Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس استان مازندران به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز به کار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در نخستین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: با کمک خیرین، 93 کتاب پارسال چاپ و منتشر شد و تمام تلاش این است تا برای شهدا و جانبازان و آزدگان استان کتاب نوشته شود و این آثار به عنوان سند برای آیندگان باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در حوزه تولید فیلم و جشنواره‌های دفاع مقدس با حمایت و مشارکت سپاه کربلا، اداره کل ارشاد، بنیاد شهید و حوزه هنری و بعضی از موسسات خصوصی اقدامات خیلی خوبی انجام داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا این است که مازندران نتوانست طی این 40 سال یک فیلم بلند سینمایی در حوزه دفاع مقدس تولید کند، تصریح کرد: انتظار داریم با موضوع سردارن شهید شیرودی، بصیر، طوسی، نوری و علمای استان فیلم تولید بشود و همچنین با کمک خیرین تدوین دایره المعارف دفاع مقدس در سه حوزه شهدا، مکان و جغرافیا و یگان‌های رزم در هزار مدخل در حال تهیه است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه جشنواره‌های دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار است، و جمع آوری خاطرات رزمندگان و آزادگان یکی از اهداف جشنواره‌هاست و تاکون 14 جشنواره در این موضوع برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان وارد سیزدهمین سال شده، و این مرکز بزرگترین موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور می‌باشد که در مساحت 60 هکتاری در حال ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران  افزود: این مرکز دارای 40 طرح است و تاکنون 13 طرح صد در صد آماده و محتوای موزه مهم است و تاکنون آثار و سوژه‌های خوبی مهیا شده است.

ملکی با اشاره به اینکه کتاب نقش مازندران در تاریخ انقلاب اسلامی آماده چاپ است، و همچنین پژوهش و تدوین کتاب دوم از این مجموعه را نیز در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: برجستگی‌های حکومت علویان در فاز 3 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به نمایش گذاشته خواهد شد، و همچنین 22 المان تاریخی در این عرصه ایجاد می‌شود.

وی به میزبانی استان مازندران از هشت شهید گمنام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد که ستاد تشییع شهدا در استان تشکیل و به مردم نیز اطلاع رسانی گردید، یادآور شد: از تعداد 92 یادمان شهدای گمنام در مازندران، 20 یادمان از 10 تا 70 درصد پیشرفت داشته است، و یادمان شهدای گمنام بهشهر، دانشگاه امام محمدباقر ساری، زیراب سوادکوه، سیمرغ، پل سفید، بندپی شرقی بابل، کجور و پول و رامسر و مصلای چالوس، دانشگاه آزاد آمل، محمودآباد و چمستان از پیشرفت‌هایی برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران بیان داشت: ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار در استان تشکیل شده است و در شهرستانها به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه و جانشینی مسئولین دفاتر حفظ آثار فعالیت می‌کند.

ملکی با بیان اینکه دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها استان فعالیت‌ها خوبی انجام می‌دهند، و طبق ابلاغ وزارت کشور دفاتر حفظ آثار باید در ادارات استان فعال بشود و یکی از مأموریت‌های آنها جمع آوری آثار و خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است، اظهار کرد: تولید 100 عنوان کتاب را در سال جاری در دستور کار قرار دادیم، و همچنین هر اداره کل برای شهید شاخص خود کتاب بنویسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری: دولتمردان برای حفظ آثار دفاع مقدس اعتبار خاص پیش‌بینی کنندبنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با همراهی پیشکسوتان به‌دنبال مکتوب‌کردن خودنوشت‌ها استایجاد ارتباط بین جوانان و خانواده‌ شهدا از مهم‌ترین اهداف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران بیان داشت: ساخت المان 6 خلبان شهید در شهرهای جویبار، رامسر، تنکابن، نکا، ساری و آمل از سال گذشته کلید خورد و المان شهید ذبیحی در جویبار به بهره برداری رسید و در 5 شهرستان نیازمند عزم جهادی مسئولین می‌باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفظ آثار دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است