Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:18:46 GMT

کشت برنج در کهگیلویه وبویراحمد ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۷۱۴

کشت برنج در کهگیلویه وبویراحمد ممنوع شد

شهرام مهدوی مطلق در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است باید برنامه ریزی های لازم برای اصلاح الگوی کشت مناسب و کشت محصولات کم آب بر انجام شود.

او از ممنوعیت کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و می گوید: کشت برنج نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور ممنوع اعلام شده و هر گونه کشت خلاف قانون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی مطلق خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویراحمد در امر حفاظت از منایع آب این شهرستان شد و گفت: باید برای آلایند‌ه های زیست محیطی در حاشیه رودخانه های بویراحمد به ویژه رودخانه بشار  تصمیمات جدی گرفته شود.

به گفته فرماندار شهرستان بویراحمد، تعرض به اراضی و مراتع و کو‌ه ها در شهرستان بویراحمد به یک امر عادی تبدیل شده است که مقصر اصلی این تعرض‌ها دستگا‌های اجرایی مرتبط هستند و این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان و حفاظت از آن‌ها به کمک دیگر دستگا‌ه ها تاکید کرد و گفت: در برخی مناطق استان شرایط حاد است که مهم‌ترین آن رودخانه بشار است.

آرش مصلح همچنین با اشاره به مصوبه ممنوعیت کشت برنج در هیات دولت می گوید: ضرورت دارد همه دستگا‌های اجرایی مرتبط این مهم را در دستور کار قرار دهند.

او با بیان اینکه سد تنگ سرخ قرار است آب بیش از ۴ هزار هکتار اراضی شهرستان بویراحمد را تامین کند، گفت: با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و توجه ویژه وزارت نیرو امیدواریم تسریع در ساخت این سد را بیش از گذشته شاهد باشیم.

مصلح خواستار ساماندهی روخانه بشار شد و می گوید: با ساماندهی حاشیه این رودخانه از پل شماره یک تا پل مختار  بیش از ۴۰۰ هکتار زمین  رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد الگوی کشت خشکسالی شهرستان بویراحمد کشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد