Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@13:20:36 GMT

پای ملخ ها امسال به کشور نمی رسد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۶۷۴۲

پای ملخ ها امسال به کشور نمی رسد

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی، از زمان حمله ملخ صحرایی به کشور گذشته است. آقای سعید معین گفت: با توجه به آنکه از زمان هجوم ملخ صحرایی به کشور و ایجاد نسل گذشته است؛ بنابراین حمله ملخ صحرایی به کشور منتفی است.

به گفته او، گرچه پیش بینی می‌شد که حمله ملخ صحرایی از اواسط فروردین آغاز شود، اما به سبب عدم بارش طی هفته‌های اخیر در جنوب کشور و عربستان و نبود سیکلون (چرخه) امکان ادامه نسل و افزایش جمعیت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معین می‌گوید: در حال حاضر حرکت ملخ صحرایی از جنوب شبه جزیره عربستان به سمت هند می‌رود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: طی ۲ هفته اخیر مبارزه علیه ملخ بومی در استان‌های طارم زنجان، قزوین و رودبار گیلان آغاز شده و همچنان این روند ادامه دارد.

بهمن سال ۹۷ نخستین بار حمله ملخ صحرایی به کشور بعد از گذشت ۵۰ سال به کشور انجام شد که امسال هم برآورد می‌شد که سطح مبارزه به ۸۰ هزار هکتار در استان‌های جنوبی برسد که به سبب شرایط نامساعد جوی این موضوع منتفی شده است.

برآورد‌ها حاکی از آن است که مبارزه علیه ملخ بومی به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار برسد. کما اینکه هم اکنون سطح مبارزه به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کشاورزی مبارزه با آفت آفت گیاه ملخ صحرایی به کشور حمله ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان