Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب گویلیان امروز در جلسه جلوگیری از فعالیت تور‌های غیرمجاز گردشگری در کردستان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۳۵۳ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند و یک میلیون و ۷۷۳ هزار نفر گردشگر نیز از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کردستان بازدید کردند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، بعضی اوقات شاهد هستیم که برخی افراد بدون داشتن مجوز‌های قانونی، اقدام به برگزاری تور‌های غیرمجاز گردشگری می‌کنند که این نوع از تور‌ها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر ارائه نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسوولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

او می گوید: هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز جلوگیری از سفر مردم نیست، بلکه این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

گویلیان گفت: امیدواریم با همکاری نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی، به اهداف از پیش تعیین شده این اداره کل که همان امنیت و رضایت مندی گردشگران و مسافران است، دست یابیم.

تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان شناسایی شده‌اند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هم گفت: تور‌های غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده‌اند که پس از هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط به منظور جلوگیری از فعالیت آن‌ها وارد عمل خواهیم شد.

آرمان وطن دوست گفت: نظارت‌ها به منظور جلوگیری از برگزاری تور‌های غیرمجاز برای حفظ حقوق و حمایت از فعالان این حوزه با جدیت دنبال می‌شود.

او می گوید: امسال در کردستان، نوروزی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته را به لحاظ حجم مسافران نوروزی شاهد بودیم که امیدواریم همکاری اعضای ستاد سفر و فعالان بخش خصوصی در طول ایام سال نیز تداوم داشته باشد.

جمع آوری سه واحد اقامتی غیرمجاز در سنندج

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج نیز گفت: سه واحد اقامتی غیرمجاز از ابتدای سال جاری در شهر سنندج شناسایی و جمع آوری شده‌اند.

پیام مجیدی گفت: روند پلمب واحد‌های استیجاری و همچنین جمع آوری تور‌های گردشگری غیرمجاز در این شهرستان با جدیت و به صورت مستمر و روزانه ادامه خواهد داشت و افرادی که بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت کنند، شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه، مدیران بخش خصوصی استان نیز نظرات و مشکلات موجود در این حوزه را عنوان کردند و خواستار تشدید برخورد با تور‌های گردشگری و واحد‌های اقامتی استیجاری غیرمجاز در استان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تورهای گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری کردستان تور های غیرمجاز تور های گردشگری تور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) گفت: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است. 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون