Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

نام نویسی ۲ وام دانشجویی دکتری و ضروری آغاز شد

مسعود گنجی گفت: دانشجویان واجد شرایط برای دریافت وام ضروری و دکتری به سامانه صندوق رفاه دانشجویی مراجعه و ثبت نام کنند.

مهلت نام نویسی برای دریافت ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن هم تا ۲۵ اردیبهشت ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: اعتبار۲۰۰ میلیارد تومانی وام شهریه برای دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

برای رشته های پرطرفدار راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد

وزیر علوم گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای رشته های خاص زیاد است، کنکور قابل حذف شدن نیست.

او می گوید: برای ۸۵ درصد رشته های دانشگاهی امکان حذف کنکور یا استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد، اما برای رشته های پر طرفدار راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد.

آغاز نام‌نویسی متقاضیان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها

بر اساس جدول زمانبندی فراخوان اردیبهشت ۱۴۰۱ جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها، فراخوان جذب اعضای هیئت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از ۸ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان اسفند  ۱۴۰۰ فرصت داشتند با مراجعه به سامانه مرکز جذب وزارت علوم به نشانی https://applicant.markazjazb.ir برای جذب هیئت علمی اعلام نیاز کنند.

بررسی اعلام نیاز دانشگاه‌ها و تخصیص ظرفیت توسط مرکز نظارت و ارزیابی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ آغاز و تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشت.

دانشگاه‌ها نیز از ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ الی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به تطبیق نیاز با تائیدیه مرکز نظارت خواهند پرداخت و فرآیند نام نویسی متقاضیان برای جذب در دانشگاه‌ها نیز از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

امسال برخلاف فراخوان‌های قبلی جذب، فقط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری می‌توانستند در این فراخوان شرکت کنند که تا ۶۰ درصد مراحل فراخوان قبلی را به پایان رسانده باشند.

هزار دانشجو امسال به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند

محمدجواد سلمانپور درباره اعزام دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور گفت: سازمان امور دانشجویان، ۲ هزار فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت ۶ ماهه برای دانشجویان مقطع دکتری در داخل کشور و هزار فرصت تحقیقاتی خارج از کشور فراهم کرده است.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه‌ها باید تا سقف اعلام شده، نسبت به معرفی دانشجویان اقدام کنند. بعد از بررسی شرایط دانشجویان در کارگروه اداره کل بورس، اعزام به فرصت‌های مطالعاتی را به دانشجویان اطلاع رسانی می‌کنیم.

سلمانپور گفت: سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج استفاده کردند و ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور امسال رشد چند برابری دارد.

او می گوید: فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور به قوت خود باقی است چرا که بر این باور هستیم، اعزام دانشجویان به این فرصت ها، نگاه آن‌ها را از حیث علمی تحت تاثیر قرار می‌دهد و با فضای بین الملل آشنایی پیدا می‌کنند. این فرصت‌ها همچنین از نظر علمی، آورده‌های قابل توجهی برای نظام به دنبال دارد.

به گفته سلمانپور اعزام دانشجویانی که به هر دلیل از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور جا ماندند، در صورتی که دانشگاه‌ها اسامی آن‌ها را در فهرست هزار نفر اعزامی قرار دهند، شرایط آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سلمانپور افزود: در فرصت‌های مطالعاتی داخل کشور، دانشجویان با هماهنگی دانشگاه‌ها از دانشگاه محل تحصیل خود به دانشگاه دیگر برای گذراندن این دوره‌ها می‌روند؛ سال گذشته ۳۰۴ نفر از فرصت تحقیقاتی داخل استفاده کردند که این رقم برای سال جاری ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است که رشد چند برابری خواهد داشت.

۹۶ هزار نفر در آزمون دکتری انتخاب رشته کرده اند

علیرضا کریمیان گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ روز سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ از پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شد و پس از تمدید، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا سه شنبه ۳۰ فروردین فرصت داشتند برای انتخاب رشته حداکثر ۵۰ کدرشته، اقدام کنند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون ۹۶ هزار و ۱۶۰ نفر از افراد مجاز نسبت به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری اقدام کرده اند.

آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ با حضور ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار شد. از میان ۱۸۶ هزار داوطلب دکتری تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب برای شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. در نهایت ۲۴ هزار و ۲۵۴ در دوره دکتری تخصصی پذیرفته می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه ها فرصت های مطالعاتی خارج از کشور آزمون ورودی دوره دکتری اعزام دانشجویان اردیبهشت ۱۴۰۱ جذب هیئت علمی فروردین ۱۴۰۱ دانشگاه ها انتخاب رشته سازمان سنجش نام نویسی فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد