیته از رژیم صهیونیستی خواست به وضعیت موجود مسجدالاقصی احترام بگذارد و اوضاع را به پیش از سال ۲۰۰۰ بازگرداند.
وزیران امور خارجه عرب در این نشست فوق العاده تاکید کردند که اسرائیل باید به حقیقت مسجد الاقصی که مکان عبادتی تنها برای مسلمانان است و حضور غیرمسلمانان باید در آن با هماهنگی اداره اوقاف اسلامی انجام شود، احترام گذارد.
این کمیته یادآور شد که «وزارت اوقاف و اماکن اسلامی اردن مرجع قانونی و با صلاحیت انحصاری برای مدیریت همه امور بیت المقدس و مجری اداره و ورود به مسجدالاقصی است.»
نشست فوق العاده کمیته وزیران خارجه اتحادیه عرب بعد از ظهر امروز به ریاست اردن در امان پایتخت این کشور برگزار شد و در آن وزرای تونس، الجزایر، عربستان سعودی، فلسطین، قطر، مصر، مراکش، امارات متحده عربی و دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی حضور داشتند.
 «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین پس از نشست این کمیته گفت که «اسرائیل وضعیت قانونی و تاریخی موجود در الاقصی، حقوق انسانی فلسطینی ها را نقض می کند و قوانین بین المللی بشردوستانه را زیر پا می گذارد.
وی افزود که «اسرائیلی ها وظایف خود را به عنوان یک قدرت اشغالگر مطابق با قوانین بین‌المللی نقض می‌کنند و حق فلسطینی‌ها برای دسترسی به اماکن مقدس و عبادت را به رسمیت نمی شناسند.»

برچسب‌ها قدس اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی قدس اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی اردن رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل