Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:54:58 GMT

حذف ارز ترجیحی سفره های مردم را کوچک نکند!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۴۹۵

حذف ارز ترجیحی سفره های مردم را کوچک نکند!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: ممکن است نظرسنجی ها و پایش های علمی که در ارتباط با وضعیت موجود استان صورت می‌گیرد چندان منطبق با واقعیت نبوده و ذهنیت منفی نسبت به استان ایجاد کند.

وی افزود: وضع موجود استان آنطور که انتظار می‌رود مناسب نیست و لازم است حوزه سرمایه گذاری،  کسب و کار و ارائه تسهیلات تقویت شود اما القای تصویری غیرواقعی از استان اصلا منطقی و به صلاح مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: برای اصلاح و بهبود فضای کسب و کار باید به یک ادبیات مشترک برسیم و فضای واقعی استان را به شکلی مناسب تر ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای حذف ارز ترجیحی و مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی استان ابراز داشت: تیم اقتصادی استان اعم از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی واقعیت های موجود را در این عرصه احصا کنند تا پیامدهای آن موجب کوچکی سفره های مردم نشود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد استان ۱۲ همت سرمایه باید از طریق ارتقاء بهره وری حاصل شود که یکی از ابزارهای مهم آن اتاق بازرگانی است که قرارگاه اقتصادی استان به شمار می رود.

خرم بر لزوم تشکیل جلسات کارشناسی در اتاق بازرگانی تبریز برای به حداقل رساندن عوارض آزادسازی صادرات و حذف ارز ترجیحی و ارتقای بهره وری تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: در وضعیت تولید و رشد اقتصادی استان مشکلی وجود نخواهد داشت اما باید برای جلوگیری از  تبعات اجتماعی حذف ارز ترجیحی و تحقق رشد اقتصادی نقطه بهینه ای تعریف شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی عابدین خرم فارس تبریز اتاق بازرگانی تبریز رشد اقتصادی حذف ارز ترجیحی فضای کسب و کار حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را تبریک گفت.   در این پیام آمده است:   بسم‌الله الرحمن الرحیم   پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد. جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با خردورزی، اخلاق و ادب پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند. آثار شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرنها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران اسلامى است. دوازدهم اردیبهشت‌ماه نیز به عنوان روز تجلیل از مقام والای معلمی است.   بدون تردید موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم؛ زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.   با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند و دولت مردمی نیز با درک اهمیت آموزش و پرورش بر بهبود شاخص‌های آموزشی تربیتی در این استان اهتمام ویژه دارد و به طور قطع این مهم میسر نمی‌شود مگر با همراهی معلمان فرهیخته و اندیشمند.    اینجانب توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت بویژه معلمان و فرهنگیان شایسته آذربایجان غربی در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسألت دارم.   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد