Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:47:29 GMT

استاندار آذربایجان شرقی بر تقویت اقتصاد استان تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۹۴۹

استاندار آذربایجان شرقی بر تقویت اقتصاد استان تاکید کرد

 عابدین خرم روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق تبریز با بیان اینکه ممکن است نظرسنجی ها و پایش های علمی که در ارتباط با وضعیت موجود استان صورت می‌گیرد چندان منطبق با واقعیت نبوده و ذهنیت منفی نسبت به استان ایجاد کند،  تاکید کرد: برای اصلاح و بهبود فضای کسب و کار باید به یک ادبیات مشترک برسیم و فضای واقعی استان را به شکلی مناسب تر ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به پیامدهای حذف ارز ترجیحی و مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: تیم اقتصادی استان اعم از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی واقعیت های موجود را در این عرصه احصا کنند تا پیامدهای آن موجب کوچکی سفره های مردم نشود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد استان ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه باید از طریق ارتقاء بهره وری حاصل شود که یکی از ابزارهای مهم آن اتاق بازرگانی است که قرارگاه اقتصادی استان به شمار می رود.

خرم بر لزوم تشکیل جلسات کارشناسی در اتاق بازرگانی تبریز برای به حداقل رساندن عوارض آزادسازی صادرات و حذف ارز ترجیحی و ارتقای بهره وری تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: در وضعیت تولید و رشد اقتصادی استان مشکلی وجود نخواهد داشت اما باید برای جلوگیری از تبعات اجتماعی حذف ارز ترجیحی و تحقق رشد اقتصادی نقطه بهینه ای تعریف شود.

تورم در آذربایجان‌شرقی ۵ درصد بیشتر از میانگین کشور است

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه گفت: به دلیل درآمدهای پایین و فشارهای هزینه ای، تورم استان آذربایجان شرقی پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

 یونس ژائله اظهار کرد: برای دستیابی به رشد ۸ درصدی آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار واحد صنعتی در عرصه‌های مختلف در این استان فعالیت می‌کنند، افزود: استان از معادن فلزی مس و طلا غنی بوده و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت و جاذبه‌های گردشگری متنوع برخوردار است. 

ژائله ابراز کرد: روند رشد اقتصادی استان در سال‌های گذشتهٔ نسبتا قابل قبول بوده به‌ طوریکه در سال ۱۳۹۱ که کشور رشد اقتصادی منفی هشت درصدی را تجربه کرد رشد استان مثبت بود و در سال ۱۳۹۵ رشد ۸ درصدی اقتصاد را در آذربایجان‌شرقی شاهد بودیم.

وی، شاخص‌های کلان اقتصادی استان را نامطلوب دانست و ادامه داد: میانگین بهره‌وری تولید استان ۶۰ درصد کشور و میانگین پرداخت تسهیلات در استان ۵۵ درصد در مقابل ۷۲ درصد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز رتبه سپرده‌گذاری استان را عدد ۱۲ و میانگین درآمد آذربایجان‌شرقی را ۶۸ درصد کل کشور خواند.

وی، انتقال آب ارس، اصلاح حاشیه دریاچه ارومیه، عدم‌ انتقال سرمایه‌های ذخائر معدنی استان به استان‌های دیگر و قابلیت اتصال بندر خشک جلفا به جمهوری آذربایجان را موضوعات تاثیرگذار در توسعه استان دانست.

ژائله اعلام کرد: تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد استان به ۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی زین العابدین خرم رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی