Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه برنامه‌های مدونی در زمان تعلیق برای زنده نگه داشتن جودو داشتیم و در واقع تعلیق را ضربه فنی کردیم گفت: حضور «محمد محمدی‌بریمانلو» در اردوی کوراش هماهنگ شده بود.

به گزارش قدس آنلاین، «آرش میراسماعیلی»  به تشریح شرایط فعلی جودوی ایران در بخش‌های مختلف از جمله سفر مربی ترکیه‌ای به کشورمان، حضور بریمانلو در اردوی کوراش، اردوهای مشترک بین‌المللی تیم ملی جودو و رای دادگاه عالی ورزش پرداخت که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

در ابتدا در خصوص حضور یک هفته‌ای مربی ترکیه‌ای در ایران توضیح بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسین اوزکان» به مدت یک هفته در تهران حضور داشت و بر روند انتخابی‌ها نظارت کرد و سپس اردوی تیم ملی به مدت سه را زیر نظر داشت. وقتی در ترکیه با او توافق کردیم قرار بر این شد تا به ایران آمده تا شرایط و امکانات را ببیند و ما نیز ارزیابی فنی از او داشته باشیم.

در نهایت توافق صورت گرفت؟

روز آخر نشستی داشتیم که در موارد مختلف تبادل نظر صورت گرفت و در بخش مالی توافق کردیم. او کارمند کمیته ملی المپیک ترکیه است و باید مجوز حضور در ایران را بگیرد و قرار شد بین یک هفته تا ۱۰ روز جواب نهایی را بدهد. همچنین در مورد سایر موارد توافق کردیم و منتظر هستیم اوزکان اوکی نهایی را به ما بدهد.

بریمانلو برای حضور در اردوی کوراش با شما مشورت کرد؟

صحبتی با هم داشتیم و او بحث حضور در کوراش را مطرح کرد. وی تمایل دارد در بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان برود و با ما هماهنگ کرد. تکلیف تعلیق جودو تا دو هفته آینده مشخص می‌شود و اگر رفع تعلیق شدیم به اردو بازمی‌گردد.

بنظر می‌رسد فدراسیون جودو بیش از اندازه به بریمانلو بها می‌دهد.

بریمانلو قهرمان بزرگی است و همواره اولویتش جودو بوده اما ممانعتی برای برنامه‌هایش نخواهیم داشت. این جودوکار هماهنگی کاملی در تمامی زمینه‌ها با فدراسیون دارد و ما نیز حمایت‌های خوبی از بحاظ حقوق، پاداش و سایر موارد از او داشته‌ایم. وقتی درخواست حضور در اردوی کوراش را داد من استقبال کردم.

با این اوصاف سایر نفرات هم می‌توانند به دیگر رشته‌ها بروند؟

ببینید در مجمع و هیات رئیسه تایید کردیم هر ورزشکار ملی و استانی بخواهد به رشته دیگری برود باید درخواست داده و این مساله در فدراسیون و هیات مربوط بررسی می‌شود. جودو پتانسیل بالایی دارد اما دیگر رشته‌ها که به ما نزدیک هستند باید خودشان سرمایه‌گذاری داشته و قهرمان پروری کنند.

بنظر می‌رسد اردوهای بین‌المللی موجب ایجاد انگیزه بین جودوکاران شده است.

دقیقه همین است. قبل از عید در اردوی عراق شرکت کرده و مسابقات دوستانه‌ای هم آنجا داشتیم. ملاک اصلی را انتخابی گذاشتیم و چند جودوکار جوان را هم به تیم اضافه کردیم.

طبق تفاهم نامه‌هایی که با کشورهای هم مرز امضا کردیم. سعی داریم در تورنمنت‌هایی که خودشان برگزار می کنند شرکت کرده و اردوی مشترک هم با آنها داشته باشیم.

برنامه‌های بعدی تیم ملی چیست؟

قرار بود به تونس رفته و اردوی مشترک داشته باشیم که تقریبا در فاصله کوتاهی، عراق تورنمنتی برگزار می‌کند که ایران و تونس هم در آن هستند. به همین دلیل زمان اردوی مشترک با تونس تغییر کرد. همچنین دعوتنامه‌ای از روسیه آمد که میزبان مسابقات جایزه بزرگ است و سه جودوکاری که آمادگی خوبی دارند را به‌ همراه «محسن ذکریا» راهی این کشور می‌کنیم.

فدراسیون ترکیه هم از تیم نوجوانان ایران دعوت کرده که خردادماه راهی این کشور شوند. از آنان خواستیم زمان را تغییر بدهد چون امتحانات آخر سال نوجوانان ما خردادماه است. ما نیز از آنها دعوت کردیم به ایران بیایند؛ به خصوص در بخش بانوان حضور تیم ترکیه به بانوان جودوکار ایران کمک زیادی خواهد کرد و منتظر پاسخ آنان هستیم.

تکلیف رای دادگاه عالی ورزش چه شد؟

در این زمینه، خود دادگاه عالی ورزش تصمیم گیرنده است و طرف مقابل و ما نمی‌توانیم نظری بدهیم. قرار بود ۲۵ مارس اعلام شود که برای سومین بار، یک ماه تمدید شد. حساسیت‌هایی در پرنده وجود دارد که خود دادگاه می‌خواهد بررسی بیشتری انجام دهد. اگر رای عادلانه و غیر سیاسی باشد، به رفع تعلیق امید زیادی داریم. برنامه‌ها را زمین نگذاشتیم و با تلاش زیاد، تعلیق را ضربه فنی کردیم.

دو حالت وجود دارد، اگر تعلیق ادامه پیدا کند ما همین پلن فعلی را طی می‌کنیم و حتی به مربی ترکیه‌ای نیز این مساله را گفته‌ایم. اگر خدا قسمت کرد رفع تعلیق شدیم، نگاه ویژه می شود و حضور در مسابقات رسمی و اردوهای مشترک ما بیشتر می‌شود. در هر صورت تمام تلاش ما در زمان تعلیق این بود تا جودو را زنده نگه داریم و فکر می‌کنم در این زمینه موفق هم بوده‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس فدراسیون جودو آرش اسماعیلی اردوی کوراش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است

رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی «رژیم» اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم] اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

کد خبر 750347

دیگر خبرها

  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • حضور ورزشکار خوزستانی در اردوی تیم ملی واترپلو
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • آغاز اردوی تیم ملی سپک تاکرای بانوان در کرمانشاه
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا