Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: اعتبار لازم برای ساخت یک میلیون مسکن در سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد دنیامالی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: مجلس برای حل مشکل مسکن قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد که اساس آن ساخت هر سال یک میلیون واحد مسکونی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه موضوع مهم در این قانون در اختیار گرفتن زمین رایگان یا ارزان برای ساخت مسکن است تصریح کرد: برای جهش تولید مسکن تسهیلات با سود کم و در روستاها با سود 5 درصد پیش‌بینی شده و پیش‌بینی ما برای ارائه تسهیلات اجرای این قانون در سال 360 هزار میلیارد تومان است‌.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه همچنین برای این قانون صندوقی مصوب شد و در برنامه بودجه امسال نیز 30 هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافت ابراز داشت: برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در حال حاضر اقدامات خوبی توسط وزارت‌خانه راه و ترابری در حال انجام است.

یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان ادعای سوزندان درختان "جنگل توشی سیاهکل" را تکذیب کرداعتبار لازم برای ساماندهی پسماند استان گیلان 1449 میلیارد تومان برآورد شدخط تولید کارخانجات قدیمی استان گیلان بازسازی و نوسازی می‌شود

وی درباره ساماندهی مهاجرت غیربومیان به روستا و تسهیلات ساخت مسکن برای روستاییان با تأکید بر اینکه اولویت کمیسیون عمران مجلس ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن بومیان در روستاهاست بیان کرد: مجوز ساخت در روستا اکنون برای روستاییان توسط بخشداری‌ها با حداقل هزینه‌ صادر می‌شود‌.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره پیگیری مجلس جهت آسفالت راه‌های روستایی افزود: مجلس اعتبارات خوبی را امسال برای بنیاد مسکن تعریف کرد زیرا بهبود راه‌های روستایی کمک به اقتصاد مولد و گردشگری است و در تلاش هستیم در این حوزه به بنیاد مسکن و وزارت راه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه سهیمه قیر سال گذشته نیز تا شهریور تمدید شد و پس از آن نیز قیر خوبی خواهیم داشت گفت: سهمیه قیر شهرداری‌ها توسط وزارت کشور مشخص شد اما برخی از شهرداری‌های استان گیلان برای دریافت قیر اقدام نکردند که در حال تلاش هستیم تا سهیمه قیر استان را به طور کامل دریافت کنیم.

دنیامالی درباره معضل پسماند سراوان و پیگیری برای حل آن بیان کرد: در موضوع سراوان به هیچ وجه مشکل اعتباری نداریم و امسال نیز با همکاری نمایندگان استان‌های شمالی هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شد؛ مشکل سراوان تنها مدیریت واحد و تغییرات مکرر مدیریت شهری و مجریان طرح است.

وی افزود: وزیر کشور اخیراً مسئولیت محور شمال اعم از طرح‌های زباله‌سوز، مسائل آمایشی سواحل خزر و پسماند را به جهاد دانشگاهی واگذار کرد و رییس جمهور نیز به دنبال راه‌اندازی سازمان جدیدی برای پسماند است؛ تفاوت تولید زباله در شمال با مناطق دیگر و تولید زباله تر در گیلان بسیار زیاد است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرفی تفکیک زباله هم در استان انجام نمی‌شود خاطرنشان کرد: مجریان طرح ساماندهی پسماند سراوان دائماً در حال تغییر هستند و اکنون با تعلل‌های انجام شده از گذشته تاکنون برآورد هزینه‌های اجرای طرح 8 الی 9 برابر شده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در تشریح نتایج مصوبات سفر کمیسیون عمران و رییس جمهور برای احیای تالاب انزلی با بیان اینکه رفتارهای مقطعی و موضعی برای احیا تالاب کاربردی ندارد گفت: دستگاه‌های مختلف نسبت به این موضوع مسئول هستند و مشکل اینجاست که یک دستگاه به عنوان متولی نیست.

دنیامالی با تأکید بر اینکه دولت باید مسئول متولی، عملیات‌های آن و میزان منابع را مشخص کند اظهار داشت: در سفر رییس جمهور به استان گیلان 15 میلیارد تومان برای احیای تالاب اختصاص یافت و در گذشته نیز 2 هزار و 700 میلیارد تومان که بخشی برای آب و فاضلاب و بخشی برای محیط‌زیست بود مصوب شد.

وی با بیان اینکه با این منابع مشکل تالاب انزلی حل نمی‌شود عنوان کرد: آب دریای خزر اکنون به پایین‌ترین سطح خود در 100 سال گذشته رسیده است و در موضوع احیای تالاب باید این مسائل نیز در نظر گرفته شود و امیدواریم دوره بازگشت پس‌روی دریای خزر آغاز شود تا سطح تراز تالاب نیز بالا بیاید.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس درباره آخرین وضعیت ساخت مجتمع گلخانه‌ای غرب انزلی افزود: دو سالن بزرگ این مجتمع اکنون آماده بوده و با تجهیزات خریداری شده سرمایه‌گذاری بالایی با استفاده از تسهیلات بانکی در این مکان انجام شده است البته مشکلاتی در حوزه برق و گاز این مجتمع وجود داشت که حل شد.

دنیامالی با بیان اینکه نبود جاده مناسب یکی دیگر از مشکلات این پروژه بود که اکنون شن‌ریزی یک جاده منتهی به این مجموعه در حال انجام است گفت: راه‌اندازی این طرح که جزو گلخانه‌های ویژه کشور است برای 250 نفر اشتغال مستقیم داشته و برنامه آن به طور ویژه تولید تمشک، بلوبری عمدتاً صادراتی و با تکنولوژی بالا است.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون عمران مجلس قانون جهش تولید مسکن میلیارد تومان هزار میلیارد تومان استان گیلان برای ساخت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود