Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیای و اقتصادی ، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ فائزه هاشمی به اتهامات اخیر: بدون پیشداوری ، فیلم را ببینید
در پی انتشار اظهارات «فائزه هاشمی» که به تازگی در یک گفت وگو مجازی مدعی شده ، "تنها راه بازگرداندن سپاه به پادگان‌ها باقی ماندن آن در لیست تحریم است." این بار فیلمی از او در تسنیم منتشر شد و این خبرگزاری ، محتوای آن را اظهاراتی درباره پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) دانست. در واکنش به این انتقادها ، فائزه هاشمی با ارسال یادداشتی اختصاصی برای تحریریه دیده بان ایران ، نوشت: پیرو صحبت های اخیر اینجانب در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افرادی که به تصور خود منافع شان را در مواجه با حقیقت متزلزل می بینند در تلافی و با هدف انحراف افکار عمومی فیلمی از اینجانب با عناوین نادرست منتشر کرده و از این طریق درصدد القای توهین به مقدسات دینی توسط اینجانب هستند. این در حالی است که در صورت دقت در فیلم منتشره بدون پیش داوری و بدون جانبداری، فقدان توهین و فقدان قصد توهین از طرف اینجانب که خود را مسلمان و معتقد می دانم آشکار و مبرهن است.

علم‌الهدی : استکبار، مسئولان نظام را افرادی خشن معرفی می‌کنند
سید احمدعلم‌الهدی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) که شجاع‌ترین افراد بود توسط دشمن به‌عنوان فردی خشن معرفی شد. دشمن با به‌راه انداختن این عملیات روانی می‌خواست مردم را از اطراف امیرالمؤمنین(ع) پراکنده کند. منطق آنها این بود که علی(ع) چون خشن است مناسب حاکمیت جامعه اسلامی نیست. وی متذکر شد: امروز هم یکی از مهمترین حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که سردمداران و وابستگان به این نظام را که در برابر دشمن استوار ایستاده‌اند افرادی خشن معرفی می‌کنند. خطیب حرم مطهر رضوی افزود: مارقین، ناکثین و قاسطین از جمله گروه‌هایی بودند که با امیرالمؤمنین(ع) جنگیدند ولی خطر مارقین برای حکومت امیرالمؤمنین(ع) بیشتر از دو گروه دیگر بود.

نماینده مجلس: خودروسازان را با واردات محدود خودرو ، «ادب» کنیم
نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از وضعیت بازار خودرو در کشور، گفت: ما در این حوزه هر چقدر با احتکار مبارزه کنیم فایده‌ای ندارد، مگر اینکه فضای رقابت در خودروسازی ایجاد شود. حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار نابسمان خودرو اظهار داشت: مجلس برای در هم شکستن قدرت انحصار خودروسازی ها، در بودجه امسال واردات 70 هزار خودروی هیبریدی و برقی را دیده است. وی با تاکید بر اینکه هر چقدر صحنه رقابت زیاد شود کیفیت محصولات داخلی هم ارتقاء پیدا می کند، افزود: اگر بتوانیم خودروهای خارجی را در حد محدود وارد کنیم، به نظر می رسد خودروسازان داخلی و دولتی که همیشه به عنوان یک فرزند دارای لطافت و خودنمایی خاص خودشان هستند و به نوعی با استبداد در قیمت ها به مردم ظلم کردند، ادب می شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: پیغام می‌دهند دست از انتقام حاج قاسم بکشید تحریم را برمی‌داریم
سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دیروز خاکریز روبروی ما، دشمن ظاهری بود موقعیت او را می دانستیم و به او هجوم می بردیم ولی امروز دشمن نامریی است خاکریزهای بی شماری دارد و باید مثل حاج قاسم خسته نشد و با تدبیر او را زمین گیر کرد و تلاش های او را خنثی نمود، این کار شدنی است و با تبعیت محض از امام جامعه اسلامی و رعایت اصل «به اندازه و به هنگام عمل کردن» ان شاءالله در این عرصه هم پیروز می شویم چون قرآن فرموده:«جاء الحق و ذهق الباطل» اینها خیال می کردند حاج قاسم را توانسته اند از بین ببرند ولی شما مشاهده می کنید چقدر حاج قاسم در سراسر دنیا تکثیر شد، الآن هم مرتب پسغام و پیغام می دهند اگر از دست انتقام حاج قاسم بکشید فلان امتیاز را می دهیم و فلان تحریم را بر می داریم! زهی خیال باطل، حضرت آقا فرمودند: همه آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی باید قصاص شوند و ان شاءالله در این دنیا حتمأ به سزای عمل کثیف شان خواهند رسید،البته فرمانده شجاع و ولایی کل سپاه فرمودند: تقاص حاج قاسم حتمی است اما جا و مکان آن را ما تعیین می کنیم.

امام جمعه قم: اجبار در اقامه نماز باعث خراب شدن نیت‌ها می‌شود
آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین علی عرب پور سرپرست جدید ستاد اقامه نماز قم، طی سخنانی با بیان اینکه برای رواج نماز باید نمازهای متنوع و متناسب با اصناف، اشخاص و موقعیت‌ها برگزار شود اظهار داشت: در برخی موارد تعدد نماز جماعت خوب نیست ولی در برخی جاها خوب است که نمازهای متنوع و متعدد برگزار شود زیرا برای کسبه ای که می خواهند نماز بخواند نمی‌شود نماز را طول داد و بیان احکام داشت.تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: همان‌طور که خدا در اقامه نماز اجبار نکرده و با تشویق و تهدید مردم را به نماز دعوت کرده است، نباید جوری باشد که مانند برخی کشورهای مسلمان کسبه به اجبار تعطیل کنند زیرا این کار نیت‌ها را خراب می‌کند.

اتهام سروش صحت چه بود که از اجرای «کتاب‌باز» کنار گذاشته شد؟!
روزنامه خراسان نوشت:اگرچه مدیر شبکه نسیم به صورت ضمنی، عبور از سروش صحت را تأیید و از زحمات او تشکر کرده است اما کسانی که «کتاب‌باز» را دیده باشند می‌دانند که او نه تنها مخاطب را با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا می‌کرد که در کنارش همواره میزبان چهره‌های فرهنگ و هنر انقلاب نیز بود.آن‌چه می‌توان دستاورد سروش صحت و «کتاب‌باز» دانست، آشنا کردن مخاطبان برنامه با کتاب و کتاب‌خوانی است. مخاطبان تلویزیون که بسیاری‌شان به واسطه ساختار حرفه‌ای این برنامه، تنوع و جذابیت آن و اجرای بی‌تکلف صحت، جـذب ایـن برنامه می‌شوند.در یادداشت سیدعبدالجواد موسوی که منبع اولیه خبر کنار گذاشتن سـروش صحت از برنامه «کتاب‌باز» است، از اتهام روشنفکری گفته شده که به صحت زده شده است اما آیا صحت در برخورد با آن دسته از مهمانانش که به جریان انقلابی منسوب‌اند، متفاوت عمل کرده نسبت به آن‌هایی که به جریان انقلابی منسوب نیستند؟

فاضل میبدی: جامعه‌ای که بخشی از مردمش گرسنه‌اند یک جامعه پیامبرپسند نیست
اسلام بر مسائل اقتصادی به قدری حساس است که اگر مسائل اقتصادی و معیشت مردم به‌سامان نباشد، دین‌داری جامعه نیز به چالش کشیده می‌شودچنانکه پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمود: «خداوندا، به نان ما برکت بده؛ که اگر نان نباشد، فرائض دینی هم انجام نمی‌گیرد» و نان، مظهر اقتصاد است/ جماران

کاهش تقاضا، مرغ را ارزان کرد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: قیمت مرغ در بازار چهار هزار تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود. حبیب اسدالله نژاد درباره وضعیت قیمت بازار گوشت مرغ افزود: امروز قیمت مرغ زنده در واحدهای پرورشی بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت مرغ برای مصرف کنندگان بین ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان است، یعنی حدود چهار هزار تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود. به گفته وی، طبق مصوبه دولت قیمت برای مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان و برای مصرف کنندگان ۳۱ هزار تومان است. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، کاهش تقاضا و افزایش تولید را از علل پایین بودن نرخ مرغ زنده وگوشت مرغ دانست و اظهار داشت: ادامه این روند ضرر مرغداران  را در پی خواهد داشت، زیرا اکنون براساس مولفه‌های تولید و نرخ تورم قیمت تمام شده مرغ زنده در هر کیلوگرم ۲۰ درصد افزایش یافته است. وی اضافه‌کرد: از مصوبه قیمت‌گذاری سال گذشته دولت تاکنون قیمت مولفه‌های تولید از جمله نهاده های ذرت و سویا، جوجه یکروزه گوشتی، دارو ، واکسن و دستمزد کارگری افزایش یافته است؛ به طور مثال نرخ مصوب جوجه یکروزه ۶ هزار تومان است اما تولیدکنندگان آن را بالای ۱۰ هزارتومان خریداری می کنند.

موج اُمیکرون در ایران ۷ هزار قربانی گرفت
وزیر بهداشت:موج اُمیکرون در ۴ ماه گذشته در آمریکا حدود ۲۰۰ هزار و در آلمان با جمعیت مشابه ایران، حدود ۲۵ هزار قربانی گرفته اما در ایران حدود ۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.عمده دلیل این آمار واکسیناسیون موثری بود که با کمک مردم به خوبی در کشور انجام شد.

کاهش نرخ تورم به زیر ۴۰ درصد در آغاز سال
مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم سالانه فروردین ماه ١۴٠١ برای خانوارهای کشور به ٣٩.٢ درصد رسیده است. آخرین بار که نرخ تورم زیر ۴۰ درصد بود مربوط به فروردین ۱۴۰۰ با عدد ۳۸.۹ درصد می‌شود.

زبان حقوقی مذاکره نقطه قوت تیم ظریف بود
علیرضا معزی معاون سابق ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری:تیم آقای روحانی یعنی آقایان ظریف و عراقچی توانایی آن را داشتند که خواسته های ملی ایران را به زبان حقوقی در عرصه بین المللی احیا کنند.بر مبنای رزومه و به دور از قضاوت های سیاسی باید گفت که تیم مذاکره کننده فعلی در حال کسب تجربه در مذاکرات است؛ این در حالی است که در تیم قبلی آنچه که محقق شد حاصل تجربه بود.در دوره های ابتدایی مذاکرات احیای برجام عنصر مهم زمان برای آقای روحانی و تیم آقای ظریف بسیار ارزشمند تلقی می شد و می دانستند اگر زمان سپری شود در نهایت می تواند به ضرر ایران تمام شود./خبرآنلاین

دلیل کاهش قیمت طلا در بازار امروز
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه به دنبال افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دلار که همچنان بر تقاضا برای شمش امن تاثیر می‌گذاشت، کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا با ۲.۶۰ درصد کاهش به ۱۹۵۵ دلار و ۱۰ سنت رسید و معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۹۵۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تجمع جمعی از فرهنگیان در اصفهان، خوزستان و همدان
حدود یکصد نفر از معلمان خوزستان امروز پنجشنبه با حضور در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان خواستار افزایش حقوق خود شدند.مریم رحیمی یکی از معلم‌های اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فرهنگیان خوزستان نسبت به مطالبات صنفی خود، همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با سایر مشاغل، بهبود شرایط معیشتی و اجرای طرح رتبه‌بندی مطالبه دارند.همچنین جمعی از معلمان در اصفهان و همدان برای بهبود وضعیت معیشت خود با سردادن شعارهایی از جمله «رتبه‌بندی حل نشه کلاس‌ها تعطیل میشه» دست به تجمع در مقابل ساختمان آموزش و پرورش استان خود زدند./ایرنا

بانک ها برای پرداخت وام جهیزیه کالای ایرانی آماده شدند
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای تسهیلات قرض‌الحسنه جهیزیه کالای ایرانی را برای اجرا به بانک‌های عامل سپه، ملی، پارسیان، کارآفرین و سینا ابلاغ کرد. در این بخشنامه براساس جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مقرر شده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده های قرض‌الحسنه و پنجاه درصد سپرده های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع این بند را با اولویت نخست از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانکها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است. مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایران با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد.

مصطفی الکاظمی ایران را سر کار گذاشت!
نخست‌وزیر عراق در سفر شهریور ماه سال گذشته به تهران و دیدار با رئیس جمهور کشورمان وعده داده بود بزودی و برای نیمه شعبان لغو روادید زمینی نیز صورت بگیرد. اما اکنون نه تنها روادید لغو نشده که حتی سفارت این کشور از صدور روادید برای زائران امتناع می‌کند/ ایران

اختصاص ۱۱ میلیارد دلار برای واردات در فروردین ۱۴۰۱
یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد: پس از اختصاص ۱ میلیارد دلار برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی و ۳ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، با تخصیص ۷ میلیارد دلار دیگر برای واردات سایر اقلام، مجموع ارز اختصاص یافته از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون به ۱۱ میلیارد دلار رسید. قمری وفا با اشاره به اینکه مجموع کل ارز تخصیصی یافته در فروردین سال گذشته (شامل ترجیحی و غیرترجیحی) حدود ۲.۳ میلیارد دلار بود، افزود: این رقم تقریبا معادل ۵ برابر مدت مشابه پارسال است. 

ادعای تازه اسپانیا و آمریکا درباره نقض تحریم ایران
دیوان عالی اسپانیا ادعا کرده که یک شهروند ترکیه‌ای مظنون به قاچاق قطعات ممنوعه به ایران را تحویل آمریکا می‌دهد.دیوان عالی اسپانیا روز چهارشنبه با استرداد یک شهروند ترکیه به آمریکا به ظن قاچاق تجهیزات ساخت موشک به ایران و دور زدن تحریم‌های ایالات متحده موافقت کرد.به گزارش خبرگزاری «رویترز» پلیس اسپانیا «مراد بوکی» را ماه سپتامبر در «فرودگاه بارسلونا» با حکم دادستان‌های آمریکا دستگیر کرد. دادستان‌های آمریکا مراد بوکی را به واردات تجهیزاتی از ایالات متحده و فروش سلول‌های سوختی به ایران در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ متهم کرده بودند. این قطعات برای تامین انرژی موشک و شناخت تهدید‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود.

نوسان افزایشی دلار در صرافی ملی
در اولین روز از اردیبهشت ماه، بهای دلار در صرافی های بانکی و مجاز با افزایش همراه بود. به گونه ای که این صرافی ها، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 25091 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 25344 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، افزایش نسبی داشته است.

دستگیری سه جاسوس موساد در سیستان و بلوچستان
سه جاسوس موساد در سیستان و بلوچستان با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند.به گزارش اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان، سه عضو جاسوسی موساد در سیستان و بلوچستان با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند.این افراد در انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده دست داشته‌اند.

طلای سیاه از 108 دلار‌ عبور کرد
در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال 108 دلار و 3 سنت معامله شد که نسبت به دیروز یک دلار و 23 سنت بالاتر بوده است. نفت آمریکا هم 91 سنت بالا رفت و به 103 دلار 10 سنت در هر بشکه رسید. به گزارش پایگاه رسمی کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین معاملات دیروز 107 دلار و 97 سنت به فروش رسیده است.

پزشکیان: سفره مردم با شعار رنگین نمی‌شود
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حل مشکلات کشور بدون تعامل داخلی و خارجی امکان پذیر نیست، گفت: نحوه گفت و گوی ما با دنیا و همسایگانمان باید اصلاح شود و تا زمانی که به دیگران به صورت دشمن نگاه می‌کنیم، به این سادگی نمی‌توانیم در مسایل اقتصادی و توسعه‌های علمی با دنیا مشارکت داشته باشیم و قطعا از دنیا عقب خواهیم ماند. مسعود پزشکیان در خصوص وضعیت اقتصادی جامعه، گفت: مرتب بحث از این می‌شود که قیمت‌ها را پایین می‌آوریم و اصلاح می‌کنیم درحالی که به عنوان نمونه اگر قیمت کالایی ۲۵ هزار تومان بالا می رود، ۱۰ هزار تومان پایین می‌آورند و بعد ادعا می‌کنند که قیمت‌ها به نرخ قبل بازگشت؛ اما اگر این روند افزایش قیمت ها کنترل نشود، وضعیت به مراتب بدتر از این خواهد شد؛ بنابراین جهت‌گیری‌ها باید اصلاح شود؛ در این خصوص ۲ مساله اساسی وجود دارد که یکی از این مشکلات، داخلی است که انسجام داخلی را شاهد نیستیم و باید اجازه دهند همه جریانات در اداره کشور حضور داشته باشند.

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت
عسکر توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور گفت: در تلاش هستیم ساز و کار جاماندگان سهام عدالت در کشور تا خردا ماه امسال تعیین تکلیف شوند و اواخر خرداد زمان و محل دقیق این کار اعلام خواهد شد. وی افزود: در تلاش هستیم تا فرایند واگذاری مجدد جاماندگان سهام عدالت به ترتیب افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد و بقیه اقشار اجرا شود. وی تصریح کرد: مردم خبرهای مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست‌اندرکاران سهام عدالت بشنوند. رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه مردم به خبرهای دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند، افزود: نیازی نیست مردم به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر دعای روز نوزدهم رمضان روز سعدی بسته ویژه خبری خودروسازان قاسم سلیمانی ماه رمضان میانکاله شب قدر دعای روز نوزدهم رمضان روز سعدی امیرالمؤمنین ع میلیارد دلار فائزه هاشمی برای واردات هزار تومان سهام عدالت بانک مرکزی مرغ زنده نرخ تورم حاج قاسم کتاب باز قیمت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو

به گزارش همشهری آنلاین ، عباس علی‌آبادی همچنین با بیان اینکه تاکسی‌های برقی نیز وارد شده است و متقاضیان برای خرید امکان ثبت‌نام دارند گفت: واردات خودرو نیز در دستور کار است تا تعادل بهتری در تأمین تقاضای بازار و ناترازی ایجاد شود.

تازه‌ترین آمارهای گمرگ ایران از میزان تخصیص ارز به صنایع مختلف نشان می‌دهد که خودروسازان مونتاژکار در سال گذشته بالغ بر ۳.۱میلیارد دلار ارز گرفته‌اند که نسبت به سال۱۴۰۱ افزایش چشمگیری یافته است.

بر این اساس، شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده‌اند که نسبت به سال۱۴۰۱ افزایش ۸۹درصدی نشان می‌دهد. همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷میلیون ‌و ۹۱۲هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵درصدی است.

نزول سنگین قیمت طلا و ارز

در رویداد دیگری از اقتصاد ایران، روند نزولی قیمت طلا و ارز که از اواسط هفته قبل آغاز شده بود، دیروز هم ادامه یافت و قیمت هر دلار آمریکا ۲درصد و هر سکه ۲.۸درصد کاهش یافت.

به‌گزارش همشهری، با فروکش کردن آتش هیجان در بازار طلا و ارز، قیمت دلار از اواسط هفته قبل شروع به نزول کرد و ابتدا وارد کانال ۶۵هزار تومان و سپس وارد کانال ۶۳هزار تومان شد. دیروز نیز این روند نزولی ادامه یافت و قیمت هر دلار آمریکا با سقوطی سنگین، تا لحظه تنظیم این گزارش، بیش از ۲درصد افت کرد و به ۶۱هزار و ۵۰۰تومان رسید.

بیشتر بخوانید

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟ عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به‌دنبال نزول قیمت دلار، قیمت سکه نیز با ۲.۸درصد کاهش به ۴۱میلیون ‌و ۲۰۰هزار تومان رسید. سکه گرمی که در روزهای گذشته با صعود مواجه شده بود، با ۴.۵درصد کاهش به قیمت ۶.۵میلیون تومان دادوستد شد. ربع سکه نیز ۳.۳درصد کاهش یافت و هر ربع سکه به قیمت ۱۴.۶میلیون تومان در بازار آزاد دادوستد شد.

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا، با اشاره به افت قابل توجه قیمت طلا و انواع سکه به‌دلیل کاهش قیمت طلای جهانی و کاهش نرخ ارز در هفته اخیر گفت: تداوم حراج‌ها و همچنین عرضه سکه‌های حراج‌شده به بازار باعث کاهش حباب سکه خواهد شد.

پرداخت وام بدون ضامن

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در مراسم رونمایی از برات الکترونیک با اعلام اینکه در دولت سیزدهم در مجموع بیش از ۲۷۵هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت افزایش داشته است گفت: از سال۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته ۱۱۷هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، از برقراری ارتباطات مالی شبه‌سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم.

ساخت مسکن متناسب با معیشت مردم

آخرین خبرها از حوزه مسکن نیز نشان می‌دهد که یک نوع طبقه‌بندی متناسب با میزان معیشت افراد برای رفع نیاز مردم درنظر گرفته شده است.

بر همین اساس، روز گذشته، علیرضا جعفری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، از ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی در ۳نوع متفاوت خبر داد و گفت: گروه اول، مسکن اجتماعی، ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک تا۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی، برای دهک‌های هدف ۵ تا۷ به‌منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌ شده است و گروه سوم، مسکن اقتصادی، نیز ویژه دهک‌های ۸ تا۱۰ است که می‌تواند برای محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

کد خبر 847590 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت خودرو - ایرانی خودرو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی