Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:06:05 GMT

آمریکا: پهباد مخصوص اوکراین ساختیم

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۵۸۰۰

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا یک سیستم پهپادی جدید موسوم به "فینیکس گوست" برای نیروهای اوکراینی تولید کرده است. ناطقان: جان کربی روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: بسته نظامی جدید آمریکا برای اوکراین شامل ۱۲۱ فروند پهپاد جدید فینیکس گوست است.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: این پهپاد ها با توجه به نیازهای نیروهای اوکراینی به سرعت تولید شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی،این پهپادها دارای قابلیت های مشابهی با پهپادهای انفجاری آمریکا هستند اما دقیقا مشابه این پهپادها نیستند. محدوده توانایی های پهپاد های فینیکس گوست متفاوت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی برای استفاده از این پهپادها به آموزش محدود نیاز خواهند داشت و پنتاگون درحال همکاری با ارتش اوکراین برای رفع این نیازها است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز با بیان اینکه"روسیه کارزار خود برای تصرف سرزمین های جدید در شرق اوکراین را آغاز کرده است"، از اختصاص کمک جدید نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای جنگ در دونباس خبر داد.

ارسال این کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. منبع: ایرنا برچسب ها: آمریکا ، پهباد مخصوص ، اوکراین ، فینیکس گوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آمریکا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، گفت که فرانسه تخمین می‌زند که ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم مسکو به اوکراین کشته شده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی «نووایا گازتا اروپا» گفت که پاریس، مجموع تلفات روسیه، از جمله مجروحان را ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ که اکنون در دومین سال خود قرار دارد، تخمین می‌زند.

سژورن با صحبت در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، تأیید کرد که این بودجه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع از اوکراین در برابر تهاجم استفاده شود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه فوریه گفته بود که ۱۸۰ هزار سرباز روسی در این جنگ کشته شده‌اند.

مسکو در مورد تلفات خود در این جنگ رسما آماری ارائه نمی‌دهد، اما از تصرف صد‌ها کیلومتر مربع از اراضی اوکراین، کشته شدن ۱۱۱ هزار نیروی اوکراینی و نابودی ۲۱ هزار دستگاه خودروی نظامی از آغاز سال جاری خبر داده است.

پس از ماه‌ها، سرانجام ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آوریل بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری (۵۶.۷ میلیارد یورو) به اوکراین را تصویب کرد.

از سرگیری کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌ف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را جمع‌آوری و جبهه را به ویژه در شرق در مناطق چاسیو یار و آودیوکا تثبیت کند.

مشکلات اوکراین با کمبود پدافند هوایی، به روس‌ها فرصت داده است زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه شبکه برق و خطوط راه آهن را بمباران کنند.

برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است در حال آماده‌شدن برای آغاز یک حمله بزرگ جدید در اوکراین باشد.

منبع: دویچه وله

دیگر خبرها

  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه