Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، مسکو روز پنجشنبه در واکنش به فشارها و تحریم‌های تازه واشنگتن، ورود «کامالا هریس» معاون جو بایدن رئیس حمهوری آمریکا و ۲۸ مقام دیگر را به همراه شماری از صاحبان کسب و کار و روزنامه نگاران این کشور، به خاک روسیه ممنوع اعلام کرد.

این تصمیم مسکو بعد از آن اتخاذ شد که رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اختصاص کمک جدید نظامی و تسلیحاتی واشنگتن به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین برای جنگ دونباس و ممنوعیت ورود کشتی‌های وابسته به روسیه به بندرهای آمریکا را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بسته شامل تسلیحات سنگین توپخانه از جمله ۱۲ قبضه توپ هویتزر ۱۵۵ میلیمتری و همچنین ۱۴۴ هزار گلوله این توپ‌ها در کنار پهپادهای تاکتیکی است.

فهرست به روز شده تحریم‌های روسیه که در تارنمای وزارت امور خارجه این کشور انتشار می‌یابد، شامل «مارک زاکربرگ» بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک، «کاتلین هیکس» معاون وزارت دفاع آمریکا، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون و شماری دیگر از مقام‌های این کشور می‌شود.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، ورود این افراد برای همیشه به خاک فدراسیون روسیه ممنوع اعلام می‌شود.

به دنبال این اقدام، وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که که آماده گفت و گو با واشنگتن و حفظ کانال‌های ارتباطی است.



به نقل از الشرق قطر، مسکو می‌گوید آماده گفت و گوی صمیمانه و احترام متقابل با واشنگتن و حفظ کانال‌های ارتباطی است.

به دنبال تحریم مقام های آمریکایی از سوی روسیه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام، آن را افتخاری دانست. ند پرایس به خبرنگاران گفت: علاوه بر معاون رئیس جمهوری، بسته تحریم های امروز شامل خبرنگاران و سخنگویان دولت کنونی آمریکا از جمله من می شود. باید بگویم این یک افتخار است که باعث خشم دولتی شوم  که به مردم خود دروغ می گوید و با همسایگان خود با بی رحمی رفتار می کند و به دنبال نابودی آزادی در جهان است.

او گفته شریک شدن این دشمنی با دیگر گویندگان حقیقت، از جمله جان کربی و جن ساکی و همچنین تعدادی از روزنامه‌نگارانی که کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اند و حقیقت تلخ و خونبار اقدامات روسیه در اوکراین را منتشر کرده اند، افتخار بزرگی است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
براساس گزارش های منابع اوکراینی، حملات روسیه علیه اوکراین تاکنون به بی‌خانمانی حدود ۱۱ میلیون نفر (یک چهارم جمعیت اوکراین) منجر شده است.

برچسب‌ها اوکراین کامالا هریس پنتاگون وزارت امور خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین جو بایدن جان کربی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین کامالا هریس پنتاگون اوکراین کامالا هریس پنتاگون وزارت امور خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین جو بایدن جان کربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است