Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دانشمندان و پزشکان مدتی است که می‌دانند اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. حدود یک مورد از هر سه مورد در بریتانیا با اضافه وزن مرتبط است.

اکنون محققان دانشگاه "بریستول" توانسته‌اند این ارتباط و همچنین میزان افزایش خطر را روشن کنند. آن‌ها دریافته اند که به ازای هر پنج واحد BMI اضافی، خطر ابتلا به سرطان رحم در زنان ۸۸ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق توسط "Cancer Research UK (CRUK) " تامین مالی شد و در مجله "BMC Medicine" منتشر شده است.

افزایش خطر بیشتر از آنچه در مطالعات قبلی دیده شده، نشان‌دهنده وضعیت وزن مادام‌العمر است تا یک عکس فوری در زمان که در اکثر مطالعات دیگر استفاده می‌شود. به گفته "CRUK"، پنج واحد BMI تفاوت بین دسته چاق و دسته اضافه وزن است.

"جولی شارپ"، رئیس اطلاعات سلامت در "CRUK" گفت: مطالعات انجام شده این واقعیت را تقویت می‌کنند که اضافه وزن یا چاقی دومین عامل سرطان در انگلیس است و می‌تواند به ما کمک کند تا علت آن را مشخص کنیم. این نقش اساسی در کشف چگونگی پیشگیری و درمان سرطان در آینده خواهد داشت.

این مطالعه به بررسی سرطان "آندومتر"، شایع‌ترین نوع سرطان رحم که پوشش داخلی رحم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پرداخت. از هر ۳۶ زن متولد شده پس از سال ۱۹۶۰ در انگلستان، یک نفر در طول زندگی خود به سرطان رحم مبتلا می‌شود.

نمونه‌های ژنتیکی از ۱۲۰ هزار زن در انگلیس، استرالیا، بلژیک، آلمان، لهستان، سوئد و ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت. حدود ۱۳ هزار نفر از آن‌ها سرطان رحم داشتند.

محققان به بررسی نشانگر‌های ۱۴ ویژگی که ممکن است چاقی و سرطان رحم را با هم مرتبط کنند، پرداختند. آن‌ها دو هورمون "انسولین ناشتا" و "تستوسترون" پیدا کردند که خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می‌دهد.

متخصصان با مشخص کردن چگونگی افزایش خطر ابتلا به چاقی، از جمله از طریق هورمون‌ها، امیدوارند که در آینده بتوان از دارو‌هایی برای کاهش یا افزایش سطح هورمون‌های خاص در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به سرطان هستند، استفاده کرد.

"اما هیزلوود"، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: این مطالعه نخستین گام جالبی برای چگونگی استفاده از آنالیز‌های ژنتیکی برای کشف این که چاقی دقیقاً چگونه باعث سرطان می‌شود و چه کاری می‌توان برای مقابله با آن انجام داد، است. ارتباط بین چاقی و سرطان رحم به خوبی شناخته شده است؛ اما این یکی از بزرگترین مطالعاتی است که دقیقاً چرایی آن را در سطح مولکولی بررسی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلینیک سلامت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تصمیم ده‌روسی پس از درخشش سردار آزمون
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه