Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لازم است نیازهای و ایده‌های دختران در مباحث فرهنگی، هویتی و اجتماعی به ویژه آسیب‌های اجتماعی موج و تاثیرگذاری در جامعه و در نهایت دستیابی به آرمان‌های این افراد مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش قدس آنلاین، انسیه خزعلی در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری این معاونت با مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد و افزود: مجمع تشکل‌های جوانان می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی معاونت در برنامه‌های محلی و منطقه‌ای و حتی برنامه‌های ملی و سراسری عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین از پیشنهاد سازمان‌های مردم نهاد برای مشارکت در کارگروه ها و شوراهای معاونت و بهره‌مندی از نظرات جوانان استقبال می کنیم؛ چرا که منجر به فنی‌تر و پربارتر شدن طرح‌ها و سیاست گذاری های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواهد شد.

خزعلی به نقش سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان اشاره و اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که در برنامه ریزی ها همواره مورد توجه دولت مردمی است، رعایت عدالت در فراهم کردن امکانات در سطح کشور است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: به نظر می رسد از مهمترین ظرفیت ها که باید موردتوجه و بهره‌مندی قرار گیرد، جوانان فعال و دغدغه مند سراسر کشور است.

وی ادامه داد: بنابر این پیشنهاد می‌شود تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان در هر استان افزایش یابد و افراد بیشتری وارد مباحث اجتماعی شوند و با اتصال به شوراهای مشورتی و تصمیم گیری، در تصمیم سازی های کشور مشارکت داشته باشند.

مریم بابادی رییس مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان نیز  با ارائه گزارشی از عملکرد این مجمع، گفت: مجمع در زمان حاضر دارای سه هزار و ۹۰۶ سمن ثبت شده در سطح کشور است که ۷۰ درصد آنها فعال و ۳۰ درصد نیز نیمه فعال است.

وی ادامه داد: فعالیت های این سمن ها در قالب ۱۲ کمیسیون تخصصی از جمله اقتصادی، اجتماعی، محرومیت زدایی، حقوق شهروندی، سلامت، ازدواج، زنان و خانواده، فرهنگی و هنری و محیط زیست تقسیم شده اند.

در این نشست، نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان‌های مختلف به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انسیه خزعلی سازمان های مردم نهاد زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان