Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلاموالمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه استان، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس و حجت‌الاسلام سعید عسکری با خانواده شهیدان ماموستا برهان عالی، ملاعلی جلالی‌زاده و ماموستا علی بیاره‌ای دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کردستان، عرض سلام و پیگیری مشکلات خانواده‌های شاهد را هدف این دیدارها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی جایگاه شهدا و خانواده‌های معزز آن را بسیار والا توصیف کرد و پیگیری مشکلات خانواده‌های شهدا را وظیفه خود و مسوولان عنوان کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز گفت: عزت، اقتدار، پیشرفت و سربلندی کنونی ملت ایران مرهون جانفشانی‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران است.

سردار حسینی اضافه کرد: خانواده‌های شهدا سند افتخار ملت ایران هستند و وظیفه همگانی ملت ایران توجه به خانواده معظم شهدا است.

به گفته وی، خانواده معظم شهدا از بهترین و عزیزترین سرمایه خود گذشتند و پدران و فرزندان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا کردند تا امروز ما در آسایش و امنیت به سر ببریم.

وی بیان کرد: خدمت به خانواده شهدا را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم که کسی که به آنها خدمتی را ارائه می کند، قطعا در پیشگاه الهی دارای اجری عظیم خواهد بود.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند هر زمان که با خانواده شهدا دیدار داشتید سلام مرا به آنها برسانید لذا ما سلام ایشان را محضر خانواده شهدا می‌رسانیم.

ملابرهان عالی، فرزند ماموستا ملا محمدامین مشهور به ماموستای کانی‌سانان در بهار 1332 در روستای کانی‌سانان از توابع بخش مرکزی مریوان به دنیا آمد.

شهید عالی امام جمعه موقت سنندج و عضو شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در شب 22 رمضان پس از اقامه نماز تراویح در مسجد قبا شهرک بهاران توسط افراد تندرو سلفی وابسته به دشمنان اسلام ترور و در سن 56 سالگی به فیض شهادت نائل گشت.

شهید جلالی‌زاده

شهید ملاعلی جلالی‌زاده در روز پنجم آذرماه سال 1302 در روستای گلین سنندج به دنیا آمد. این شهید بزرگوار در قبل و بعد از انقلاب در جریام مبارزات علیه رژیم طاغوت قرار داشت به نحوی که مدت هفت ماه در سنندج و کرمانشاه زندانی بود.

شب نوزدهم تیرماه 1360 وقتی ملاعلی جلالی‌زاده و فرزندش مسلم بعد از اقامه نماز عشا از مسجد محله قطار چیان برمی‌گشتند آن دو را جلوی درب منزلشان با شلیک گلوله به شهادت می‌رسانند. پیکر پاک این دو شهید در بهشت محمدی سنندج به خاک سپردند. از شهید جلالی‌زاده چهار فرزند به یادگار مانده است.

شهید ملاعلی بیاره‌ای

شهید ملاعلی بیاره ای سال 1316 در روستای لیو پایین از توابع شهرستان مریوان متولد شد، وی در مکتب‌خانه روستای لیو پایین، خواندن و نوشتن را آموخت و پس از آن برای تحصیل علوم دینی به روستاهای همجوار رفت. بعد از چندی به کردستان عراق رفت و در روستاهای گلاله، میرگه سور رواندوز، از عالمان علوم دینی بهره‌مند شد، تا آنکه به اشارت معلم خویش در روستای رواندوز، عازم اربیل شد و توانست از دانشسرای اسلامی اربیل، اجازه افتاء در مذهب امام شافعی را دریافت کند.

وی پس از آن مدرس مدرسه دینی بیاره و امام جمعه و جماعت منطقه بیاره عراق گشت؛ ایشان در این مسئولیت، سخنور و خطیبی شجاع و خوش بیان بود که مخاطبانش را به راه خیر دلالت می کرد و از محرمات بر حذر می داشت.

ملاعلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وطن بازگشت و با گروهک‌ها و ضدانقلاب به مبارزه پرداخت. بعد از شروع جنگ تحمیلی شورای روحانیت کردستان عراق را تأسییس کرد، که هدفش سازماندهی مبارزات مردم کردستان عراق علیه رژیم بعث عراق بود. ملا علی بیاره ای در مبارزه علیه رژیم بعث عراق مسئولیت‌های متعددی از جمله، فرمانده لشگر قرآن حرکت اسلامی کردستان عراق، سخنگوی حرکت اسلامی عراق، عضو شورای عالی روحانیت کردستان عراق و عضو مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق را عهده‌دار شد.

این شهید از سوی قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در داخل خاک عراق به نبرد با دشمنان خدا می پرداخت که نوزدهم اسفند ماه 1363 در نوار مرزی پاوه بر اثر ترکش خمپاره به شهدات رسید. پیکر پاکش را در بهشت محمدی شهرستان سنندج به خاک سپردند. چهار پسر و پنج دختر از این شهید بزرگوار به یادگار مانده است که 8 فرزند وی پزشک و داروساز هستند.

در این دیدارها چفیه متبرک و هدیه رهبری و نیز تابلوفرش منقش به تمثال شهیدان به خانواده آنان اهدا شد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه کردستان انقلاب اسلامی خانواده شهدا کردستان عراق حجت الاسلام جلالی زاده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان

 حجت‌الاسلام والمسلمین وحید خوش رو در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه بیان کرد: شهادت معلم انقلاب دکتر مرتضی مطهری که از روحانیون برجسته و همراه حضرت امام (ره) بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب برای ایران اسلامی جانفشانی ها کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره وی هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهرستان تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، محفل انس با قرآن، نشست‌های بصیرتی، نشست‌های وبیناری در فضای مجازی، آذین بندی سطح شهر، تجلیل از هادیان سیاسی، معلمان، دیدار با ائمه جمعه و روحانیون تشیع و تسن از جمله برنامه‌های این هفته است.

 وی به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران صدای رسای همه اقشار جامعه و به نمایش گذاشتن اقدامات مسئولین و انقلاب اسلامی برای دنیا و مطالبات و مشکلات مردم بدون واسطه به دستگاه‌های زیرربط است.

 حجت الاسلام خوش رو عنوان کرد: دردنیایی که رسانه‌های دروغ پراکن و تا دندان مسلح دشمنان بر علیه ایران، اذهان عمومی را اغفال و متشنج می‌کنند، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به صورت شبانه روز در مقابل آن‌ها ایستاده و از جبهه حق علیه باطل دفاع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد