Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دانشمندان ده‌ها سال است که از خطرات ناشی از تجمع پلاک در شریان‌ها آگاهی دارند.

محققان از داده‌های مطالعه قلب فرامینگهام که در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و اکنون شامل شرکت‌کنندگانی از چندین نسل است، استفاده کردند. محققان میزان باقیمانده عمر شرکت کنندگان را از سن ۴۵ سالگی برای حمله قلبی یا سکته مغزی یا مرگ بر اثر بیماری عروق کرونر قلب طی سه دوره محاسبه کردند: ۱۹۶۰-۱۹۷۹، ۱۹۸۰-۱۹۹۹ و ۲۰۰۰-۲۰۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نرخ امید به زندگی در سه دوره زمانی، ۱۰.۱ سال برای مردان و ۱۱.۹ سال برای زنان افزایش یافت.

محققان همچنین دریافتند که مردان و زنان در قرن بیست و یکم اولین رویداد‌های بیماری قلبی عروقی خود را در مراحل بعدی زندگی خود داشتند. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸، میانگین سن اولین واقعه قلبی عروقی در مقایسه با ۱۹۶۰-۱۹۷۹، ۸.۱ سال بعد برای مردان و ۱۰.۳ سال بعد برای زنان بود.

دکتر «واسان راماچاندران»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشکده بوستون، گفت: «این یک پیام بسیار قوی برای پیشگیری است چراکه نشان می‌دهد دسترسی بهتر به مراقبت‌های بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه، ترک سیگار و درمان بهتر فشار خون بالا و کلسترول ممکن است در کاهش احتمال ابتلاء به حمله قلبی یا سکته در طول عمر مفید باشد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «یافته‌ها به ما نشان می‌دهند با این اقدامات، مزایای پیشگیری، غربالگری و درمان مناسب افزایش می‌یابد. اگر این کار‌ها را در میانسالی انجام دهید، سال‌ها بعد با زندگی سالم عمر خواهید کرد.»

به گفته محققان، علیرغم پیشرفت نشان داده شده در این مطالعه، خطر کلی بیماری قلبی عروقی همچنان بالا است، از اینرو نیاز به غربالگری مداوم و تلاش‌های پیشگیری اولیه، و همچنین شناسایی گزینه‌های غربالگری و درمانی مؤثرتر و قابل دسترس‌تر را برجسته می‌کند.   منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلب عمر قلبی عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی