Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@00:56:36 GMT

فساد و تقلب در روند تخلیه خبرنگاران از افغانستان + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۵۱۳۳

فساد و تقلب در روند تخلیه خبرنگاران از افغانستان + فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

مسئولان کمیتۀ دادخواهی خودجوش خبرنگاران افغانستان می‌گویند ‌هم‌زمان با سقوط نظام پیشین و روی‌کارآمدن طالبان، روند تخلیۀ خبرنگاران آسیب‌پذیر به بیرون از کشور آغاز شد اما در مدیریت این روند فساد و تقلب صورت گرفته است.

اعضای این کمیته در یک نشست خبری در کابل ادعا کرده‌اند که حفیظ‌الله بارکزی، رئیس سراسری شورای ژورنالیستان افغانستان با سوءاستفاده از نام خبرنگاران، خانواده و اقارب خود را از کشور خارج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبین موحد، عضو کمیتۀ دادخواهی خودجوش خبرنگاران افغانستان تأکید می‌کند که در کنار فساد در روند تخلیه، نهادهای حامی رسانه‌ها به نام خبرنگاران از نهادهای بین‌المللی پول جمع‌آوری کرده‌اند؛ اما این پول‌ها به خبرنگاران مستحق توزیع نشده است.

موحد گفت: بارکزی تقریباً ۱۵۰ نفر را به نام خبرنگار لیست کرده بود اما در روند تخلیه افراد غیر خبرنگار را به بیرون از کشور انتقال دادند.

اعضای این کمیته تأکید می‌کنند که سوءاستفاده از نام خبرنگاران باید متوقف شود و حق خبرنگاران بیش‌تر از این تلف نشود.

اما حفیظ‌‌الله بارکزی، رئیس شورای سراسری ژورنالیستان افغانستان، اظهارات کمیتۀ دادخواهی خودجوش خبرنگاران را شایعه می‌خواند و می‌گوید که روند تخلیۀ خبرنگاران به بیرون از کشور، پیش از سقوط نظام آغاز شده بود.

در همین حال، فدراسیون ژورنالیستان و نهادهای رسانه‌یی افغانستان به سوءاستفاده از نام خبرنگاران تأیید کرده می‌گوید که تلاش می‌شود تا با پی‌گیری موارد سوءاستفاده، جلو چنین اقدامات گرفته شود.

این بار نخست نیست که گزارش‌ها دربارۀ سوءاستفاده از نام خبرنگاران، رسانه‌یی شده است، پیش از این نیز خبرنگاران اعتراض کرده بودند که سوءاستفاده از نام و تلف‌شدن حق آنان باید از سوی نهادهای بین‌المللی بررسی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبرنگاران رسانه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

کد خبر 6089531

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر