Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@00:03:41 GMT

عبور قیمت نفت از 108 دلار‌

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۴۹۹۳

عبور قیمت نفت از 108 دلار‌

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت از 108 دلار در هر بشکه عبور کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل ایران اکونومیست به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال 108 دلار و 3 سنت معامله شد که نسبت به دیروز یک دلار و 23 سنت بالاتر بوده است.

نفت آمریکا هم 91 سنت بالا رفت و به 103 دلار 10 سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه رسمی کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین معاملات دیروز 107 دلار و 97 سنت به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل رشد قیمت امروز نفت در بازار جهانی تمرکز سرمایه‌گذاران روی کاهش عرضه نفت از سوی روسیه و لیبی بوده است؛ سرمایه‌گذاران نگران آن هستند که با گذشت چند  روز پس از تأثیر منفی کاهش صادرات نفت لیبی در بازار جهانی اتحادیه اروپا هم به سمت تحریم نفت روسیه بروند.

کارشناسان می‌گویند شاهد بالا گرفتن نوسان در بازار نفت طی روزهای آینده خواهیم بود چرا که اتحادیه اروپا هنوز موضوع تحریم نفت روسیه به خاطر درگیری نظامی با اکراین را کنار نگذاشته است.

لیبی هم گفته که روزانه 500 هزار بشکه از تولید نفتش پایین آمده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: روسیه ، ۱۰۸ ، معاملات ، لیبی ، اروپا ، آمریکا ، تحریم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه ۱۰۸ معاملات لیبی اروپا آمریکا تحریم بازار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است