Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:35:17 GMT

عشق سالم «تب» دارد؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۶۴۹۰

عشق سالم «تب» دارد؟

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد ابراهیم تکلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «تب عشق» همانطور که از نامش پیداست، پس از مدتی فروکش کرده و از بین می‌رود و به همین دلیل مفهومی مثبت نیست، اظهار کرد: تب عشق به معنای شیدا شدن فرد عاشق بر حسب هیجانات و احساسات و نه شناخت و آگاهی ایجاد می شود و معمولا یک دوره اوج شش تا ۹ ماهه دارد و پس از این مدت فروکش کرده و سیر نزولی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، «تب عشق» نشان از هیجانات کاذب و رابطه نا سالمی دارد که باید طرفین در آن تجدید نظر کنند چراکه چنین رابطه‌ای از پایه غلط بوده و پس از مدتی فروکش می‌کند.

این روانشناس توصیه کرد: زوجین باید آگاه باشند تا چه اندازه تصمیم آنها درست بوده و رابطه با آگاهی کامل پیش می‌رود. زمانی که تب عشق می خوابد، دیگر هیچ نکته جذابی در رابطه برای زوجین به چشم نمی‌خورد و اختلاف‌ها خود را نشان می‌دهند.

این روانشناس شناخت نسبتا کامل و آگاهی زوجین از یکدیگر را لازمه عشق سالم دانست و در عین حال این را هم گفت که فروکش کردن محبت زوجین به یکدیگر پس از ازدواج و در قیاس با اوایل آشنایی، در عشق‌های سالم طبیعی است و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

تکلو در ادامه درباره چرایی فروکش کردن عشق در رابطه‌های سالم توضیح داد: قرار نیست زن و شوهر در سراسر رابطه به یک شکل عمل کنند. در ابتدای رابطه، هیجانات و احساسات و میل و رغبت دختر و پسر بیشتر است و پس از اینکه افراد ازدواج می‌کنند و یا یک تا دو سال از رابطه آنها می‌گذرد، به دلیل اینکه رابطه به یک ثبات و قراری می‌رسد اعتماد و اطمینان افراد زیاد شده و آرام می‌شوند. در واقع موضوعات دیگری جایگزین آن عشق آتشین برای زوجین می‌شود که در راستای پیشبرد برنامه‌های مشترک زندگی نظیر خرید خانه، ماشین و یا پیشرفت شغلی و اجتماعی و... است.

وی ادامه داد: پس از ازدواج زوجین نسبت به عشقی که مدت‌ها وقت و زمان و انرژی برای آن صرف کرده بودند به آرامش و قراری می‌رسند که در تمام رابطه‌ها نیز این اتفاق دیده می‌شود. به نوعی می‌توان گفت فرآیند مغزی و روانی افراد پس از گذشت مدتی از زمان ازدواج علت این امر است. به طوری که آن هیجانات کاسته شده و نگاه منطقی تری به رابطه حاکم می‌شود که نه تنها جنبه بد و منفی ندارد بلکه می‌تواند جنبه مثبتی هم داشته باشد چراکه زوجین به فکر پیشرفت رابطه مشترک هستند. در این شرایط کیفیت رابطه زن و شوهر همچنان خوب است، زوجین به یکدیگر تعلق خاطر دارند و یکدیگر را به معنای واقعی دوست دارند اما از جنبه‌های ظاهری این دوست داشتن کاسته شده و به جنبه‌های دیگری اضافه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر روز سعدی دعای روز بیستم رمضان روان شناسی ازدواج عشق تب عشق عشق سالم ماه رمضان میانکاله شب قدر روز سعدی دعای روز بیستم رمضان تب عشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE

به دنبال درفت امسال یک تگ تیم محبوب از یکدیگر جدا شدند.

طبق نتایجی که در شب اول درفت به دست آمد، اعضای تگ تیم ولف داگز به دو برند مجزا منتقل شدند، به عبارت دقیق‌تر بران بریکر به برند راو منتقل شد و برن کوربن نیز پس از پایان شو اعلام شد که به برند اسمکدان منتقل شده است.

طرفداری | به گزارش Fightful Select، تریپل اچ و نویسندگان WWE از همین حالا به بران بریکر به دید یک فوق ستاره نگاه می‌کنند و به همین دلیل تمصیم گرفتند او ادامه دوران حرفه‌ای خود را در صحنه انفرادی دنبال کند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که برن کوربن تغییر کاراکتر مجددی را تجربه کند و به احتمال زیاد یک شروع تازه را در جمع ستارگان اصلی خواهد داشت.

بران بریکر و برن کوربن که در ابتدا رقیب یکدیگر بودند، در تغییری غیرمنتظره با هم تگ تیم شدند. آنها علاوه بر قهرمانی در تورنومنت سالیانه تگ تیم داستی رودز توانستند با پیروزی برابر د فمیلی کمربندهای تگ تیم NXT را نیز تصاحب کنند. دوره قهرمانی آنها با کمربندهای تگ تیم بعد از 57 روز و به دنبال شکست برابر آکسیم و نیتان فریزر در تاریخ 9 آوریل به پایان رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE