Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:42:51 GMT

توزیع امکانات ورزشی براساس آمایش دقیق انجام شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۶۸۶

توزیع امکانات ورزشی براساس آمایش دقیق انجام شود

"علیرضا نظری عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با روسای هیات های ورزشی و دبیران سازمانهای مردم نهاد خمین در فرمانداری این شهرستان افزود: با وجود محدودیت در منابع اعتباری دولت، از امکانات ورزشی به شکل بهینه استفاده نمی شود.
وی بیان کرد: نگاه حاکمیت به ورزش تشریفاتی نیست و این حوزه به دلیل آثار سلامتی جسمی و روحی و کاهش آسیبهای اجتماعی مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم ادامه داد: استعدادهای خوبی در رشته های مختلف ورزشی در شهرستان وجود دارد اما زیرساختهای لازم برای ظهور این استعدادها فراهم نیست.
نظری بیان کرد: در سطح کلان کشور تنها به شمار اندکی رشته ورزشی توجه شده است و باقی رشته ها در حاشیه هستند.
وی افزود: ورزش یکی از بخش هایی است که در ۲ سال گذشته بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شد و انتظار می رود با کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان کووید ۱۹ ، ورزش رونق دوباره بگیرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت را بانوان تشکیل می دهند، گفت: مجتمع ورزشی ویژه با ظرفیت تمام رشته های ورزشی برای بانوان به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
سرپرست فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: در آموزه های دینی بر ورزش تاکید شده و در ایران باستان ورزش با منش پهلوانی همراه بوده است و جوانی موجب پویایی و نشاط است.
" حمید کمانکش" ادامه داد: تغییرات سبک زندگی مردم و آموزش غیرحضوری در دوران شیوع ویروس کرونا موجب کاهش تحرک شده و توجه به ورزش با هدف حفظ سلامت ضروری است.
وی، هزینه در حوزه ورزش را فرصت دانست و ادامه داد: ورزش بهترین راهکار برای مهار آسیب‌های جدی جامعه و مشکلات روحی و روانی است.
سرپرست فرمانداری خمین گفت: از هیات های ورزشی شهرستان حمایت می شود و سیاستگذاری های این حوزه براساس نظرات، دغدغه ها و پیشنهادات مطرح شده در نشست استفاده می شود.
کمانکش ادامه داد: سالن ورزشی به اندازه نیاز ورزشکاران در خمین فراهم است اما فعالان عرصه ورزش دغدغه سالن دارند و این تناقض نشان دهنده فقدان اتصال زنجیره ورزشی است.
وی با اشاره کمبود اعتبارات دولتی افزود: برای رفع مشکلات ورزشی شهرستان و حمایت از ورزشکاران بین المللی و ملی باید از ظرفیت های بخش صنعتی و مشارکتهای مردمی بهره گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: بیشترین مطالبات ورزشکاران خمین، حمایت در سطح ملی است.
" عابد حقدادی" اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات انتظار می رود طرح های عمرانی حوزه ورزش در زادگاه امام راحل آغاز شود.
وی بیان کرد: مسابقات شطرنج جام آفتاب پس از گرفتن مجوز از ستاد کرونا و جذب حمایتهای مالی در سالجاری برگزار می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: امید است بازسازی استخر خمین بعنوان یکی از مطالبات مهم مردم این شهرستان با تخصیص اعتبار مورد نیاز تاپایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان خمین نیز در این نشست گفت: ۱۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان و در بخشهای اشتغال، فرهنگی و اجتماعی در شهرستان ثبت شده است.
" سعید امجدی" ادامه داد: مردان در ۳۴ رشته ورزشی و بانوان در ۲۴ رشته در خمین فعالیت دارند.
وی افزود: یک میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان در ۲ مرحله و یک میلیارد از محل اعتبارات نماینده مردم خمین در مجلس طی ۲ مرحله پارسال به هیاتهای ورزشی شهرستان تخصیص یافته است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی استان مرکزی خمین وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان مرکزی خمین مجلس شورای اسلامی استان مرکزی خمین وزارت ورزش و جوانان ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی صبح امروز (یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: روز جهانی کارگر را به کارگران شریف و پر تلاش، این رزم‌آوران عرصه معاش و یاری‌‍گران واقعی در مشارکت تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همچنین سالگرد شهادت استاد مطهری را گرامی داشته و مقام شامخ روز معلم را به باغبانان بوستان پر شکوفه دانش و فرهنگ در ایران، آموزگاران، فرهنگیان و همکاران عزیز تبریک می‌گویم.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز شورا‌ها به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، در تذکری خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: سد بلطاق جهت تامین آب شرب شهرتان بویین میاندشت همچنان در راهرو‌های سازمان آب منطقه‌ای با تعلل بیش از حد دست به دست می‌شود و ظاهراً جنابعالی و همکارانتان هیچ اراده‌ای برای حل اساسی‌ترین مشکل مردم و تامین آب شرب ندارید و مردم آن منطقه آبخیر، اراده‌ای برای رفع مشکلشان در وزارت شما نمی‌بینند، بسیار دردآور است که همت اصلی آن وزارت و مسئولان استانی با بودجه‌های کلان، انتقال آب خلیج فارس برای مرکز استان است. گویی قرار است فاصله طبقاتی بین محرومان و ثروتمندان بیشتر و بیشتر شود. جناب وزیر؛ ما را در گلیم خود جایی نیست و آنان که پایشان را از گلیم نداشته خود دراز‌تر می‌کنند، در نظر شما مقرب‌تر هستند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: در این اوضاع سخت معاش که کشاورزی در حال نابودی و کشاورزان به دلیل بی برنامه گی دولت در امر کشاورزی زمین گیر شده اند آب منطقه‌ای به جای مرحم نهادن بر جراحت این عزیزان، احکام متعدد جریمه برایشان صادر می‌کند و بسیاری از پمپ و لوله چاه‌های کشاورزی را بیرون کشیده و مخارج سنگین بر روی دست کشاورزان می‌گذارد و علناً کار‌ها خلاف قانون می‌کند و هیچ دادرسی به داد کشاورزان مفلوک نمی‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: متاسفانه به صراحت می‌گویم امروز پدیده شوم ربا خواری در حال افزایش است. مردم گرفتار و بدهکار جهت حل مشکلات خود و برای دریافت وام تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند و بانک‌ها حتی با سخت‌ترین شرایط متقاضیان را ناکام گذاشته و مردم نا امید از بانک به سوی قرض از افراد با شرایط ربا می‌شوند. حتی مصوبات مجلس و دولت در پرداخت تسهیلات و بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی نیز از سوی بانک‌ها یا اجرا نمی‌شود و یابا تاخیر گسترده همراه است.

محمدصالحی خطاب به وزیر ورزش و جوانان، خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: دوست و رفیق بازی مدیریتی در استان اصفهان تنها جامی است که مدیران شما بالای سر می‌برند. لطفا هرچه زود‌تر قبل از آنکه در رنکینگ جهانی صاحب رتبه شوند به این بازی مار و پله خاتمه دهید تا بیش از پیش ورزش استان به قهقرا نرود. «ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کجی زاید و کاستی».

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کمبود کود شیمیایی در انبار‌های شهرستان‌ها کشاورزان را به درد سر انداخته و اکنون که اوج کشت و کار است کود سهمیه‌ای نیست چرا قبل از موعد کشت مجموعه شما به فکر تامین نیست و از حالا کشاورزان در موعد کشت باید غم و درد بکارند و موقع داشت حرص بخورند و در هنگام برداشت رنج و ناکامی درو کنند.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه کشاورزی وزارت جهاد عنوان کرد: بهار کمبود کود کشاورزی،   تابستان قطعی برق چاه‌های کشاورزی و حذف سهمیه گازوئیل، پاییز نا به سامانی بازار صادرات محصولات کشاورزی و زمستان پیگیری ابلاغ و اخطار و جریمه‌های کشاورزان از سوی آب منطقه ای!

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در یک سال اخیر شاهد شهادت و جانبازی بسیاری از عزیزان فراجا بودیم. ماموریت‌های گسترده و دشوار این عزیزان از یک سو و سختی معیشت خانواده آنها از سوی دیگر هر وجدان بیداری را وادار به تامل می‌دارد. آنگونه که شایسته این افراد است در حقوق، مزایا و تامین معاش آنها اقدام جدی و اساسی صورت گیرد.

وی خطاب به وزیر بهداشت تاکید کرد: ضمن تشکر از مساعدت‌های مسئولان وزارت در توسعه مراکز درمانی، ضرورت دارد در تامین پزشکان متخصص به ویژه پزشک جراح داخلی و مغز و اعصاب در این منطقه توجه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی