Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین محموله‌های جدید سلاح آمریکایی شامل ۷۲ عراده توپ هویتزر و وسائل خودکششی آنها به همراه ۱۴۴۰۰۰ دور مهمات و بیش از ۱۲۰ پهپاد که برای نیازهای اوکراین تجهیز شده‌اند.

بایدن گفت: «ما در یک پنجره زمانی حیاتی قرار داریم که روس‌ها دارند صحنه را برای مرحله بعدی این جنگ آماده می‌کنند و ما و متحدانمان با حداکثر سرعت ممکن به تامین اسلحه مورد نیاز نیروهای اوکراینی برای دفاع از کشورشان ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پنجاه افسر توپخانه اوکراینی در یک کشور اروپایی نامبرده‌نشده در حال گذراندن یک دوره یک‌هفته‌ای آموزش استفاده از توپ‌های هویتزرهای آمریکایی ۱۵۵ میلیمتری بوسیله مدرسان آمریکایی هستند.

بایدن گفت این آخرین محموله‌های سلاح با تاکید بر ارسال توپخانه سنگین بازتاب‌دهنده نیازهای جنگی در چشم‌انداز متفاوت منطقه دونباس در شرق اوکراین است که عمدتا سرزمین مسطح کشاورزی است و بر خلاف جنگل‌های اطراف کی‌یف، فرصت‌های کمتری برای شبیخون و جنگ چریکی فراهم می‌آورد.

بایدن گفت آمریکا تا به حال به ازای هر تانک روسی در میدان نبرد ۱۰ موشک ضد تانک از جمله «جاولین» به همراه ماشین‌های زرهپوش، پهپادهای مسلح و سایر تجهیزات سنگین در اختیار اوکراین قرار داده است و نقش تسهیل‌کننده برای تحویل سلاح از سایر کشورها را هم ایفا می‌کند.

نوع جدید پهپادی که آمریکا به اوکراین تحویل خواهد داد، «شبح ققنوس» (Phoenix Ghost) است که بوسیله نیروی هوایی آمریکا با همکاری  شرکت کالیفرنیایی Aevex Aerospace به طور خاص برای اوکراین ساخته شده است.

وزارت دفاع آمریکا جزئیات چندانی درباره این پهپاد منتشر نکرده است، اما یک مقام این وزارت گفته است که این پهپاد یک «پهپاد یکطرفه» است که «ضربه سختی وارد می‌آورد» که نشان می‌دهد این پهپاد از نوع انتحاری یا به اصطلاح «بمب پرنده کامیکازه» یعنی شبیه به پهپادهای «سوئیچ‌بلید» است که آمریکا قبلا به اوکراین داده است

کد خبر 671512 برچسب‌ها روسیه - اوکراین سلاح ایالات متحده آمریکا اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین سلاح ایالات متحده آمریکا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌