Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه پنجشنبه در اولین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: مدیران جمهوری اسلامی و خدمتگزاران خادم این ملت شهیدپرور مسئولیتشان در مقابل شهدا بیش از دیگران است؛ چرا که به اندازه هر یک از صندلی‌های مسئولین شهدایی تقدیم انقلاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی پور افزود: باید اسطوره‌ها و شخصیت‌های معنوی بزرگ مان بویژه ده هزار و ۴۰۰ شهید استان که بزرگ و باعظمت بودند بزرگ شمرده شوند و اگر ارزش‌های دفاع مقدس را به طور واقعی رعایت کنیم کار مملکت ما درست می‌شود و هر جا خللی به وجود آمده بخاطر دور شدن از ارزش‌ها بوده است و همان جا نقطه سیاهی شد.

استاندار مازندران بیان داشت: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به خاطر ارتباط با خانواده‌های شهدا و احترام و توجه به آن‌ها و ارزش‌ها به این درجه رسید و در دنیا ماندگار شد.

وی ضمن تقدیر از همت و تلاش سردار ملکی که در استان در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوب عمل کرد، گفت: بعضی کارهای بزرگ منحصر به افراد بزرگ است و اگر تلاش ایشان نبود شاهد این مجموعه با عظمت نبودیم و ۵۰ سال بعد این مجموعه خود را به عنوان نماد بزرگ ارزش‌های شهدای انقلاب اسلامی در استان به عنوان مقصد گردشگری نشان خواهد داد و گردشگران دنیا می‌آیند و از آن الهام می‌گیرند.

استاندار مازندران عنوان کرد: استان مازندران همواره در زمره استان‌های شهیدپرور و پیشرو در دفاع مقدس به شمار می‌آید و افتخار بزرگی است و باید کمافی السابق آن را صیانت و حفاظت و تقویت کنیم.

نقش آفرین ۱۲۸ رزمنده مازندرانی در دفاع مقدس افتخار است

حسینی پور بیان داشت: حضور بیش از ۱۲۸ هزار رزمنده در دفاع مقدس از استان مازندران یک رکورد بسیار بالایی در در کشور است و این استان افتخار داشت که این تعداد رزمنده در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا به عنوان یکی از لشکرهای خط شکن در دفاع مقدس بود که در دو عملیات مهم و سرنوشت ساز دفاع مقدس کربلای ۵ و والفجر ۸ نقش ممتازی داشت، گفت: این لشکر در تمام دوران دفاع مقدس مازندران حضور فعال داشت؛ از غرب و جنوب، و در این دو عملیات که برای جمهوری اسلامی ایران بسیار سرنوشت ساز بود لشکر ۲۵ کربلا جزو پیشروها بود و نقشش را در نقاط حساس ایفا کرد و منحصر بفرد بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس گام برمی دارد، ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و جهاد و شهادت است و امروز باید در دستگاه‌های اجرایی به عنوان اصول اولیه مورد نظر قرار بگیرد.

حسینی پور بیان داشت: ما نتوانستیم بعد از جنگ مثل شهدا عمل کنیم؛ در حوزه جنگ اقتصادی در ساختن استان کم آوردیم و باید در این زمینه تلاش کنیم تا به نقطه‌ای برسیم که شهدا از عملکردمان راضی باشند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است که اتفاقات آن دوران باشکوه و با عظمت که معجزه آسا بود را در تاریخ ثبت کند و اسناد و مدارک و مستندات مرتبط را در بانک اطلاعاتی استانی جمع آوری و در اختیار نسل‌های آینده قرار بدهد.

استاندار مازندران افزود: هدف مهمتر، انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر بویژه در قرن جدید است، با توجه به تهاجمات زیادی که در حوزه فرهنگی به کشور می‌شود و این مجموعه می‌تواند به عنوان سد مستحکمی در مقابل تهاجم فرهنگی به کمک بیاید با توجه به گردشگری که در استان داریم، در مقابل خرده فرهنگ‌هایی که ناهنجاری‌هایی به دنبال دارد راهش پافشاری بر این ارزش‌های مهم است.

نیازمند تثبیت صفات شهدا در جامعه هستیم

وی بیان داشت: صفات پایبندی به اخلاق و احترام به مردم از اصلی‌ترین صفات شهدا بود که امروز نیازمند تثبیت این صفات در جامعه هستیم و این صفات را باید در عمل و رفتار و گفتار به عنوان مدیر و مسئول رعایت کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: کمیته‌های تخصصی که در شورای هماهنگی حفظ آثار فعال هستند هر کدام مرتبط با دستگاه‌های اجرایی است و باید این دستگاه‌ها مشارکت بسیار بسیار نزدیکی باشد و وظیفه همه ماست در این مسیر گام برداریم.

حسینی پور افزود: دوران طلایی دفاع مقدس به دور از هر گونه گرایشات و سلیقه‌های سیاسی رایج امروز بود و ما باید این نگاه را حفظ کنیم که رمز اصلی پایداری این جریان است و به ارزش‌های والای شهدا که اطاعت محض از، ولی فقیه زمان بود امروز توجه کنیم.

استاندار مازندران با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهدا در ادارات و دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: پخش بخشی از وصیت‌نامه شهدا در آغاز جلسات دستگاه‌های اجرایی یک تذکر برای همه ماست و آغاز جلسات با پیام شهدا کار مهم و ارزشی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه به عمل آید.

کد خبر 5472683

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود حسینی پور استانداری مازندران دفاع مقدس بوشهر ماه رمضان 1401 ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر خراسان رضوی مشهد ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز ماه مبارك رمضان گرگان ایلام استاندار مازندران ارزش های دفاع مقدس دستگاه های اجرایی دفاع مقدس دستگاه ها حسینی پور ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است