Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با «لنا نیوز» گفته، اتحادیه اروپایی در حال حاضر هیچ طرحی برای ممنوعیت جمعی نفت و مشتقات نفتی روسیه ندارد چرا که چندین عضو اتحادیه اروپا تهدید به وتوی چنین ابتکاری کرده‌اند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، روزنامه فیگارو در نسخه امروز جمعه خود به نقل از بورل نوشته: «دستیابی به رضایت مشترک برای تحریم نفت روسیه یا افزایش تعرفه‌ها بسیار سخت است، زیرا برخی از کشورهای عضو این اتحادیه قبلاً اعلام کرده‌اند که هر تصمیم جمعی را وتو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته فیگارو، در زمینه تحریمهای منابع معدنی روسیه، برخی کشورها نظیر لهستان و فرانسه به دنبال تحریم کامل نفت و گاز روسیه هستند اما همزمان برخی از کشورها مثل آلمان، اتریش و مجارستان مخالف آن هستند. 

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته مسکو با توجه به تلاش کشورهای اروپایی برای کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه، مسیر صادرات این محصول را به سمت نیمکره شرقی جهان تغییر خواهد داد.

پوتین همچنین تأکید کرده کشورهای اروپایی قادر نخواهند بود به طور کامل وابستگی خودشان به گاز روسیه را قطع کنند.

روسیه در راستای تلاش برای متنوع کردن مشتری‌‌های محصولات گاز خود روابط نزدیک‌تری با آسیا و به ویژه چین پایه‌ریزی کرده است. چین در حال حاضر اصلی‌ترین مشتری محصولات انرژی در جهان است.

پوتین که در نشستی با حضور اعضای کابینه دولت روسیه حضور داشت گفت: «مسئله شگفت‌انگیز این است که شریکان ما در کشورهای غیردوست روسیه خودشان اذعان کرده‌اند که نمی‌توانند بدون منابع انرژی روسیه از جمله گاز ادامه دهند. در حال حاضر هیچ جایگزین معقول [برای گاز روسیه] در اروپا وجود ندارد.»

«عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین موجب شده 27 عضو کشورهای اروپایی در اولویت‌های خود برای تأمین محصولات انرژی تجدید نظر کند. بروکسل به دنبال کاستن از وابستگی کشورها به گاز روسیه است. مسکو در حال حاضر تأمین‌کننده نزدیک به 40 درصد از گاز طبیعی اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مخالفت با تحریم نفت روسیه عملیات نظامی روسیه اتحادیه اروپا حال حاضر گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد