Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:55:20 GMT

ناگفته‌های زیادی از حاج قاسم وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۴۷۰

ناگفته‌های زیادی از حاج قاسم وجود دارد

سردار رحیم نوعی‌اقدم از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس و فرمانده جبهه مقاومت عصر امروز در یادواره شهید حاج حسین بادپا دردانه کرمان، همرزم حاج قاسم سلیمانی و از شهدای مدافع حرم استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان و دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی  گفت: به شهدا بدهی دارم و ۶ سال در رکاب حاج قاسم بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید:حاج قاسم یک فرمانده شجاع و دلاور بود و ویژگی‌های زیادی از حاج قاسم مطرح می‌شود؛ اما ناگفته‌های زیادی از حاج قاسم در مواجه با دشمن در صحنه‌های نبرد و لحظه‌های حماسی از اخلاص و اقتدار حاج قاسم در میادین نبرد وجود دارد که باید آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اهالی کرمان در فقدان حاج قاسم چه می‌کشند؟ و چگونه این فراق را تحمل می‌کنند؟ فراق حاج قاسم قابل تحمل نیست و از خدا می‌خواهیم هر چه سریع‌تر ما را به او بپیوندد.

به گفته او  شهید حاج حسین بادپا یکی از یاران حاج قاسم است که او را بسیار دوست داشت و من حاج حسین بادپا را در صحنه‌های نبرد دیدم و او را می‌شناختم و از او خیلی چیز‌ها یاد گرفتم.

سردار نوعی‌اقدم گفت: شهید بادپا، مصداق حدیث قدسی بود که «ای پیامبر! به مردم بگو هر که من را طلب کند، یافت می‌کند و دوستم می‌دارد و هر که مرا دوست داشته باشد، عاشقم می‌شود» و حاج حسین بادپا عاشق خدا بود و با خدا عشق بازی کرد و برای شناخت و دوستی با خدا اصرار کرد و کار را به جایی رساند که خدا عاشق او شد. 

او می گوید: قاسم سلیمانی خاص و ویژه نیست و می‌شود قاسم شد، اگر خداشناس شویم و بخواهیم به خدا برسیم.

فرمانده جبهه مقاومت گفت: امروز کرمان قبله گاه عاشقان شده و مردم از اقصی نقاط دنیا برای زیارت مرقد حاج قاسم به کرمان می‌آیند؛ چرا که قاسم با خدا عشق بازی کرد.

او با بیان خاطراتی از شهید حاج حسین بادپا در دفاع از حرم گفت: او در حالی که هوا بسیار سرد بود و خودش هم سردش شده بود، کاپشنی را که به تن داشتبه یکی از رزمندگان داده بود و در میدان ایستاد.

سردار نوعی‌اقدم می گوید: حاج قاسم قهرمانی‌اش را از زینب کبری (س)، قهرمان کربلا گرفت و من در عملیاتی به حاج قاسم گفتم، حاج قاسم فرمانده کیست؟ شما هستی؟ بشار اسد فرمانده است؟ چه کسی امروز فرمانده است ؟ به من گفت دنبال چه می‌گردی؟ فرمانده همه حضرت زینب (س) است.

مکتب شهید سلیمانی را باید مردمی کرد

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه شهدا محور وحدت و شناسنامه حقیقی انقلاب اسلامی ایران هستند، گفت: شهدا جان و آبروی خود را برای دفاع از کشور گذاشتند.

او می گوید: شهید بادپا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در جبهه مقاومت، سختی‌های زیادی را متحمل شد؛ اما در این راه خسته نشد و به آرزوی خود رسید و شهدای ما بر سر کلاس درس عباس (ع) حسینی شدند و به دیدار معبود شتافتند.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ناموس پرستی شیعه برگرفته از گودال قتلگاه اباعبدالله الحسین (ع) و از عاشورا است  و همچنان‌که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در لحظات آخر شهادت فریاد زد تا من زنده هستم به سمت حریم و خیمه‌ها نروید و اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید، شهدا نیز تا آخرین قطره خون از ناموس این کشور دفاع کردند.

او گفت: شهدای مدافع حرم ما در جبهه مقاومت هم وقتی حرم حضرت زینب (س) را در خطر دیدند به عنوان شیعه واقعی امام علی (ع) به میدان شتافتند و خانواده خود را نیز همراه کردند و زینب وار به کمک بقای دین خدا آمدند.

سردار معروفی می گوید: شهید بادپا ویژگی‌های بزرگی از جمله صبر، بصیرت، ولایتمداری و اخلاص در عمل داشت و  دشمن شناسی و امام شناسی بسیار اهمیت دارد که شهدای مدافع حرم به خوبی از این ویژگی‌های عاقبت بخیری برخوردار بودند و آن را عملیاتی کردند.

به گفته او  شهدا برای اجرای فرمان ولی فقیه، زمان و مکان نشناختند و مطابق میل ولی و حجت خدا کار می‌کردند و حسین بادپا در ولایت ذوب شد و در مسیر ولایت فداکاری کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با توصیه به خواندن وصیت‌نامه سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم ۴ ماه قبل از شهادت در وقف نامه بیت الزهرا (س) تاکید می‌کند این مکان موقوفه حضرت زهرا (س) است و هر که در آن سخنرانی و مداحی می‌کند، باید محب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی)  باشند که نشان از ولایتمداری این شهید والامقام دارد.

او می گوید: حاج قاسم و یارانش اخلاص در عمل داشتند و خانواده شهدا در مسیر فرزندان شهیدشان ثابت قدم هستند و به آن‌ها در پیگیری جهاد در راه خدا تبریک می‌گوییم.

سردار معروفی گفت: شهید حاج حسین بادپا مرید و عاشق حاج قاسم بود و دلش نمی‌خواست جنازه او برگردد؛ چرا که اعتقاد داشت نباید مقابل حاج قاسم که او را بسیار دوست داشت، شرمنده شود و حاج قاسم غصه بخورد. 

او گفت: امروز اجرایی کردن مکتب حاج قاسم نکته اصلی برون رفت از مشکلات کشور است و  اندیشه شهید سلیمانی باید در کشور جاری و ساری شود و مکتب شهید سلیمانی نباید در خاطره گویی‌ها خلاصه شود؛ بلکه باید عملگرایی شهید سلیمانی را در جامعه جاری کرد و مکتب شهید سلیمانی را باید مردمی کرده و عاشورایی دیگر ایجاد کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می گوید: پیام مکتب شهید سلیمانی هیهات من الذله است و  نمی‌شود بگوییم ما پیرو مکتب شهید سلیمانی هستیم؛ اما نمی‌توانیم برای حل مشکلات مردم دور یک میز جمع شویم و مشکلات مردم را حل کنیم.

او گفت: انتظار ما در جبهه انقلاب عمل کردن به شعارها است و در خدمت به مردم، نباید خط‌کشی سیاسی داشته باشیم و باید برای خدا و مردم گذشت و ایثار کنیم.

حسین بادپا در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸  در خانواده‌ای مذهبی اهل شهر رفسنجان از توابع استان کرمان به دنیا آمد. به محض ورود به ۱۵ سالگی عازم جبهه‌های نبرد با نیرو‌های بعثی شد و ۴ سال تمام را در جبهه‌ها گذراند و در نهایت با از دست دادن یکی از چشمانش به عنوان جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس شناخته شد.

با آغاز درگیری‌های بین نیرو‌های مقاومت و تکفیری‌ها در سوریه، حاج حسین هم به عنوان نیروی مستشاری و به صورت داوطلبانه عازم شامات شد؛ اما به خاطر روحیه‌ای که داشت هیچ گاه از درگیری‌ها فاصله نگرفت و در این مسیر بار‌ها هم با مجروحیت به ایران بازگشت؛ اما هر بار بدون این که منتظر بهبودی کامل بماند به سوریه برگشت تا کار ناتمامش را تمام کند.

سردار شهید حسین بادپا در اولین روز اردیبهشت ماه سال ۹۴ به همراه همرزم خود شهید هادی کجباف در عملیاتی در منطقه بصری الحریر استان درعا سوریه به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شهید حاج حسین بادپا مکتب شهید سلیمانی شهدای مدافع حرم حسین بادپا قاسم سلیمانی جبهه مقاومت او می گوید دفاع مقدس حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پدر شهید میرداداشی

سید اسماعیل میرداداشی پدر شهید والامقام سیدحسین میرداداشیاز شهدای جنگ تحمیلی، اهل روستای سیدمحله هادی‌شهر دار فانی را وداع گفت.

آئین تشییع و به خاکسپاری این پدر صبور و ولایی، در روستای سیدمحله با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

شهید سید حسین میرداداشی کاری، متولد ۴ شهریور ماه سال ۱۳۴۹ بود.

حسین میرداداشی در منطقه زبیدات عراق، شهید شد اما پیکیر پاک او هیچ گاه به خانه برنگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • درگذشت پدر شهید میرداداشی